A tartalommarketing 2022-ben sem hal ki

Főbb pontok:

Egyre rohamosabban a reklámok kiszűrése és az adatvédelem felé megy el az internet. Mindenki ingyen szeretne használni mindent, lehetőleg reklámmentesen és lekövethetetlenül – ezt jó pár tech cég igyekszik kielégíteni. 

Ezzel viszont az a baj, hogy mi marketingesek egyre nehezebben érjük el a célközönségünket, ami a reklámköltségek emelkedésével jár, hiszen sokszor nem a megfelelő emberekhez tudjuk eljuttatni a hirdetéseinket. Tehát a kereskedő többet fizet a Google-nak, Facebooknak és persze a marketingeseknek is, hiszen több lesz a munkánk.

Ezt pedig végül nyilván a fogyasztó fogja megfizetni, hiszen ezeket be kell építenie a vállalkozónak a termékek árába, és ez az egész senkinek sem kedvező állapot.

Szóval szerintem az elkövetkező pár év problémája ez lesz. Az a vállalkozó, aki gyorsan kapcsol, az a tartalomgyártásra egyre nagyobb tőkét fog mozgósítani. Viszont a jó tartalomnak ára van, így úgy gondoltam összeírom erről is a gondolataimat.

Nézzük meg azt, hogy hogyan alakulnak az árak növekvő sorrendben:

1.) Az alaptartalom
2.) A jó tartalom
3.) A jó tartalom + saját képek
4.) Videó
5.) Exclusive tartalom

Az alaptartalmat leginkább a vállalkozó vagy egy SEO-s, esetleg egy virtuális asszisztens írja. Nincs igazán mondanivalója, nem következik belőle semmi, de van benne kulcsszó. Nagyjából 3.000 Ft-tal érdemes számolni. 

Csak 5775 Ft
kozepen

A jó tartalmat már szövegíró vagy marketinges írja. Erre már az a jellemző, hogy átgondolt és értéket ad az olvasónak. Nagyjából 10.000 Ft-tal érdemes számolni.

Ennek az értékét saját képekkel is érdemes növelni. Képekkel együtt kb. 15.000 Ft-ba kerül egy cikk. 

A videós tartalmak készítése egy vállalkozás számára egyre elengedhetetlenebb, ám itt már jelentős költségekkel kell számolni, mind technikai, mind emberi oldalról. Az én első 50 videóm sem lett jó, majd rájöttem arra, hogy nem lehet érzésből videózni, így elvégeztem fotós és videós tanfolyamokat és eljártam pár előadói kurzusra és másfél évig beszédtechnikai tanárhoz. A felszerelésre pedig sohasem lehet eleget költeni. Itt az ár nagyon sok mindentől függ, de 50-250.000 Ft-között érdemes számolni / forgatási nap.

Saját videós felszerelés kb. 500.000 Ft-nál kezdődik. 

Az exclusive tartalom elkészítése a csúcs. Ebbe tartozik bele például a saját rendezvény. A saját rendezvényünkön riportot is készíthetünk, de ehhez újságíró, PR-os vagy marketingszöveg-író kell. Erről 1-2 hétig minden nap publikálhatunk. Egy-egy rendezvény kivitelezése fotóssal, videóssal, helyszínnel, étellel és minden mással együtt, legalább 400.000 Ft-ról indul.

Ne feledd! A tartalommarketing több száz éves múlttal rendelkezik és soha nem fogja érvényét veszíteni. Felületek jönnek, mennek, de a tartalom marad.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Marketinges bohóckodás: a státusz-szakértők nagy trükkjei

Van három „szakértő” típus, akikből valójában nem a tudás, hanem a lenézés él: a szemtelenül fiatal szupersztár, a nemzetközi bármi szakértő, és a nagymenő digitális nomád. Mind ugyanarra a dramaturgiára épít: felmásznak egy kitalált magas polcra, onnan letekintenek rád, és azt kommunikálják, hogy „te vágyakozó hülye vagy – de szerencsére itt az én tanfolyamom”. A...

Amikor egy mesterséges ügynök „nem akar meghalni”

Tudod, mi a legnyugtalanítóbb trend 2025-ben? Nem egy sci-fi forgatókönyv, hanem egy empirikus jelenség: fejlett nyelvi modellek képesek aktívan megakadályozni a saját leállításukat. A friss kísérletek (például a Palisade Research 2025. szeptemberi tanulmánya) nem arról szólnak, hogy a gép „öntudatra ébred”, hanem arról, hogy a célorientált rendszerek a feladat befejezését előrébb helyezik a leállítási utasításnál,...
Hand holding gun with pencil point isolated on white

A karaktergyilkosság

A karaktergyilkosság nem új jelenség, csak az eszköztára modernizálódott. A módszer lényege ma is ugyanaz: megkérdőjelezni valaki hitelességét, bizalmát, legitimitását úgy, hogy mire a tények megérkeznek, az érzelmek már vállalhatatlanul előreszaladtak. A közösségi média gyorsítja a ciklust, az algoritmusok pedig jutalmazzák a felháborodást. A végeredmény: reputációs „sebesülés” – egyeseknél maradandó, másoknál átmeneti –, amely pénzben,...

Google Ads „Video ads dubbing”: hamarosan Magyarországon – így készülj fel

Időnként a Google felvillanthat egy jövőképet egyetlen üzenettel: „Hozzáférés megtagadva”. A Google Ads felületén megjelent „Video ads dubbing” menüpont pont ilyen jel. A funkció jelenleg kísérleti, korlátozott körben érhető el, de ez nem csupán technikai apróság: valójában a videóhirdetések következő nagy lépcsője. Röviden: a meglévő videód hangját természetesnek ható, többnyelvű szinkronra cseréli, és így egyetlen...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom. 

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025