Google AdWords kampánykezelés?

Főbb pontok:

Ezt a hat pontot figyeld, mielőtt AdWords-öst választasz:

A leendő Google AdWords-fiók kezelőd foglalkozott már korábban marketinggel?

Ha nem, mert csak az AdWords-fiók technikai beállításaihoz ért, akkor egy alapvető marketinges probléma meg fogja állítani. Nevezetesen az, hogy miért nincs vásárlód, ha futnak a hirdetések? Nem elég csak a helyes technikai beállításokat elvégezni, mert az online vagy az offline értékesítés ennél sokkal komplexebb. Kérdezd meg tőle, hogy eddig hány száz millió forintra felügyelt már a karrierje során. Kiindulási alap: 100 milló forint nem egy nagy összeg, ha reklámról van szó. 20 ügyfél 1 év alatt elkölt ennyi pénzt. 100.000.000 Ft / 20 = 5.000.000 Ft / 12 = 416.000 Ft / hó / ügyfél.

Ugyan az a személy fogja optimalizálni a hirdetéseidet 3, 6 vagy 12 hónap múlva is?

Ne azon múljon a vállalkozásod sikere, hogy mikor mond fel egy jobb állás miatt az AdWords-fiók kezelőd egy nagyobb ügynökségben. Nincs is annál rosszabb, amikor folyamatosan el kell magyarázni az új kampánykezelődnek azt, hogy melyek az üzleti céljaid, melyik hirdetéscsoport számodra a legfontosabb. (A „sok vásárló” és „minden fontos” nem válasz, hacsak nem multicéget vezetsz évi 2-300.000.000 Ft-os költségvetéssel.)

Jól ír? Jártas a marketingszöveg-írásban?

Ha rosszak a hirdetési szövegeid, akkor sokkal kisebb az esélye annak, hogy bekövetkezik a vásárlás. Jó hirdetési szöveget 25-25-80 karakterben (plusz a bővítmények) megfogalmazni nem egy egyszerű feladat.

Jól él? Anyagilag sikeres?

Sikeresek az ügyfelei is? Persze, attól még, hogy valaki nem sikeres anyagilag, sikeres lehet a családalapításban, tanulásban, sportban és még az élet számos területén érhet el kimagasló eredményeket.
De, neked most egy sikeres marketingesre kell bíznod a vállalkozásodat.

Csak 5775 Ft
kozepen

Ismered a munkásságát?

2017-től kezdődően sajnos elszaporodtak a marketingesek Magyarországon. Ennek az egyik oka az, hogy viszonylag sok fél-egy napos marketinges előadások vannak idehaza. Ezeken az előadásokon elhitetik az emberekkel, hogy pár 10.000 Ft-os 5-6 órás képzés után érteni fognak a marketinghez. Én Gábor már 10 éve ezt csinálom és szerveztünk már mi is szerveztünk már mi is képzést. Viszonyításképp: Beatrix kolléganőm elvégzett Németországban egy Online Marketing Menedzseri tanfolyamot, amely jó pár hónapos volt és feszített ütemben zajlott. Csak a SEO-ról szóló dolgozata 65 oldalas volt. A tanfolyam 5.500 euróba került. Az olyan ügyfeleknek akiknek 150.000.000 – 200.000.000 Ft-os forgalmuk van egy évben azok megkövetelik a folyamatos feljődést. 10 év tapasztalat és méregdrága német egyetem ide vagy oda, mi folyamatosan képezzük magunkat.

Nézd meg a marketingszakember-jelölted Facebook kommunikációját, hírlevelét. Nézd meg azt, hogy vannak-e ügyfélvisszajelzései. Nézd meg a cégének a forgalmát. Nézd meg azt, hogy van-e bármilyen papírja arról, hogy Ő ért ehhez. Nézd meg a reklámszövegeit. Nézd meg a videóit. Nézd meg azt, hogy áll-e mellette másik sikeres partnercég. Szerepel-e a neve a saját oldalán kívül máshol? Nézd meg azt, hogy főállásban végzi-e a marketinges tevékenységét vagy csak fizetéskiegészítésként csinálja.

+1 Organikusan az első oldalon van a Google-ban pár AdWords-ös kulcsszóval?

A jó szakember nyilván az első oldalon van, mert ért hozzá. A SEO és a fizetett találat szorosan összefügg egymással. Keresőoptimalizálás nélkül nincsen hatékony AdWords-fiók.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Karácsony: ajándékcsomagok, bundling, upsell – így nő a kosárérték fájdalom nélkül

Karácsonykor a vásárló nem még egy terméket keres, hanem megoldást egy rövid, stresszes döntési helyzetre. Az ajándék valójában döntés-könnyítés: pontosítani kell, kinek, mennyiért, milyen kockázattal és milyen „kibontási élménnyel” adsz választ. Ha ezt elfogadod, a bundling (ajándékcsomagok), az upsell és a cross-sell nem „ráerőltetett trükk” lesz, hanem szolgáltatás. A jó csomagolás nem a doboz: az...

Könyvajánló: David Sumpter – A gondolkodás négy módja

Van egy rossz hírem: a legtöbb döntésed nem azért sikertelen, mert „kevés az információ”, hanem mert rossz nézőpontból közelíted meg. Nem hiányzik a tudásod, csak az, hogy milyen gondolkodásmódot kapcsolsz be. David Sumpter könyve, az „A gondolkodás négy módja” pontosan erre ad választ: mikor melyik gondolkodási lencse működik, és hogyan váltogasd őket tudatosan. Ez a...

Casio X Vissza a jövőbe – Az időgép a csuklódon

„Great Scott!” – aki ismeri a Vissza a jövőbe filmeket, annak ismerősen cseng ez a felkiáltás, és bizonyára emlékszik Marty McFly ikonikus karórájára is. Az 1985-ben bemutatott klasszikus időutazós filmtrilógia nem csak a DeLorean sportkocsit tette legendává, hanem egy apró kütyüt is: Marty Casio CA-53W típusú számológépes karóráját. Ez a digitális óra a maga korában...

Online bántalmazás és a márkák kommunikációs tere

Az online bántalmazás – a személyeskedő támadásoktól a gyűlölködő kommenteken át a célzott lejáratásig – nem „platformhiba”, hanem környezeti tényező, amelyben a márkák naponta kommunikálnak. A kommentmezők zajszintje nem marad a kommentmezőkben: beszivárog a percepciókba, a vásárlási szándékokba, sőt a munkáltatói márkába is. Marketinges szemmel ez azért kritikus, mert a kommunikáció kimenetele nemcsak az üzeneten...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom. 

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025