Oszd meg a cikket

Ezen tulajdonság ellen sokan, talán mindenki tiltakozik. Pedig nem kéne, hiszen ez az érzés mindenkiben ott van. Így születtünk.

De meg kell különböztetni jó és rossz irigységet.

A rossz irigység az, amikor másnak a bukását kívánjuk akkor, amikor az tőlünk sikeresebb. A jó irigység pedig az, amikor a nálunk sikeresebb emberre példaképként tekintünk. És lehet semlegesen is reagálni mégpedig úgy, hogy tudatosan kerülünk valakit, nem akarjuk magunkat idegesíteni vele.

MR vizsgálatoknak köszönhetően most már azt is tudjuk, hogy az agyunknak a fájdalomközpontja aktiválódik ezen tulajdonságunk előrelépésekor. Szóval a kín és a szenvedés, és ez abszolút valós érzelem.

Irigyelni valakit sok mindenért lehet. De idehaza az első helyen a gazdagság szerepel. 

És hogy üzleti szempontból mi ezzel a gond?

Azt, hogy a legtöbb vállalkozó nem meri kommunikálni a sikerét, mert fél az alacsony intelligenciával rendelkező emberek kommentjeitől. Idehaza sajnos egy elég nagy réteg nem tudja az irigységet a javára fordítani, így megereszt pár bántó, sárbatipró kommentet. Azok az emberek akik a fogalmazás tudományának a hiányában vannak, azok reakciókkal fejezik ki az irigységüket. Pl. egy csillagos értékelést adnak a Facebook-on, illetve nevetős fejjel reagálnak. Nézd meg nyugodtan ezeknek az embereknek a profilját. Az esetek 99%-ban látod rajtuk a sikertelenséget.

Valószínűleg most az a kérdés merült fel benned, hogy akkor most tartsak ezektől az emberektől vagy sem?

 Ezek jók vagy rosszak üzleti szempontból? 

Jók! Nagyon is jók! Ha már elkezdenek jönni a negatív kommentek, akkor az azt jelenti, hogy figyelnek rád. Tudod, hogy mi a legrosszabb ami veled történhet, mint vállalkozóval? Ha nem figyelnek rád! 

El kell fogadni, hogy mások vagyunk. Valakinek annyira kilátástalan az élete, hogy abban a pillanatban az az öröme, hogy beír egy olyan kommentet, hogy: rossz a hajad. Vagy annyit, hogy drága vagy. Vagy ad egy nevetős fejet.

Ettől ő egy pillanatra kielégül. Abba is gondolj bele, hogy nem látod ilyenkor ezt az embert, így pl. az sem tudhatod, hogy fogyasztott-e alkoholt.

Én legtöbbször azt gondolom, hogy az emberek nincsenek tisztában a kommentjeik következményeivel sem jogilag, sem emberileg. Lehetséges az is, hogy ezek az emberek pl. a munkahelyükön káromkodva beszélnek, de nem gondolják komolyan, esetleg így viccelnek. 

Én egy: „ez buzi” kommentbe simán bele tudom azt képzelni, hogy a szerző arra gondolt közben, hogy: én nem vagyok érintett e témát illetően. A tartalom jó, de számomra irreleváns.

Közönséged irigysége nem téged minősít. Ők magukat minősítik így és valószínűleg másol is így reagálnak.

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.