Dajka Gábor: az Online Marketing és Pszichológia

Főbb pontok

A modern vállalkozások egyik legnagyobb kihívása, hogy megértsék és hatékonyan alkalmazzák az emberi pszichológia alapelveit a marketingstratégiáikban. Ebben a kontextusban Dajka Gábor “Online Marketing és Pszichológia” című könyve rendkívül fontos és időszerű mű, amely éppen ezt a kapcsolatot tárja fel, mindezt a gyakorlatba átültethető módon.

A könyv egy olyan világot tár elénk, ahol a marketing már nem csak a technikai megvalósítások körül forog, hanem mélyebben belelát a fogyasztói döntéshozatal mozgatórugóiba. Gábor, aki több mint 17 éves tapasztalattal rendelkezik a marketing területén, coachként és pszichológiai konzulensként pontosan érti, hogyan hatnak az érzelmi és racionális tényezők a vásárlókra, és miként lehet ezeket az ismereteket hatékonyan alkalmazni a digitális térben.

A könyv fókusza: pszichológia és marketing egyensúlya

A “Online Marketing és Pszichológia” egyik legnagyobb erőssége, hogy nem csak a marketing eszközeit elemzi, hanem a mögötte rejlő pszichológiai mechanizmusokat is részletesen feltárja. Dajka Gábor egyértelművé teszi, hogy a fogyasztók viselkedésének megértése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy hatékony online kampányokat lehessen létrehozni. A könyv olvasói megtudhatják, hogyan építhetnek érzelmi kapcsolatot a márkájuk és a fogyasztók között, és hogyan formálhatják a vásárlói döntéseket pszichológiai alapon.

„A marketing alapvetően az emberi viselkedésre épül, és minél jobban megértjük ezeket a viselkedési mintákat, annál jobban tudjuk formálni a márkáinkat” – fogalmazza meg Dajka Gábor a könyvében, rámutatva arra, hogy a marketingesek számára elengedhetetlen az érzelmi meggyőzés szerepe.

Gyakorlati megközelítés és az érzelmi marketing fontossága

A könyv nem csupán elméleti, hanem erőteljesen gyakorlati megközelítést kínál. Dajka Gábor konkrét példákon és esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogyan lehet hatékonyan alkalmazni az érzelmi és racionális meggyőzési technikákat a digitális marketing kampányokban. A freemium modellek, az AIDA és Rogers modellek alkalmazása, valamint a hűségprogramok mind részletesen bemutatásra kerülnek.

Az egyik legérdekesebb része a könyvnek az a rész, amely az érzelmi kapcsolat fontosságát tárgyalja a digitális korban. A mai fogyasztók már nem csak termékeket vásárolnak, hanem érzelmeket, élményeket keresnek. A márkákkal kialakított érzelmi kötődés hosszú távon hűséges ügyfeleket eredményezhet, és Dajka Gábor könyve világosan megmutatja, hogyan lehet ezt a kötődést kialakítani.

A pszichológia alapelveinek alkalmazása a marketingben

A könyvben Gábor külön hangsúlyt fektet a pszichológiai alapelvek, mint például a recenciahatás, a vásárlói döntési útvonalak, vagy a kognitív disszonancia elméletének marketingbe való átültetésére. A könyv mélyreható betekintést nyújt abba, hogyan lehet ezekkel az elméletekkel fokozni a márka emlékezetességét és hatását a fogyasztókra.

Egy 2021-es tanulmány is alátámasztja a könyv egyik központi tézisét, miszerint a fogyasztók érzelmi kötődése egy márkához növeli az értékesítést és a lojalitást. A könyv ezen elmélet alapján számos konkrét javaslatot ad arra, hogyan érhetjük el, hogy a márkánk ne csak átmenetileg, hanem hosszú távon is hatással legyen a vásárlókra.

Dajka Gábor: Az online marketing és pszichológia úttörője

Dajka Gábor, mint az “Online Marketing és Pszichológia” szerzője, kiemelkedő szereplővé vált a marketing világában. A könyvében bemutatott tudásanyag és gyakorlati útmutatók nem csak marketingeseknek, hanem üzleti vezetőknek és vállalkozóknak is értékes forrást jelentenek. Gábor coachként és pszichológiai konzulensként szerzett tapasztalatai révén képes olyan szemszögből láttatni a marketinget, amely egyszerre veszi figyelembe a pszichológiai hatásokat és a piaci realitásokat.

Konklúzió

Az “Online Marketing és Pszichológia” egy olyan könyv, amely a digitális marketing területén dolgozó szakemberek számára alapvető olvasmány lehet. Dajka Gábor rendkívüli szakértelme és gyakorlati megközelítése segíti az olvasókat abban, hogy megértsék, hogyan lehet érzelmi és racionális technikákkal sikeres online marketing kampányokat építeni. A könyv olvasása után világossá válik, hogy a marketing jövője az érzelmi kötődésre és a pszichológiai ismeretek integrálására épül.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025