A populáris blogírás hanyatlása

Főbb pontok:

Most 30-40.000 Ft / hóért (nálunk 35.000) tudsz vásárolni a weboldaladra havi 4 db tartalmat, ami ebben a pillanatban a legtöbb szektorban elég. A cikk 2020-ban készült, így az előbbi ár már nem érvényes.

Hamarosan, ebben formában és önmagában ez már nem lesz elegendő, mert egyre többen szállnak be a tartalomgyártás versenyébe. Egyre többen versenyeznek tartalommal a vásárlók kegyeiért – jobb esetben. Rosszabbik esetben a Google figyelméért versenyeznek a vállalkozók olvashatatlan és értelmetlen tartalmakkal.

Szerintem az első körben a vállalkozók a vásárlókért rövidesen a tartalom mennyiségével fognak vetélkedni. Ha eddig havi 4 cikk ment ki, akkor jövő hónapban 8 fog kimenni. Pár hónap eltelte után azt a mennyiséget is meg fogják duplázni, hiszen valószínűleg a konkurencia is duplázni fog.

Az átlagos minőségű tartalmakat a végtelenségig nem éri meg duplázgatni. Nekünk is van több olyan partnerünk, akiknek eleinte heti 1 cikket tettünk közzé, majd heti 3 cikket publikáltunk és mivel nagyon is működik a dolog, már heti 6 db cikknél járunk, de már a heti 12 db felé hajlanak, ami 4×12 azaz 48 db havonta. Van olyan partnerünk is, aki már a második, harmadik weboldalát adja nekünk, hogy írjunk rá cikkeket, és csináljuk meg a saját konkurenciáját. A család egyik tagja az egyik weboldal telefonját kezeli, a család másik tagja pedig a másik weboldal telefonját.

Vannak olyan piacok amelyeken a tartalomdömping még hosszú évekig működni fog, és van olyan piac is, ahol ez egyre kevesebb ideig fog szuperálni. Valószínűleg előbb-utóbb minden szektor tartalommarketingje át fog alakulni, ezért érdemes elgondolkodni azon, hogy mi lesz akkor, ha ez bekövetkezik.

Fel vagy rá készülve?

A mennyiség után a következő logikus lépés a cikk minőségének az emelése lesz. A cikkek minőségének fokozása a ráfordított idő növelésével történik. Egy cikket el lehet készíteni 1-2 óra alatt is és 6-8 óra hossza alatt is. Mondjuk a 6 óra hosszából 4 óra hossza a kutatómunka. 4 órába telik olyan információkat, összefüggéseket találni, ami az interneten nincs szem előtt. Mi nem egyszer találtunk olyan információkat, amely csak francia, német, angol oldalakon volt elérhető.

De, saját gondolatokat nem lehet a Wikipedián találni. Ahhoz, hogy valamiről markáns és saját véleményünk legyen – amit az olvasók imádnak – ahhoz az adott témát alaposan ismerni kell. Sokszor egy-egy szakmát, terméket aprólékosan tanulmányoznunk kell.

Nézzük meg azt, hogy hogyan alakulnak az árak növekvő sorrendben:

1.) Az alaptartalom

2.) Az alaptartalom értéke képekkel növelt

Csak 5775 Ft
kozepen

3.) Az alaptartalom helyett exclusive tartalom

4.) Videó

Az alaptartalom értékét növelhetjük saját képekkel. Szakszóval egy alkalmazott fotográfust kell bérelnünk. Röviden ez a reklámfotós. – Bár lehet, hogy most pár fotóst magamra haragítottam az egyszerű megfogalmazással.
Vagyis, ha a cikkedbe szeretnél profi fotókat a termékedről vagy a szolgáltatásodról, akkor keresned kell egy fotóst.

A következő és utolsó lépés a saját videó készítése. Itt a videós felszerelése általában 1 millió forinttól kezdődik. Persze ez sok mindentől függ, így a felszerelés lehet 500.000 Ft és 3.000.000 Ft is. 1-1 forgatás általában fél, egy napig tart. A videó megvágása szintén általában fél, egy napig tart. Szóval ezért nem lehet 5-10.000 Ft-ból kihozni egy videót. Ráadásul, ha meg szeretnénk szólaltatni valakit a videóban, és nem csak vágóképezni akarunk, akkor marketingszöveg-író vagy PR-os is kell.

Jó ha tudod, hogy a tartalommarketing több száz éves múlttal rendelkezik és soha nem fogja érvényét veszíteni. Felületek jönnek, mennek, de a tartalom marad.

Azzal is számolnod kell majd egy idő után, hogy el fognak fogyni a témák. Vannak olyan témakörök, melyekről nem érdemes 50 vagy 100 cikknél többet írni, mert egy idő után már csak saját magunkat fogjuk ismételgetni.

Az az idő is eljöhet, amikor már saját rendezvényt kell szervezned, amelyen rengeteg kép és persze videó is készülhet. A saját rendezvényedről 1-2 hétig minden nap publikálhatsz, de utána már nem érdemes, mert unalmas lesz. 1-1 rendezvény kivitelezése fotóssal, videóssal, helyszínnel, étellel és minden mással együtt sok százezer forint.

Addig használd ki a populáris tartalomgyártást, míg ilyen nevetségesen olcsó.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

DISC-modell használata az értékesítésben

Az értékesítés ritkán a „jobb ajánlatról” szól, és még ritkábban a „jobb emberről”. Sokkal gyakrabban dől el azon, hogy a vevő milyen kommunikációs ritmusban képes meghallani, amit mondunk. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), Szabálykövető (C) – ehhez ad gyakorlati térképet. Nem személyiségdiagnózist készít, hanem akcióképes nyelvet ad ahhoz, hogy percek alatt...

Bevezetés: „Generation Nice” – szép címke, gyenge bizonyíték

A „Millennials = Generation Nice” narratíva jól hangzik. A sajtó szívesen használja: emberközpontúbb, közösségibb, együttérzőbb fiatalokról beszél, akik a társadalmi hasznosságot a pénz elé helyezik. A gond az, hogy ez a kép leginkább stílusleírás, nem pedig adat. Ha a „milyen a generáció” kérdésre kutatási idősorokkal válaszolunk – vagyis ugyanazokat a kérdőíveket hasonlítjuk össze több évtized...

Mi az a Alpha Generáció?

A „Generáció Alpha” kifejezés azokat a gyerekeket és fiatalokat jelöli, akik nagyjából 2010 és 2024 között születtek – vagyis teljes egészében a 21. században. A címke Ausztráliából indult, demográfiai és piackutatási körökben terjedt el, és ma már a média, az oktatás és a marketing is rutinszerűen használja. A kérdés azonban nem az, hogy létezik-e ez...

Az AI nem ébred fel: fázisátmenetek a nagy nyelvi modellekben

„Az AI felébredt.” – sokszor találkozom ezzel a sejtelmes, mégis kényelmes narratívával. A jelenséghez tartozik egy menő szakkifejezés is: „emergens képességek”. A történet vonzó, mert drámát ígér: a kis modellek még „nem tudnak semmit”, a nagyoknál viszont egyszer csak felkapcsolódik a villany. Csakhogy a legjobb adatok és elméleti eredmények alapján ez a kép félrevisz. Amit...

Itt érsz el

© Copyright 2025