A tartalommarketing 2022-ben sem hal ki

Főbb pontok:

Egyre rohamosabban a reklámok kiszűrése és az adatvédelem felé megy el az internet. Mindenki ingyen szeretne használni mindent, lehetőleg reklámmentesen és lekövethetetlenül – ezt jó pár tech cég igyekszik kielégíteni. 

Ezzel viszont az a baj, hogy mi marketingesek egyre nehezebben érjük el a célközönségünket, ami a reklámköltségek emelkedésével jár, hiszen sokszor nem a megfelelő emberekhez tudjuk eljuttatni a hirdetéseinket. Tehát a kereskedő többet fizet a Google-nak, Facebooknak és persze a marketingeseknek is, hiszen több lesz a munkánk.

Ezt pedig végül nyilván a fogyasztó fogja megfizetni, hiszen ezeket be kell építenie a vállalkozónak a termékek árába, és ez az egész senkinek sem kedvező állapot.

Szóval szerintem az elkövetkező pár év problémája ez lesz. Az a vállalkozó, aki gyorsan kapcsol, az a tartalomgyártásra egyre nagyobb tőkét fog mozgósítani. Viszont a jó tartalomnak ára van, így úgy gondoltam összeírom erről is a gondolataimat.

Nézzük meg azt, hogy hogyan alakulnak az árak növekvő sorrendben:

1.) Az alaptartalom
2.) A jó tartalom
3.) A jó tartalom + saját képek
4.) Videó
5.) Exclusive tartalom

Az alaptartalmat leginkább a vállalkozó vagy egy SEO-s, esetleg egy virtuális asszisztens írja. Nincs igazán mondanivalója, nem következik belőle semmi, de van benne kulcsszó. Nagyjából 3.000 Ft-tal érdemes számolni. 

Csak 5775 Ft
kozepen

A jó tartalmat már szövegíró vagy marketinges írja. Erre már az a jellemző, hogy átgondolt és értéket ad az olvasónak. Nagyjából 10.000 Ft-tal érdemes számolni.

Ennek az értékét saját képekkel is érdemes növelni. Képekkel együtt kb. 15.000 Ft-ba kerül egy cikk. 

A videós tartalmak készítése egy vállalkozás számára egyre elengedhetetlenebb, ám itt már jelentős költségekkel kell számolni, mind technikai, mind emberi oldalról. Az én első 50 videóm sem lett jó, majd rájöttem arra, hogy nem lehet érzésből videózni, így elvégeztem fotós és videós tanfolyamokat és eljártam pár előadói kurzusra és másfél évig beszédtechnikai tanárhoz. A felszerelésre pedig sohasem lehet eleget költeni. Itt az ár nagyon sok mindentől függ, de 50-250.000 Ft-között érdemes számolni / forgatási nap.

Saját videós felszerelés kb. 500.000 Ft-nál kezdődik. 

Az exclusive tartalom elkészítése a csúcs. Ebbe tartozik bele például a saját rendezvény. A saját rendezvényünkön riportot is készíthetünk, de ehhez újságíró, PR-os vagy marketingszöveg-író kell. Erről 1-2 hétig minden nap publikálhatunk. Egy-egy rendezvény kivitelezése fotóssal, videóssal, helyszínnel, étellel és minden mással együtt, legalább 400.000 Ft-ról indul.

Ne feledd! A tartalommarketing több száz éves múlttal rendelkezik és soha nem fogja érvényét veszíteni. Felületek jönnek, mennek, de a tartalom marad.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

A Black Friday története: hogyan lett a világ legnagyobb átverése?

Ha egy jelenség egyszerre mozgat meg milliárdokat, gyártja a FOMO-t, és közben a legtöbb vásárlónak nem is a legjobb árakat adja, akkor azt nem ünnepnek, hanem üzleti konstrukciónak hívjuk. A Black Friday ilyen: egy történelmi név, amelyet a kereskedelem a saját céljára „újratöltött”, és mára globális, hónapokon át nyúló kampányhalmazzá fújt. A kérdés nem az,...

Mennyibe kerül egy kis marketing?

A legtöbb vállalkozásnál a marketingbüdzsé még mindig a „munkabér + hirdetés” rövid képletre egyszerűsödik, miközben a tényleges költségstruktúra sokkal összetettebb. A marketing ugyanis nem egyetlen tevékenység, hanem különböző szakmák, eszközök, időtávok és kockázatok összehangolt rendszere. Ha a cég pénzügyi döntéshozói nem „rendszerként” látják, akkor hajlamosak alultervezni (vagy kaotikusan túlkölteni) a kritikus tételeket: mérés, tartalomgyártás, szoftverek,...

Mit csinál a „süti” valójában, és miért fontosak a consent‑jelek?

A „süti” (cookie) eredetileg egyszerű állapotmegőrző eszköz: kisméretű adatfájl, amely segít a webhelynek „emlékezni” a felhasználó egyes beállításaira vagy azonosítójára. A modern weben azonban a böngészőben tárolt adatok nem csak cookie-k lehetnek, hanem egyéb tárolók is (például localStorage), és a nyomkövetés nem kizárólag cookie-kkal történik. Emiatt a szabályozás, a technológia és a gyakorlat ma már...

Parfümcsomagolás és fogyasztói döntések

A parfüm szinte „láthatatlan” termék: polcon állva nem tudjuk megillatozni, webáruházban pedig végképp nem. Ilyenkor az üveg, a doboz, a színek, a felület, a súly és az egész megjelenés mondja el helyette, hogy mit várhatunk tőle. Emiatt a parfümcsomagolás nem dísz, hanem döntést befolyásoló információhordozó. A következő oldalakon azt vizsgálom, hogyan és miért hat a...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025