„Online Marketing és Pszichológia” – könyv mindenkinek

Főbb pontok:

Dajka Gábor „Online Marketing és Pszichológia” című könyvét könnyű lenne beskatulyázni mint egy szakmai kiadványt, amely csak a marketingeseknek vagy a webáruház-tulajdonosoknak szól. De ha közelebbről megnézzük, rájövünk, hogy ennél jóval többről van szó. Ez a könyv valójában bárkinek szólhat, aki jobban meg szeretné érteni a minket körülvevő reklámok, marketingüzenetek működését és hatásmechanizmusát.

A fogyasztói társadalomban mindannyian ki vagyunk téve a marketing hatásainak. Nap mint nap találkozunk reklámokkal az utcán, a televízióban, az online térben. Ezek a hatások akkor is befolyásolják döntéseinket, gondolkodásunkat, ha nem vagyunk ennek tudatában. Éppen ezért fontos, hogy megértsük a marketingkommunikáció mögött meghúzódó pszichológiai mechanizmusokat. Dajka Gábor könyve erre kínál egy közérthető, gyakorlatias útmutatót.

Az „Online Marketing és Pszichológia” különösen ajánlott olvasmány lehet a fiatalabb generáció, a középiskolások, egyetemisták számára. Ők azok, akik már beleszülettek a digitális korba, természetesnek veszik az online jelenlétet, a közösségi médiát. Ugyanakkor talán kevésbé vannak tisztában azzal, hogyan működnek a háttérben ezek a platformok, milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a figyelem megragadására, a fogyasztás ösztönzésére. A könyv segíthet nekik tudatos felhasználóvá, kritikus fogyasztóvá válni.

De az idősebb generáció számára is tartogat tanulságokat a kötet. Sokan talán idegenkednek az online világtól, nem értik a működését. Dajka Gábor munkája nekik is segíthet eligazodni ebben a közegben, megérteni a főbb mechanizmusokat. Ezáltal magabiztosabban mozoghatnak a digitális térben, akár fogyasztóként, akár vállalkozóként.

Csak 5775 Ft
kozepen

A könyv azonban nem csak a marketing világának megértéséhez kínál kulcsot, hanem az emberi viselkedés mélyebb megismeréséhez is. A marketingpszichológia alapjai a hétköznapi kommunikációban, emberi kapcsolatainkban is jól hasznosíthatók. A könyvben bemutatott tipológiák, a személyiségtípusok ismerete segíthet jobban megérteni a körülöttünk lévőket, hatékonyabban kommunikálni velük. Az önismeret, saját személyiségünk mélyebb megértése pedig minden életterületen kamatoztatható.

Végül, de nem utolsósorban, Dajka Gábor könyve inspiráló olvasmány lehet mindazok számára, akik érdeklődnek a pszichológia, a szociológia, a kommunikáció tudománya iránt. A mű jól mutatja, hogyan lehet ezeket az akadémiai disciplínákat a gyakorlatban, a hétköznapokban alkalmazni. Új perspektívát kínál, hidat ver az elmélet és a mindennapok között.

Tehát legyen szó fiatalról vagy idősebbről, vállalkozóról vagy alkalmazottról, aktív fogyasztóról vagy a reklámok passzív befogadójáról – az „Online Marketing és Pszichológia” mindannyiunk számára tartogat tanulságokat. Ez a könyv segíthet jobban megérteni a minket körülvevő világot, és abban tudatosabban navigálni. Egy útmutató a marketing dzsungelében, amely azonban messze túlmutat eredeti témáján. Egy olvasmány, ami mindenkinek szól, aki jobban meg szeretné érteni saját magát és a körülötte lévő világot.

Dajka Gábor munkája arra is rávilágít, hogy a pszichológia, a marketing nem valami elvont, csak a szakemberek számára érdekes téma. Épp ellenkezőleg: ezek a tudományok a mindennapjaink szerves részei, hatással vannak döntéseinkre, viselkedésünkre. Megértésük, az alapvető mechanizmusok ismerete mindannyiunk közös érdeke. Az „Online Marketing és Pszichológia” ehhez kínál egy közérthető, gyakorlatias és gondolatébresztő útmutatót. Egy könyv, ami valóban mindenkinek szól.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Karácsony: ajándékcsomagok, bundling, upsell – így nő a kosárérték fájdalom nélkül

Karácsonykor a vásárló nem még egy terméket keres, hanem megoldást egy rövid, stresszes döntési helyzetre. Az ajándék valójában döntés-könnyítés: pontosítani kell, kinek, mennyiért, milyen kockázattal és milyen „kibontási élménnyel” adsz választ. Ha ezt elfogadod, a bundling (ajándékcsomagok), az upsell és a cross-sell nem „ráerőltetett trükk” lesz, hanem szolgáltatás. A jó csomagolás nem a doboz: az...

Könyvajánló: David Sumpter – A gondolkodás négy módja

Van egy rossz hírem: a legtöbb döntésed nem azért sikertelen, mert „kevés az információ”, hanem mert rossz nézőpontból közelíted meg. Nem hiányzik a tudásod, csak az, hogy milyen gondolkodásmódot kapcsolsz be. David Sumpter könyve, az „A gondolkodás négy módja” pontosan erre ad választ: mikor melyik gondolkodási lencse működik, és hogyan váltogasd őket tudatosan. Ez a...

Casio X Vissza a jövőbe – Az időgép a csuklódon

„Great Scott!” – aki ismeri a Vissza a jövőbe filmeket, annak ismerősen cseng ez a felkiáltás, és bizonyára emlékszik Marty McFly ikonikus karórájára is. Az 1985-ben bemutatott klasszikus időutazós filmtrilógia nem csak a DeLorean sportkocsit tette legendává, hanem egy apró kütyüt is: Marty Casio CA-53W típusú számológépes karóráját. Ez a digitális óra a maga korában...

Online bántalmazás és a márkák kommunikációs tere

Az online bántalmazás – a személyeskedő támadásoktól a gyűlölködő kommenteken át a célzott lejáratásig – nem „platformhiba”, hanem környezeti tényező, amelyben a márkák naponta kommunikálnak. A kommentmezők zajszintje nem marad a kommentmezőkben: beszivárog a percepciókba, a vásárlási szándékokba, sőt a munkáltatói márkába is. Marketinges szemmel ez azért kritikus, mert a kommunikáció kimenetele nemcsak az üzeneten...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom. 

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025