A Honlapkészítés 9 főbűne

Főbb pontok:

Manapság minden vállalkozás számára elengedhetetlen egy hatékony és jól működő honlap. Az online jelenlét sikerének kulcsa azonban nem csak a vizuálisan szép dizájnban rejlik, hanem abban is, hogy a weboldal hogyan működik, és mennyire képes bevonzani és megtartani az ügyfeleket. Sajnos sok vállalkozás követ el hibákat a weboldala tervezésekor, ami akadályozza a konverziót és a növekedést. Lássuk a honlapkészítés 9 főbűnét, és azt, hogyan kerülhetők el ezek a hibák.

1. Azt hiszed, hogy ha mindenkinek tetszik a honlapod, akkor jó is

Sokan abba a csapdába esnek, hogy azt gondolják, a honlapjuknak mindenkinek tetszenie kell. Ha a családod, barátaid és kollégáid elégedettek a dizájnnal, az még nem garancia arra, hogy a weboldal valóban jól teljesít majd. Lehet, hogy esztétikus, de ettől még nem biztos, hogy képes bevonzani a célközönségedet, és nem biztos, hogy a megfelelő módon támogatja a vállalkozás céljait.

Emlékezz, a Walmart példája jól mutatja, hogy a vásárlók visszajelzése alapján történt átalakítások milliárdos veszteséget is okozhatnak, ha nem figyelsz a valódi szükségletekre és vásárlói viselkedésre. A weboldaladnak nemcsak szépnek kell lennie, hanem eredményesnek is. Gondold át, hogyan alakíthatod úgy a weboldalad, hogy az valódi konverziókat eredményezzen!

2. Csak a látogatók eszére hatsz

A honlaplátogatók döntései gyakran ösztönösek. Ha csak racionális érvekkel próbálsz hatni rájuk – például azzal, hogy felsorolod a termékek tulajdonságait és műszaki paramétereit – akkor kihagyod az érzelmi kapcsolat kialakításának lehetőségét. Az érzelmek és a tudatalatti döntéshozatali folyamatok legalább olyan fontosak, mint a racionális érvek.

Az emberek érzelmek alapján döntenek, és ezek az érzelmek mozgatják meg a vásárlási vágyat is. Egy egyszerű eperlekvár-teszt is bizonyítja, hogy amikor az emberek ösztönösen döntenek, az eredmények mások, mint amikor tudatosan kell indokolniuk a választásukat. Ha jobban megismered ügyfeleid érzelmi mozgatórugóit, könnyebben készíthetsz olyan tartalmakat, amelyek valóban megszólítják őket.

3. Nem pozicionálsz megfelelően

Egy sikeres weboldal egyik alapja a helyes pozicionálás. Tudd, hogy ki a célcsoportod, és hogyan tudsz releváns lenni számukra. Ha nem tisztázod, hogy kinek és mit akarsz eladni, az oldalad nem lesz képes eredményeket hozni. Gondolj arra, hogy lehet Armanit árulni egy lakótelepi butikban, de senki sem fog vásárolni. Ugyanez igaz egy weboldalra is: az oldal dizájnja és tartalma tükrözze a célközönséged elvárásait és a terméked vagy szolgáltatásod minőségét.

4. Nem figyelsz a vásárlók fájdalompontjaira

A vásárlók legfőbb mozgatórugói a problémák, amelyeket meg akarnak oldani. Az angolul „pain point”-ként emlegetett fájdalompontok azok a kihívások, amelyek arra sarkallják a vásárlókat, hogy megoldást keressenek. Egy társkereső iroda például a harmincas éveiben járó nőket célozhatja meg, akik belefáradtak az online randevúzásba. Egy biobolt célcsoportja lehet egy olyan fiatal anyuka, aki aggódik a gyermekét érő rossz minőségű élelmiszerek miatt.

Ha megérted a vásárlóid problémáit, képes leszel olyan megoldásokat kínálni, amelyek valódi értéket jelentenek számukra, és érzelmileg is megszólítják őket.

Csak 5775 Ft
kozepen

5. A weboldalad nem kapcsolódik érzelmileg a látogatókhoz

Sokan úgy gondolják, hogy vannak olyan termékek, amelyeket nem lehet érzelmi alapon eladni. Ez tévedés! Minden termékhez lehet érzelmi kapcsolatot találni, még akkor is, ha egy látszólag száraz és technikai termékről van szó. Például egy áramfejlesztő generátor kapcsán a vásárlók azt érezhetik, hogy a családjukat védelmezik vele. Ezt az érzelmi szálat kell kihasználnod, amikor a termékeidről kommunikálsz.

6. A tartalom csak racionális érvekre épít

Egy sikeres weboldalon nem elég, ha csak a termékek tulajdonságait sorolod fel. Az embereket az érdekli, hogy a termék hogyan teszi jobbá az életüket. Gondolj arra, hogyan fogalmazol meg egy termékelőnyt: például egy 8 légzsákos autó nemcsak biztonságos, hanem azt az érzelmet is kelti, hogy a családod biztonságban van. Az előnyök érzelmi szinten hatnak, és ezek vezetnek a vásárlói döntésekhez.

7. Nem vagy elég meggyőző

Ha a weboldalad tartalmában nem vagy elég meggyőző, akkor a látogatók egyszerűen továbbállnak. Egy Apple termék esetében a vásárlók nem azért rohannak az üzletekbe, mert technikai paraméterek alapján döntenek. Az Apple olyan érzelmeket és vágyakat kelt a fogyasztókban, amelyek miatt egy-egy új készülék iránti vágy azonnal felébred bennük.

A weboldaladnak ugyanilyen hatást kell kiváltania: ne hagyd, hogy a látogatók más opciókat mérlegeljenek, teremtsd meg azt a vágyat, hogy szükségük van a te termékedre!

8. Nem építesz következetes arculatot

Az egységes arculat kulcsfontosságú, ha megbízhatóságot és hitelességet szeretnél közvetíteni. Ha a weboldalad dizájnja, a használt színek, betűtípusok és képi világ nem harmonizál egymással, akkor a látogatók könnyen összezavarodhatnak, és kevésbé lesznek hajlandóak vásárolni. A vizuális következetesség a felhasználói élmény alapvető eleme, amely megerősíti a márkád hitelességét.

9. Nem alkalmazkodsz a célcsoportod igényeihez

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha nem ismered a célcsoportod igényeit. Ha nem igazítod a weboldalad a vásárlók elvárásaihoz, akkor az nem fog konverziókat generálni. Ismerd meg a látogatóidat: hol élnek, milyen problémákkal küzdenek, és hogyan tudod a leghatékonyabban megszólítani őket. A pozicionálás, a megfelelő kommunikáció és a látogatói viselkedés ismerete segít abban, hogy a weboldalad valóban az értékesítési céljaidat támogassa.


Összegzés

A honlapkészítés 9 főbűnének elkerülése segít abban, hogy weboldalad valóban működjön, és hatékonyan támogassa a vállalkozásod növekedését. Ne feledd, a szép dizájn önmagában nem elegendő – a weboldaladnak funkcionálisnak, érzelmileg megnyerőnek és célorientáltnak kell lennie. Ismerd meg a vásárlóidat, alkalmazkodj az igényeikhez, és építsd fel a weboldaladat úgy, hogy az a legjobb eredményeket hozza számodra!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Az agy fontos, de nem elég: a neurománia kritikája a marketingben

Az elmúlt évtizedben mainstream lett „mindent az aggyal” magyarázni. A közösségi médiában egyetlen színes agykép vagy egy frappáns „neuro-” állítás sokszor elég a hitelesség érzetéhez. Ez egyszerre csábító és veszélyes. Csábító, mert egyszerű választ ígér bonyolult kérdésekre: boldogság, függőség, félelem, változásképesség – mintha mindez pusztán idegi áramkörök terméke volna. Veszélyes, mert leradírozza a környezet, a...

Cégvezetőként az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ?

Időnként felbukkan egy provokatív állítás: „A legjobb teljesítményű emberek 90%-ának magas az érzelmi intelligenciája, az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ.” Mintha egyetlen mondat megoldaná a tehetségmenedzsment évtizedes dilemmáit. A valóság ennél összetettebb – és épp ez benne a jó hír. A munka világa gyorsul, a piac zajosabb, mint valaha, a vezetői és vállalkozói...

Amikor a marketing ügynökség ghosingol

Őszintén: amikor egy marketing ügynökség „ghosingol”, vagyis egyszerűen eltűnik, mert a vállalkozót „problémásnak” tartja, az nem vagány határhúzás, hanem tiszteletlen és kockázatos lépés. Etikailag vállalhatatlan, üzletileg rövidlátó, jogilag pedig könnyen támadható. A mindennapokban persze látom, mennyi helyzetben fárad el egy ügynökség: határidők tologatása, fizetési késedelem, döntések hiánya, folyamatos scope-creep, kezelhetetlen hangnem. És igen, van, aki...

Online pszichológiai bántalmazás cégek esetén

Az online térben nem csak ügyfeleket szerzünk és márkát építünk; ugyanitt dőlhet meg egy cég reputációja is. A „netes vita” és az „online pszichológiai bántalmazás” közé sokan egyenlőségjelet tesznek – tévedés. A bántalmazás mintázat, célja a kontroll és a megalázás, eszköze a kontextus nélküli támadás, a tömeges lejáratás és a félelemkeltés. Cégek ellen ez úgy...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025