Beszéljünk a szociopata vállalkozókról

Főbb pontok:

Amikor a minket megkereső vállalkozók az első pár percben azt mondják nekünk, hogy: ami a szívemen a számon, akkor én erősen azt gyanítom, hogy egy alacsony IQ-jú szociopatával állunk szemben. – Nem vagyok pszichológus, de ettől még azt gondolok amit akarok. – Majd a beszélgetés közben ki szokott derülni, hogy x évet ült a kedves ügyfél a rácsok mögött gyerekkorában, esetleg hajléktalan volt, vagy államilag gondozott. Majd az is ki szokott derülni, hogy mi vagyunk már a 4-5. marketingese, tehát nem tudja, hogy valamit eddig 4-5x elrontott. Majd megpróbáljuk vezetni a gondolatait, hogy hátha meg tudjuk közösen fejteni azt, hogy miért nem sikeres, miközben kiderül, hogy tegnap berúgtak és verekedtek is. Majd ha nem úgy teljesítenek a hirdetések vagy bármi más, ahogyan ők azt elvárnák, ajándékokat, kedvezményeket kérnek, vagy visszakérik a pénzt. Gyakran érzik magukat becsapva. Természetesen ők a legfontosabbak a mi vállalkozásunkban, nem tudják elviselni, hogy vannak más ügyfeleink is, így naponta 3x is felhívnak vagy írnak, illetve mások idejét nem tisztelik. Elvárják, hogy azonnal pattanjunk, napszaktól függetlenül. Volt olyan ügyfelem, aki egy szombati napon reggel 6:00-tól egészen 7:00-ig 5 percenként próbált volna telefonon hívni. Másik ügyfelem, pedig a többszöri kérésem ellenére éjszaka hívogatott a családi vezetékes telefonon.

Ajándékokat is rendszeresen ígérgetnek, illetve hosszú közös jövőt. Egyébként mindenben is nagyon jók, a konkurens pedig mindenben is „csöves”. Megfigyeltem, hogy valamiért gyakran ezzel a szóval minősítik le azokat az embereket, akikkel nem szimpatizálnak. Az anyagi hátterük rendezetlen, gyakran nem tudják vagy csak késve tudják teljesíteni az előre megbeszélteket. Hirtelen hoznak átgondolatlan döntéseket. Volt olyan ügyfelem aki egy nap képes volt 12x átállíttatni a hirdetéseit. Volt olyan ügyfelem is, aki minden reggel úgy hívott fel, hogy bocsánatot kért, megígérte hogy nem ordibál többször, majd a 4. mondat után már ordított. Akkor villantják meg a vagyonukat ha úgy érzik alárendelt vagy mellérendelt szerepben vannak. Talán a legmegdöbbentőbb az, hogy az ilyen típusú emberek a beszélgetés megkezdése után nemsokkal, belekérdeznek abba, hogy kivel és hol lakom. És ezt a kolléganőimmel is megtették, amikor egy ilyen ember ügyfélszolgálatát lepasszoltam. Önmagukat rettenthetetlen hadvezérnek látják, miközben nem tudnak stratégiában gondolkozni, nem látják a lépéseket, ezért folyamatos bizonytalanságban vannak, gyakran kérdezik, hogy most mi lesz?

Őket nagyon határozottan kell kezelni, és mindig résen kell velük szemben lenni, mert folyamatosan próbálkoznak. Ne szégyelljük folyamatosan visszautasítani a közeledésüket! Szabjunk nekik keretet.

Nem tudod őket megváltoztatni, a hozzáállásodon kell változtatni. Ha ilyen emberrel állsz szemben, akkor tudd, hogy azért olyan, amilyen, és légy résen, amikor játszmázni akar. 

Persze az is lehet, hogy azért mondja azt; hogy ami a szívemen az a számon, mert egyszerűen csak nem tudja magát kontrollálni, ami szintén a sikeres vállalkozás gyilkosa. 

A sikerességhez két fél szükséges. Az ügyfél és pl. mi. Mi eszköz vagyunk. Sajnos nincsenek csoda módszerek. Egy sikeres vállalkozáshoz sok minden kell, de elsősorban a vállalkozó és az ő kognitív képességei.

Érdemes magunkkal őszintének lenni és a megfelelő szakemberhez fordulni, jelen esetben ez nem csak a marketinges lesz. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025