Társadalmunk újabb terhe a nőkre?

Főbb pontok:

Mert én igen.

A nőnek most már nem elég csak jó szülőnek, szakácsnőnek, vad szeretőnek, háztartásbelinek és persze már nem elég csak a saját szakmájukban jók lenniük, hanem most már legyenek vállalkozók is, aki legalább annyit, ha nem több pénzt keressenek, mint a férfiak, hiszen a nők is meg tudják csinálni. Hiszen a nők munkája is ér annyit, amennyit a férfiaké. És bizonyítsák be azt, hogy ők is sok pénzt tudnak keresni, a többi munkájuk mellett. Elvégre egy nap 24 órából áll, ha csak 4-et alszanak, akkor 20 óra alatt mindent el tudnak intézni. Indítsanak vállalkozást! És igen is, hogy x is meg tudta csinálni, akkor más nő is meg tudja csinálni, csak el kell olvasni a sikersztorikat, hogy x családanya hogyan képezte át magát. Megjegyzem, ettől a ha én is, akkor te is meg tudod csinálni mondattól gyorsan ki lehet hozni a sodromból. Jajj már! Nem tudom, hogy neked milyen eszköztárad van, mit kaptál a szüleidtől, mennyire vagy szorgalmas, kitartó stb. Megjegyzés vége.

Egyébként elképesztő, hogy a nők mennyi mindenre képesek figyelni egyszerre. 9 hónap alatt úgy tesznek össze egy gyereket, hogy oda sem néznek. És kéz nélkül! Én pedig egy IKEA bútort nem tudok összetenni. Egyébként az IKEA eladója és a barátnőm is mindig csak ugyanazt tudják szajkózni: az nem az a lyuk! 

Borzalmas, ahogyan a nemi szerepek felborulnak. És ennek a levét a nő és a családja fogja meginni. A nők egyre frusztráltabbak lesznek, hiszen elolvassák a sikersztorikat, azt, hogy más nők még az irdatlan mennyiségű pénzkeresésre is képesek, ők pedig annyit tudnak felmutatni a nap végén, hogy megtanítottak a gyermeknek egy dalt meg felépítettek közösen egy lego várat. A másik karrierista nő ezzel szemben új ügyfeleket szerzett a vállalkozásába.

Csak 5775 Ft
kozepen

A férfi háza csak egy ház. Anya csinál belőle otthont.

Csak amit elfelejtünk, hogy pl. anyai szeretetet, csak anya tud adni, mert az egy különleges dolog. És azt is elfelejtjük, hogy mennyi macera van egy vállalkozással, pl.: számlázni kell, könyvelővel és ügyfelekkel kell egyeztetni, túl kell élni az egész napos NAV ellenőrzést, nyomozni kell a feladott csomag után, követni kell a jogszabályváltozásokat, reklámozni kell, és még sok apró dolog alkot egy egész nagyot. Ezzel szemben a női vállalkozót úgy ábrázolják, hogy ül a számítógép előtt, jobb kezében a gyermek, a háttérben fő az étel, bal kezében a porszívó, miközben a számítógépből áramlik kifele a pénzt. Jelszó: nincs lehetetlen! Karrierváltó anyukák. 

Ezzel szemben karrierista anya házhoz rendeli az ételt, miközben a gyerek tableten nézi a Bogyót és Babócát a YouTube-on. És az ilyen életforma igen nagy nyomot hagy a nő külsején is, amiből az egészségtelenség következik. Egy vállalkozást vinni egész emberes feladat, mint ahogyan egybe és rendbe tartani a családot.

Egyszerre a kettő nem fog menni, mert az egyik a másik hátrányára fog sérülni.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025