Beszéljünk a szociopata vállalkozókról

Főbb pontok

Amikor a minket megkereső vállalkozók az első pár percben azt mondják nekünk, hogy: ami a szívemen a számon, akkor én erősen azt gyanítom, hogy egy alacsony IQ-jú szociopatával állunk szemben. – Nem vagyok pszichológus, de ettől még azt gondolok amit akarok. – Majd a beszélgetés közben ki szokott derülni, hogy x évet ült a kedves ügyfél a rácsok mögött gyerekkorában, esetleg hajléktalan volt, vagy államilag gondozott. Majd az is ki szokott derülni, hogy mi vagyunk már a 4-5. marketingese, tehát nem tudja, hogy valamit eddig 4-5x elrontott. Majd megpróbáljuk vezetni a gondolatait, hogy hátha meg tudjuk közösen fejteni azt, hogy miért nem sikeres, miközben kiderül, hogy tegnap berúgtak és verekedtek is. Majd ha nem úgy teljesítenek a hirdetések vagy bármi más, ahogyan ők azt elvárnák, ajándékokat, kedvezményeket kérnek, vagy visszakérik a pénzt. Gyakran érzik magukat becsapva. Természetesen ők a legfontosabbak a mi vállalkozásunkban, nem tudják elviselni, hogy vannak más ügyfeleink is, így naponta 3x is felhívnak vagy írnak, illetve mások idejét nem tisztelik. Elvárják, hogy azonnal pattanjunk, napszaktól függetlenül. Volt olyan ügyfelem, aki egy szombati napon reggel 6:00-tól egészen 7:00-ig 5 percenként próbált volna telefonon hívni. Másik ügyfelem, pedig a többszöri kérésem ellenére éjszaka hívogatott a családi vezetékes telefonon.

Ajándékokat is rendszeresen ígérgetnek, illetve hosszú közös jövőt. Egyébként mindenben is nagyon jók, a konkurens pedig mindenben is „csöves”. Megfigyeltem, hogy valamiért gyakran ezzel a szóval minősítik le azokat az embereket, akikkel nem szimpatizálnak. Az anyagi hátterük rendezetlen, gyakran nem tudják vagy csak késve tudják teljesíteni az előre megbeszélteket. Hirtelen hoznak átgondolatlan döntéseket. Volt olyan ügyfelem aki egy nap képes volt 12x átállíttatni a hirdetéseit. Volt olyan ügyfelem is, aki minden reggel úgy hívott fel, hogy bocsánatot kért, megígérte hogy nem ordibál többször, majd a 4. mondat után már ordított. Akkor villantják meg a vagyonukat ha úgy érzik alárendelt vagy mellérendelt szerepben vannak. Talán a legmegdöbbentőbb az, hogy az ilyen típusú emberek a beszélgetés megkezdése után nemsokkal, belekérdeznek abba, hogy kivel és hol lakom. És ezt a kolléganőimmel is megtették, amikor egy ilyen ember ügyfélszolgálatát lepasszoltam. Önmagukat rettenthetetlen hadvezérnek látják, miközben nem tudnak stratégiában gondolkozni, nem látják a lépéseket, ezért folyamatos bizonytalanságban vannak, gyakran kérdezik, hogy most mi lesz?

Őket nagyon határozottan kell kezelni, és mindig résen kell velük szemben lenni, mert folyamatosan próbálkoznak. Ne szégyelljük folyamatosan visszautasítani a közeledésüket! Szabjunk nekik keretet.

Nem tudod őket megváltoztatni, a hozzáállásodon kell változtatni. Ha ilyen emberrel állsz szemben, akkor tudd, hogy azért olyan, amilyen, és légy résen, amikor játszmázni akar. 

Csak 5775 Ft
kozepen

Persze az is lehet, hogy azért mondja azt; hogy ami a szívemen az a számon, mert egyszerűen csak nem tudja magát kontrollálni, ami szintén a sikeres vállalkozás gyilkosa. 

A sikerességhez két fél szükséges. Az ügyfél és pl. mi. Mi eszköz vagyunk. Sajnos nincsenek csoda módszerek. Egy sikeres vállalkozáshoz sok minden kell, de elsősorban a vállalkozó és az ő kognitív képességei.

Érdemes magunkkal őszintének lenni és a megfelelő szakemberhez fordulni, jelen esetben ez nem csak a marketinges lesz. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025