A tartalommarketing 2022-ben sem hal ki

Egyre rohamosabban a reklámok kiszűrése és az adatvédelem felé megy el az internet. Mindenki ingyen szeretne használni mindent, lehetőleg reklámmentesen és lekövethetetlenül – ezt jó pár tech cég igyekszik kielégíteni. 

Ezzel viszont az a baj, hogy mi marketingesek egyre nehezebben érjük el a célközönségünket, ami a reklámköltségek emelkedésével jár, hiszen sokszor nem a megfelelő emberekhez tudjuk eljuttatni a hirdetéseinket. Tehát a kereskedő többet fizet a Google-nak, Facebooknak és persze a marketingeseknek is, hiszen több lesz a munkánk.

Ezt pedig végül nyilván a fogyasztó fogja megfizetni, hiszen ezeket be kell építenie a vállalkozónak a termékek árába, és ez az egész senkinek sem kedvező állapot.

Szóval szerintem az elkövetkező pár év problémája ez lesz. Az a vállalkozó, aki gyorsan kapcsol, az a tartalomgyártásra egyre nagyobb tőkét fog mozgósítani. Viszont a jó tartalomnak ára van, így úgy gondoltam összeírom erről is a gondolataimat.

Nézzük meg azt, hogy hogyan alakulnak az árak növekvő sorrendben:

1.) Az alaptartalom
2.) A jó tartalom
3.) A jó tartalom + saját képek
4.) Videó
5.) Exclusive tartalom

Az alaptartalmat leginkább a vállalkozó vagy egy SEO-s, esetleg egy virtuális asszisztens írja. Nincs igazán mondanivalója, nem következik belőle semmi, de van benne kulcsszó. Nagyjából 3.000 Ft-tal érdemes számolni. 

Csak 5775 Ft
kozepen

A jó tartalmat már szövegíró vagy marketinges írja. Erre már az a jellemző, hogy átgondolt és értéket ad az olvasónak. Nagyjából 10.000 Ft-tal érdemes számolni.

Ennek az értékét saját képekkel is érdemes növelni. Képekkel együtt kb. 15.000 Ft-ba kerül egy cikk. 

A videós tartalmak készítése egy vállalkozás számára egyre elengedhetetlenebb, ám itt már jelentős költségekkel kell számolni, mind technikai, mind emberi oldalról. Az én első 50 videóm sem lett jó, majd rájöttem arra, hogy nem lehet érzésből videózni, így elvégeztem fotós és videós tanfolyamokat és eljártam pár előadói kurzusra és másfél évig beszédtechnikai tanárhoz. A felszerelésre pedig sohasem lehet eleget költeni. Itt az ár nagyon sok mindentől függ, de 50-250.000 Ft-között érdemes számolni / forgatási nap.

Saját videós felszerelés kb. 500.000 Ft-nál kezdődik. 

Az exclusive tartalom elkészítése a csúcs. Ebbe tartozik bele például a saját rendezvény. A saját rendezvényünkön riportot is készíthetünk, de ehhez újságíró, PR-os vagy marketingszöveg-író kell. Erről 1-2 hétig minden nap publikálhatunk. Egy-egy rendezvény kivitelezése fotóssal, videóssal, helyszínnel, étellel és minden mással együtt, legalább 400.000 Ft-ról indul.

Ne feledd! A tartalommarketing több száz éves múlttal rendelkezik és soha nem fogja érvényét veszíteni. Felületek jönnek, mennek, de a tartalom marad.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Dávid és Góliát a digitális térben: Hogyan győzd le a multit a saját pályáján?

A digitális marketing egyik legelterjedtebb és legkárosabb tévhite, hogy a Google Ads egy olyan csatatér, ahol kizárólag a pénztárca vastagsága dönt. Sokan úgy képzelik, hogy a multinacionális vállalatok, amelyek havi tíz- vagy százmillió forintos büdzsével lépnek a piacra, legyőzhetetlenek, és a kisvállalkozásoknak csupán a morzsák maradnak. Ez a defetista hozzáállás azonban alapvető tudatlanságból fakad. A...

Miért kezelik a magyar cégek még mindig félkarú rablóként a hirdetési fiókjukat?

A modern vállalati kapitalizmus egyik legérdekesebb paradoxona, ahogyan a cégvezetők a tőkéjük különböző formáit kezelik. Amikor egy vállalatvezető ingatlant vásárol, gépsort telepít, vagy akár csak a likvid tőkéjét köti le állampapírokban, azt mérnöki pontosságú számítások, kockázatelemzések és megtérülési tervek előzik meg. Ezzel szemben, amikor belépnek a Google Ads felületére – amely valójában a világ leglikvidebb,...

A láthatatlan aukció, amely a világ pénzmozgását irányítja: Bevezetés a Google Ads rendszerébe

Ha az internet a modern kor vadnyugata, akkor a Google Ads a vasútvonal, amely mentén a kereskedelem virágzik. Sokan egyszerű hirdetési felületnek tekintik, holott valójában a világgazdaság egyik legkifinomultabb, valós idejű aukciós rendszere. Amikor 1998-ban a Google elindult, még senki sem sejtette, hogy nem a keresőalgoritmus, hanem a mellé épített hirdetési modell fogja alapjaiban megváltoztatni...

Neuromarketing etikusan: hogyan hatnak ránk az algoritmusok?

Van egy marketingvalóság, amelyet ritkán nevezünk nevén: az érzelmi kondicionálás és a figyelemgazdaság metszéspontja. A közösségi platformok és hirdetési rendszerek úgy optimalizálnak, hogy az ingerküszöböt meghaladó tartalmak – a düh, a félelem, a szorongás, de pozitív oldalon a rácsodálkozás – előnybe kerüljenek. Itt lép be az a világ, amit a köznyelv neuromarketingnek hív: nem „trükkök”...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025