Jól megy a céged? Holnap nem fog!

Főbb pontok:

Oké, a címben talán egy kicsit túloztam, de valóban az a helyzet, hogy ha nem fektetsz folyamatosan energiát abba, hogy a céged jól menjen, akkor egy idő után abbamarad a jó széria. Lehet ugyanis bármilyen jó a terméked vagy szolgáltatásod, ha egyszerűen hátradőlsz, és nem foglalkozol azzal, hogy minél több emberhez eljuss, szépen lassan, de biztosan apadnak majd az eladásaid.

A piacon szinte minden területen óriási a verseny. Lehet, hogy ma feltaláltad a spanyolviaszt, és egyedüli uralkodó vagy, de bármikor megjelenhet a konkurencia. Innentől kezdve pedig folyamatosan bizonyítanod kell, hogy te jobb vagy, ha nem akarod, hogy minden vásárlód elhalásszanak előled.

Meglepően sok cégvezető esik abba a hibába, hogy a stabilnak gondolt helyzetben nem foglalkozik a haladással, előrelépéssel. Azt gondolják, elérték a kitűzött célt, most egy picit megállnak, megpihennek, és élvezik, ahogy beérik a munkájuk gyümölcse. Ez alapjáraton nem is baj, de csak egy kisebb szünetet engedhetsz meg magadnak, ha nem akarod, hogy a piac szépen elmenjen melletted.

Mi kell a sikeredhez?

Ahhoz, hogy sikeres tudj lenni, három dologra van szükséged:

  • Jó termékre/szolgáltatásra
  • Erős marketingre
  • Folyamatos fejlődésre.

Ezek közül az első sok esetben adott. Persze vannak olyan ágazatok, amik igénylik a folyamatos fejlesztést. Ha a te területed is ilyen, akkor gyakorlatilag egy pillanatra sem szabad leállnod, folyamatosan újítanod kell, egy kicsit még többet, még jobbat nyújtanod a korábbiaknál, hogy mindig érdemes legyen téged választani.

A marketinget nem nagyon kell magyarázni: ez fogja eladni, amit el szeretnél adni. Ez nem egy egyszeri dolog, folyamatosan kell vele foglalkozni, ha azt akarod, hogy hatékony legyen, és stabil bevételt hozzon.

Csak 5775 Ft
kozepen

A fejlődés minden területen értendő: ahogy már említettem, fejlesztheted a termékedet/szolgáltatásodat, fejlesztheted a marketingedet, de akár a vállalati struktúrát is, a céges folyamatokat is, hogy minél hatékonyabb tudj lenni. Folyamatosan keresned kell a lehetőségeket, hogy még jobb lehessen a céged.

Mi történik, ha nem foglalkozol ezekkel?

Ha Te egy bizonyos szintet elérve hátradőlsz, és úgy döntesz, most nem teszel bele többet, egy ideig még elrobogsz a megszokott sebességgel, aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy kezdesz lemaradni. Az eladások lassacskán csökkennek, a bevétel kevesebb lesz, és folyamatosan csúszol lefele.

Nagyon kevés olyan termék és szolgáltatás van, ami egyedi, amihez hasonló nincs máshol, másmilyen formában. Lehet a tied jó, de ha valaki más egy kicsit továbbfejleszti, a tied nem fog kelleni senkinek. Ne engedd meg magadnak azt a luxust, hogy átengeded a gyeplőt a konkurenciának, mert Te most úgy érzed, elfáradtál!

Ha most a csúcson vannak az eladásaid, az azért van, mert sikeres a marketinged. Ha azonban a kereket nem pörgeted tovább, az nagyon hamar látszani fog a számokon. A marketing olyasmi, amit folyamatosan szinten kell tartani ahhoz, hogy igazán jól működjön. Sőt, időnként új elemeket is bele kell rakni, hogy nagyot szóljon. Nem mondhatod azt, hogy oké, én ezzel a szinttel megelégszem, és nem tolom tovább a marketing szekeret, mert így a szekér egyszerűen meg fog állni.

Folyamatosan keresned kell a fejlődést: az új értékesítési lehetőségeket, az új üzleti stratégiát, új szolgáltatás lehetőségét, a terméked továbbfejlesztett változatát. Keresned kell, hogy miben lehetsz még jobb, min lehet még csiszolni, javítani egy kicsit. Fárasztó, de ez fogja biztosítani, hogy talpon maradj egy őrült tempóban változó környezetben. Ha te inkább leállsz és pihensz, elveszíted azt, amit felépítettél. Ne engedd meg magadnak ezt a luxust!


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025