A tartalommarketing 2022-ben sem hal ki

Főbb pontok:

Egyre rohamosabban a reklámok kiszűrése és az adatvédelem felé megy el az internet. Mindenki ingyen szeretne használni mindent, lehetőleg reklámmentesen és lekövethetetlenül – ezt jó pár tech cég igyekszik kielégíteni. 

Ezzel viszont az a baj, hogy mi marketingesek egyre nehezebben érjük el a célközönségünket, ami a reklámköltségek emelkedésével jár, hiszen sokszor nem a megfelelő emberekhez tudjuk eljuttatni a hirdetéseinket. Tehát a kereskedő többet fizet a Google-nak, Facebooknak és persze a marketingeseknek is, hiszen több lesz a munkánk.

Ezt pedig végül nyilván a fogyasztó fogja megfizetni, hiszen ezeket be kell építenie a vállalkozónak a termékek árába, és ez az egész senkinek sem kedvező állapot.

Szóval szerintem az elkövetkező pár év problémája ez lesz. Az a vállalkozó, aki gyorsan kapcsol, az a tartalomgyártásra egyre nagyobb tőkét fog mozgósítani. Viszont a jó tartalomnak ára van, így úgy gondoltam összeírom erről is a gondolataimat.

Nézzük meg azt, hogy hogyan alakulnak az árak növekvő sorrendben:

1.) Az alaptartalom
2.) A jó tartalom
3.) A jó tartalom + saját képek
4.) Videó
5.) Exclusive tartalom

Az alaptartalmat leginkább a vállalkozó vagy egy SEO-s, esetleg egy virtuális asszisztens írja. Nincs igazán mondanivalója, nem következik belőle semmi, de van benne kulcsszó. Nagyjából 3.000 Ft-tal érdemes számolni. 

Csak 5775 Ft
kozepen

A jó tartalmat már szövegíró vagy marketinges írja. Erre már az a jellemző, hogy átgondolt és értéket ad az olvasónak. Nagyjából 10.000 Ft-tal érdemes számolni.

Ennek az értékét saját képekkel is érdemes növelni. Képekkel együtt kb. 15.000 Ft-ba kerül egy cikk. 

A videós tartalmak készítése egy vállalkozás számára egyre elengedhetetlenebb, ám itt már jelentős költségekkel kell számolni, mind technikai, mind emberi oldalról. Az én első 50 videóm sem lett jó, majd rájöttem arra, hogy nem lehet érzésből videózni, így elvégeztem fotós és videós tanfolyamokat és eljártam pár előadói kurzusra és másfél évig beszédtechnikai tanárhoz. A felszerelésre pedig sohasem lehet eleget költeni. Itt az ár nagyon sok mindentől függ, de 50-250.000 Ft-között érdemes számolni / forgatási nap.

Saját videós felszerelés kb. 500.000 Ft-nál kezdődik. 

Az exclusive tartalom elkészítése a csúcs. Ebbe tartozik bele például a saját rendezvény. A saját rendezvényünkön riportot is készíthetünk, de ehhez újságíró, PR-os vagy marketingszöveg-író kell. Erről 1-2 hétig minden nap publikálhatunk. Egy-egy rendezvény kivitelezése fotóssal, videóssal, helyszínnel, étellel és minden mással együtt, legalább 400.000 Ft-ról indul.

Ne feledd! A tartalommarketing több száz éves múlttal rendelkezik és soha nem fogja érvényét veszíteni. Felületek jönnek, mennek, de a tartalom marad.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Jeff Walker PLF: a teljes Product Launch Formula funnel

A legtöbb „funnel” nem rossz ötlet miatt bukik, hanem a sorrend miatt: túl korán kér elköteleződést, túl későn ad bizonyítékot, és közben nincs világos időzítése. Jeff Walker Product Launch Formula (PLF) rendszere ennek a fordítottja: szakaszokra bontja a piacfelmelegítést, előre felépíti a várakozást, és a nyitás–zárás dramaturgiájával tereli döntésbe a közönséget. A PLF nem csak...

Az IKEA termékleírásainak nyelvi manipulációs stratégiái

Az IKEA termékleírásai gyakran igyekeznek érzelmileg bevonni az olvasót. Ez azt jelenti, hogy a szöveg nem pusztán a termék funkcióit sorolja fel, hanem érzéseket és hangulatokat közvetít. Például egy kárpitozott ágykeret leírásában így fogalmaznak: „Könnyű beleszeretni és kényelmes hazavinni”. Ezzel a szóhasználattal a bútor iránti pozitív érzelmet keltik (szinte mintha egy szeretett személyről lenne szó),...

Myers–Briggs-típuselméletei és a vezetéspszichológia

Kevés személyiségmodell vált annyira közbeszéd tárgyává, mint a Myers–Briggs-típuselmélet. A négy betűs címkék – INTJ, ENFP, ESTJ stb. – a közösségi médiától a vállalati tréningekig mindenhol felbukkannak. A népszerűség azonban hajlamos elfedni a szakmai árnyalatokat: mit ad valójában az MBTI a vezetőknek, és hol kezdődik a túlértelmezés? Vezetéspszichológiai szemmel a kérdés nem az, „jó-e” az...

Black Friday csapdái: BF‑SKU, Black November, BNPL és sötét minták

A Black Friday köré évek alatt egy olyan iparági gyakorlat épült, amely nem egyszeri akció, hanem teljes döntési környezet: termékportfóliók finomhangolása, árkommunikációs technikák, finanszírozási megoldások és felhasználói felületi megoldások együttes rendszere. E rendszer négy eleme különösen meghatározó: a kifejezetten kampányra konfigurált, sokszor „olcsósított” BF‑SKU‑k; a péntekből hónapokra nyújtott „Black November”; a „vásárolj most, fizess később”...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025