Dajka Gábor új könyve: Online Marketing és Pszichológia

Főbb pontok

Bevezetés
Dajka Gábor, ismert hazai üzleti szerző, az Én Megmondtam című könyv után most egy újabb hiánypótló művel jelentkezett. Az Online Marketing és Pszichológia című könyv kifejezetten a magyar mikrovállalkozóknak szól, akik szeretnék megérteni és hatékonyan alkalmazni a marketing alapjait a hazai piacon.

A könyv egyedisége
DG szerint a legtöbb magyar vállalkozó a külföldi óriáscégek marketingstratégiáit próbálja lemásolni, figyelmen kívül hagyva a kulturális különbségeket, az eltérő anyagi lehetőségeket és az ország méretét. Ez a könyv valós, a hazai viszonyokra szabott megoldásokat kínál, ötvözve a szociológia, pszichológia és stratégia elemeit. A szerző szerint egy jó marketingesnek egyszerre kell önjelölt szociológusnak, amatőr pszichológusnak és hobbi hadvezérnek lennie – ezt a komplex szemléletet tükrözi a kiadvány is.

Kinek szól a könyv?
Az Online Marketing és Pszichológia azoknak az érett gondolkodású vállalkozóknak és marketingeseknek íródott, akiknek nincs idejük és lehetőségük egyetemen tanulni reklámpszichológiát és fogyasztáslélektant, de szeretnék elsajátítani az értékesítéshez nélkülözhetetlen alapokat. A könyv az alapoktól építkezik, így bárki számára könnyen érthető és alkalmazható tudást ad át.

Mire számíthat az olvasó?
A könyv nem csupán a reklámeszközök használatára fókuszál, hanem bevezeti az olvasót a reklámpszichológia és a fogyasztáslélektan világába, kiegészítve némi önismerettel. DG hangsúlyozza: hatékonyan reklámozni csak az tud, aki ismeri önmagát, és ezen keresztül megértheti a fogyasztók motivációit, személyiségét, gondolkodásmódját. A kiadvány számos gyakorlati példát, kreatív mintát, szövegírási sablont tartalmaz, melyeket az olvasók könnyedén felhasználhatnak saját kampányaikhoz. Emellett segítséget nyújt a célcsoport meghatározásában és persona alkotásban is.

A marketing mint integráló tudomány
A könyvben hangsúlyos szerepet kap a marketing multidiszciplináris megközelítése. Ahogy DG fogalmaz, egy sikeres kampány kivitelezéséhez számos tudományterület együttműködésére van szükség, mint például a szociológia, pszichológia, közgazdaságtan, etika, neurológia vagy a piackutatás. A marketing integrálja mindezen területek szemléletmódját, a középpontba helyezve a reklámpszichológiát.

Kiből lehet jó marketinges?
A könyv egyszerre szól azoknak a vállalkozóknak, akik most szembesültek azzal, hogy a gyors internetes meggazdagodás ígérete csalóka, és azoknak a marketingeseknek is, akik a sablonos megoldások helyett új inspirációra, ötletekre vágynak. Az olvasó megtanulhatja, milyen területeken kell fejlődnie, ha igazán hatékony és értékteremtő marketingmunkát szeretne végezni.

Vélemények a könyvről
A megjelent recenziók és olvasói vélemények egyöntetűen méltatják a könyv hiánypótló jellegét, gyakorlatiasságát és a szerző szakértelmét. Többen kiemelik, hogy a mű akár egyetemi tankönyvként is megállná a helyét. Van, aki egyenesen kötelező olvasmánnyá tenné a marketinget tanulók számára. Az Online Marketing és Pszichológia így nem csupán egy újabb könyv, hanem befektetés, amely az olvasók számára rövid távon is megtérülhet.

Összegzés
Dajka Gábor új könyve friss szemléletet és gyakorlatias tudást kínál mindazoknak, akik a magyar piacon szeretnék sikerre vinni vállalkozásukat a marketing eszközeivel. A mű integrálja a marketing-szakma különböző területeit, központba helyezve a reklámpszichológiát, és valódi, azonnal hasznosítható megoldásokat kínál az olvasóknak. Így bátran ajánlható mind kezdő vállalkozóknak, mind gyakorló marketingszakembereknek, akik versenyképes és naprakész tudásra vágynak – kifejezetten a hazai viszonyokra optimalizálva.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Creative startup young multiethnic business people working together at designer agency in office

Marketing ügynökségek előnyei és hátrányai

Vajon érdemes-e kiszervezni a marketinget egy külső ügynökségnek, vagy inkább érdemesebb házon belül felépíteni egy csapatot? Sok vállalkozásban egy idő után elkerülhetetlenül felmerül ez a kérdés, hiszen a piaci verseny miatt a professzionális marketing már nemcsak egy extra, hanem alapvető elvárás a fogyasztók részéről. Az alábbiakban alaposan körüljárom a marketing ügynökségek előnyeit és hátrányait, megvizsgálom...
Cropped image of poor man holding coins on hand isolated on brown

A magyar lakosság elszegényedésének 10 jele – friss szegénységi mutatók 2025

Az elmúlt évek gazdasági és társadalmi folyamatai nyomán egyre több adat utal arra, hogy elszegényedés Magyarországon ismét aggasztó mértéket ölt. Bár a 2010-es évek elejéhez képest javultak a szegénységi mutatók, mégis számos jelenség figyelmeztet a lakosság életszínvonalának romlására. A koronavírus-járvány utóhatásai, a rekordmagas infláció és más válságok egyszerre nehezedtek a háztartásokra. Ennek eredményeként 2023-ban a...
marketing product manager desk

Marketing Tanácsadó: Mit Csinál, Mire Jó, és Hogyan Növelheti Vele Cége Sikerét?

A mai rohanó üzleti világban a vállalkozások számára létfontosságú, hogy ne csak lépést tartsanak a változásokkal, hanem lehetőség szerint azok elébe is menjenek. A marketing dzsungelében azonban könnyű eltévedni. Rengeteg csatorna, eszköz és stratégia közül kell választani, és ami tegnap még működött, az ma már lehet, hogy fabatkát sem ér. Éppen ezért egyre több cégvezető...
Glad millennial european family shopaholics customers with many packages enjoy walk, customer

Vásárlói bizalom építése a digitális korban

Gondoljunk csak bele: amikor egy ismeretlen webáruházba látogatunk, az első kérdés, ami felmerül bennünk: „Megbízhatok ebben az oldalban?”. Ezt követi csak minden más szempont, mint az árak, a választék vagy a szállítás. A bizalom hiánya azonnali visszalépéshez vezethet még a legjobb termék esetén is.A digitális korban a vásárlói bizalom talán minden eddiginél fontosabbá vált. Az...

Itt érsz el

© Copyright 2025