Hogyan szólj a vásárlóidhoz?

Főbb pontok:

Elméletben annyira könnyűnek tűnik tartalmat gyártani az oldaladra. A témákat talán meg is találtad, mert sejted, mik lehetnek azok a pontok, amikre az olvasóid kíváncsiak lennének, amivel felkelthetnéd, és meg is tudnád tartani a figyelmüket. Már csak el kell kezdened írni. És ezen a ponton lehet, hogy meg is akadsz.

Hogyan kezdjek neki?

Nagyon nem mindegy, hogy milyen stílusban íródnak a cikkeid, hogyan szólsz a potenciális vásárlóidhoz. Ezen sok minden fog múlni, meghatározza majd a kommunikációd sikerességét. Nem szabad a véletlenre bízni, tudatosan kell megválasztanod a módot, ahogyan megszólítod az embereket.

Nincs minden szituációra érvényes, tuti megoldás, ugyanis mindig helyzetfüggő, hogy éppen milyen „nyelv” lesz a befutó, mi fogja leginkább szolgálni a céljaidat.

Határozd meg a célközönséget!

Az első lépés, hogy jó alaposan körül kell határolnod a célközönségedet. Ezt úgy tudod megtenni, hogy végiggondolod, kik fogják leginkább igénybe venni a termékeidet, szolgáltatásodat. Idősebbek? Fiatalok? Középkorúak? Aktív dolgozók? Kisgyerekes szülők? Egyedülállók? Vállalkozók? Szakmabeliek? Laikusok? Milliónyi kérdés merülhet fel ezzel kapcsolatban, és minél jobban leszűkíted a kört, annál jobb.

Ideális esetben ezt nem hasraütésszerűen fogod megtenni, hanem kutatást követően, az eredményekre alapozva áll össze az a karakter, akinek címezheted a tartalmaidat. Persze valamilyen elképzelésed biztosan van magadtól is, de akkor lesz igazán sikeres a marketinged, ha minél pontosabban eltalálod azt, aki valóban vásárolni is fog.

Gondold át, hogyan szólnál hozzájuk!

A következő lépés, hogy végiggondolod, hogyan szólnál egy ilyen emberhez, hogyan beszélgetnél vele. Na, ez az a hangvétel, amit meg kell ütnöd a tartalmaidban is.

Ha mondjuk, középkorú, vagy idősebb cégvezetőkkel, cégtulajdonosokkal szeretnél szót érteni, akkor egy tiszteletteljes, komoly, magázódó hangnem lesz megfelelő. Ezzel megadod nekik a státuszukkal járó tiszteletet, úgy kommunikálsz velük, ahogy ők ezt elvárják – merthogy ez a kulcs: azt add, amit elvárnak.

Amennyiben a húszas éveik elején járó fiatalokat célzod, például egy fesztiválról szóló cikkekkel, az előbb említett komoly hangvétel nem lesz jó. Ebben a közegben egyszerűen nevetségesnek hat. Fiatal emberekkel fiatalosan kell kommunikálni. Adott példánál alap a tegeződés, sőt, itt beleférnek a szlengek, jól csengő aranyköpések is.

Harmincas, kisgyerekes nőket célozva megint teljesen más az a stílus, ami passzolna hozzájuk. A tegeződés itt még jó lehet, de a laza, szlenges szövegeket el kell felejteni. Lehetsz itt-ott vicces, nem kell véresen komolyra venni a figurát, de a fesztiválosnál komolyabb hangvétel lesz a jó.

Persze ez csak néhány elnagyolt példa, a sort pedig a végtelenségig lehetne folytatni. A legfontosabb, hogy a célcsoport meghatározására szánj kellő időt és energiát, alaposan gondold végig, hogy a terméked vagy szolgáltatásod kik tudnák leginkább használni – azaz kinek akarod eladni.

Apróságnak tűnik, de nem az

Laikusként sokan hajlamosak azt gondolni, hogy a tartalommarketingnél a fő hangsúly azon van, AMIT mondasz, a többi mellékes. Nos, hogy egy közhellyel éljek, az ördög itt is a részletekben rejlik: nem elég maga a mondanivaló, olyan köntösbe kell csomagolni, hogy az a közönség számára fogyasztható legyen. A megfelelő stílus pedig egy része ennek a köntösnek.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025