Hogyan szólj a vásárlóidhoz?

Főbb pontok

Elméletben annyira könnyűnek tűnik tartalmat gyártani az oldaladra. A témákat talán meg is találtad, mert sejted, mik lehetnek azok a pontok, amikre az olvasóid kíváncsiak lennének, amivel felkelthetnéd, és meg is tudnád tartani a figyelmüket. Már csak el kell kezdened írni. És ezen a ponton lehet, hogy meg is akadsz.

Hogyan kezdjek neki?

Nagyon nem mindegy, hogy milyen stílusban íródnak a cikkeid, hogyan szólsz a potenciális vásárlóidhoz. Ezen sok minden fog múlni, meghatározza majd a kommunikációd sikerességét. Nem szabad a véletlenre bízni, tudatosan kell megválasztanod a módot, ahogyan megszólítod az embereket.

Nincs minden szituációra érvényes, tuti megoldás, ugyanis mindig helyzetfüggő, hogy éppen milyen „nyelv” lesz a befutó, mi fogja leginkább szolgálni a céljaidat.

Határozd meg a célközönséget!

Az első lépés, hogy jó alaposan körül kell határolnod a célközönségedet. Ezt úgy tudod megtenni, hogy végiggondolod, kik fogják leginkább igénybe venni a termékeidet, szolgáltatásodat. Idősebbek? Fiatalok? Középkorúak? Aktív dolgozók? Kisgyerekes szülők? Egyedülállók? Vállalkozók? Szakmabeliek? Laikusok? Milliónyi kérdés merülhet fel ezzel kapcsolatban, és minél jobban leszűkíted a kört, annál jobb.

Ideális esetben ezt nem hasraütésszerűen fogod megtenni, hanem kutatást követően, az eredményekre alapozva áll össze az a karakter, akinek címezheted a tartalmaidat. Persze valamilyen elképzelésed biztosan van magadtól is, de akkor lesz igazán sikeres a marketinged, ha minél pontosabban eltalálod azt, aki valóban vásárolni is fog.

Gondold át, hogyan szólnál hozzájuk!

A következő lépés, hogy végiggondolod, hogyan szólnál egy ilyen emberhez, hogyan beszélgetnél vele. Na, ez az a hangvétel, amit meg kell ütnöd a tartalmaidban is.

Csak 5775 Ft
kozepen

Ha mondjuk, középkorú, vagy idősebb cégvezetőkkel, cégtulajdonosokkal szeretnél szót érteni, akkor egy tiszteletteljes, komoly, magázódó hangnem lesz megfelelő. Ezzel megadod nekik a státuszukkal járó tiszteletet, úgy kommunikálsz velük, ahogy ők ezt elvárják – merthogy ez a kulcs: azt add, amit elvárnak.

Amennyiben a húszas éveik elején járó fiatalokat célzod, például egy fesztiválról szóló cikkekkel, az előbb említett komoly hangvétel nem lesz jó. Ebben a közegben egyszerűen nevetségesnek hat. Fiatal emberekkel fiatalosan kell kommunikálni. Adott példánál alap a tegeződés, sőt, itt beleférnek a szlengek, jól csengő aranyköpések is.

Harmincas, kisgyerekes nőket célozva megint teljesen más az a stílus, ami passzolna hozzájuk. A tegeződés itt még jó lehet, de a laza, szlenges szövegeket el kell felejteni. Lehetsz itt-ott vicces, nem kell véresen komolyra venni a figurát, de a fesztiválosnál komolyabb hangvétel lesz a jó.

Persze ez csak néhány elnagyolt példa, a sort pedig a végtelenségig lehetne folytatni. A legfontosabb, hogy a célcsoport meghatározására szánj kellő időt és energiát, alaposan gondold végig, hogy a terméked vagy szolgáltatásod kik tudnák leginkább használni – azaz kinek akarod eladni.

Apróságnak tűnik, de nem az

Laikusként sokan hajlamosak azt gondolni, hogy a tartalommarketingnél a fő hangsúly azon van, AMIT mondasz, a többi mellékes. Nos, hogy egy közhellyel éljek, az ördög itt is a részletekben rejlik: nem elég maga a mondanivaló, olyan köntösbe kell csomagolni, hogy az a közönség számára fogyasztható legyen. A megfelelő stílus pedig egy része ennek a köntösnek.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025