Miért nem elég a figyelemfelkeltés?

Főbb pontok

A marketing világában az egyik legnagyobb kihívás a figyelem megszerzése. Sok marketinges úgy érzi, hogy ha egyszer sikerül felkelteni a közönség érdeklődését, a siker garantált. Azonban a tapasztalataim azt mutatják, hogy ez korántsem igaz. Gyakran fordulok meg olyan 30+ főt foglalkoztató cégeknél, ahol a marketingesek a figyelem megszerzésével küzdenek, és egyre kreatívabb, egyre “durvább” megoldásokhoz nyúlnak. Az igazság azonban az, hogy sok esetben már az öttel ezelőtti kreatív megoldás is elegendő lett volna a figyelem megszerzéséhez – ha az üzenet helyes lett volna, és megfelelően célozták volna meg a közönséget. De miért van ez így, és mi az igazi probléma?

A figyelem megszerzése nem minden

Egy gyakori tévhit, hogy a figyelem megszerzése a marketing legnehezebb része. Való igaz, hogy egy telített piacon, ahol mindenki próbálja felkelteni a fogyasztók érdeklődését, nem egyszerű kitűnni a tömegből. Azonban még ha sikerül is megszerezni a figyelmet, az csak a marketingmunka első lépése. A valódi kihívás a figyelem megtartása és az üzenet hatékony közvetítése.

Sok marketinges elköveti azt a hibát, hogy újra és újra figyelemfelkeltő kampányokat indít, abban a hitben, hogy a figyelem megszerzésének nehézsége a kudarc oka. Valójában sok esetben már a korábbi kampányok is felkeltették a figyelmet, de nem tudták azt fenntartani, mert az üzenet nem volt elég világos vagy releváns a célközönség számára.

A célcsoport és az üzenet fontossága

A figyelem megszerzése önmagában nem garantálja a sikert. Ahhoz, hogy a kampány tényleges eredményeket hozzon, elengedhetetlen, hogy az üzenet a megfelelő célcsoporthoz jusson el, és az üzenet legyen releváns számukra. Sok marketinges túlságosan is arra koncentrál, hogy “mindenkinek” szóljon, ami végül azt eredményezi, hogy senkinek sem szól igazán.

Az egyik leggyakoribb probléma, amivel találkozom, hogy a kampányok üzenetei nem elég konkrétak. Az üzenet túl általános, nem szólítja meg közvetlenül a célközönséget, vagy nem válaszol meg egy konkrét problémát. Emiatt a fogyasztók figyelme hamar elvész, és a kampány hatástalan marad. Az üzenet célzása nemcsak a figyelem megszerzésében játszik szerepet, hanem abban is, hogy a figyelmet hosszabb távon is meg lehessen tartani.

Bizalomépítés és hitelesség

A figyelem megtartása szorosan összefügg a bizalomépítéssel. Ha egy márka csak felkelti a figyelmet, de nem épít bizalmat, a kampány rövid távon lehet, hogy sikeres lesz, de hosszú távon nem fog eredményeket hozni. A fogyasztók számára elengedhetetlen, hogy megbízzanak a márkában, különösen akkor, ha nagyobb döntésekről van szó, mint például egy szolgáltatás vagy termék megvásárlása.

Sok marketinges a kreatív megoldások révén próbál figyelmet szerezni, de elfelejti, hogy a hitelesség és a bizalom legalább olyan fontos tényezők. Például, ha egy hirdetésben embert helyezünk a kreatívra, fontos, hogy ez a személy hitelesen jelenjen meg. Az emberi arcok alkalmazása segíthet a bizalom építésében, de csak akkor, ha megfelelően használjuk őket. Egy zsebre dugott kézzel álló személy például lazaságot sugallhat, de ha nincs konkrét funkciója a képben, könnyen rossz benyomást kelthet.

Az emberek használata a marketingben: hogyan csináljuk jól?

Amikor embert helyezünk a kreatívra, annak mindig legyen célja. Egy egyszerű arc vagy test nem elég, hogy megragadja a figyelmet – az embereknek funkciót és üzenetet kell hordozniuk. Például egy ismert személy alkalmazása segíthet a bizalomépítésben, hiszen az ismertség növeli a hitelességet, de ez önmagában nem elég. Az ismert személynek szervesen kell kapcsolódnia az üzenethez, különben csak figyelmet kapunk, de nem érjük el a kívánt hatást.

Az emberek használata a kreatív tartalmakban hatékony módszer lehet, de csak akkor, ha megfelelően átgondoljuk a vizuális és üzeneti szempontokat. Ha az emberi arcot pusztán a figyelem megszerzésére használjuk, de nincs mögötte valódi történet vagy kapcsolat az üzenettel, könnyen elveszíthetjük a fogyasztók érdeklődését.

Összegzés: A figyelem megszerzése csak az első lépés

Összességében elmondható, hogy a figyelem megszerzése valóban kulcsfontosságú, de önmagában nem elegendő. A marketingeseknek meg kell érteniük, hogy a figyelem megtartása, az üzenet pontos célzása, valamint a bizalomépítés legalább annyira fontos elemei egy sikeres kampánynak. Ha valaki csak arra koncentrál, hogy folyamatosan figyelemfelkeltő kampányokat indítson, de nem gondoskodik arról, hogy az üzenet helyes és releváns legyen a célcsoport számára, akkor a kampányok hosszú távon nem lesznek sikeresek.

Egy jól megtervezett marketing stratégia nemcsak felkelti a figyelmet, hanem fenntartja azt, hiteles és bizalmat épít, és egyértelmű üzenetet közvetít a megfelelő célcsoport számára. Ez az, ami valódi eredményeket hoz a marketing világában.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Hacker in hoodie working hacks code site on personal computer with green light

Google Ads fiókok feltörése: módszerek és védekezés

A vállalkozások és marketingügynökségek Google Ads fiókjaiban gyakran jelentős hirdetési költségkeretek, fizetési adatok és üzleti információk találhatók. Nem csoda, hogy a kiberbűnözők értékes célpontnak tekintik ezeket a fiókokat. Az elmúlt években (2024–2025) számos eset rávilágított arra, hogyan próbálnak illetéktelenek hozzáférni mások Google Ads fiókjaihoz – akár technikai trükkökkel, akár pszichológiai manipulációval. A Google 2024-es biztonsági...
Silhouette of head black paper 3d unicorn on sunset background

A Pegasus kémszoftver működése

A Pegasus kémszoftver – más néven Pegasus kémprogram – korunk egyik legfejlettebb és legveszélyesebb digitális megfigyelő eszköze. Ezt az izraeli NSO Group vállalat fejlesztette ki, és kiberfegyverként értékesíti kormányzati szervek számára világszerte. A Pegasus észrevétlenül képes behatolni okostelefonokba (iOS és Android rendszerű készülékekbe egyaránt), majd azokat 24 órás lehallgató készülékké alakítani. A telepítés után gyakorlatilag...
Business people working in an accountancy agency

Marketing ügynökség vagy külső szakértő?

Vajon miért válik szét ennyire élesen a marketing ügynökségek és a külső marketingszakértők közönsége? Sok vállalkozó úgy gondolja, hogy az ügynökségek nagyobb szervezeteket szolgálnak ki, azonban az elmúlt években egyre gyakrabban hallani olyan véleményeket, melyek szerint a marketing ügynökség valójában azoknak a kisvállalkozóknak való, akiknél még nincs kiforrott szervezet, és képesek elviselni, hogy csak minimális...
Creative startup young multiethnic business people working together at designer agency in office

Marketing ügynökségek előnyei és hátrányai

Vajon érdemes-e kiszervezni a marketinget egy külső ügynökségnek, vagy inkább érdemesebb házon belül felépíteni egy csapatot? Sok vállalkozásban egy idő után elkerülhetetlenül felmerül ez a kérdés, hiszen a piaci verseny miatt a professzionális marketing már nemcsak egy extra, hanem alapvető elvárás a fogyasztók részéről. Az alábbiakban alaposan körüljárom a marketing ügynökségek előnyeit és hátrányait, megvizsgálom...

Itt érsz el

© Copyright 2025