Kulcsszavak: érdemes-e teleszórni a szöveget?

Főbb pontok

Újra és újra előkerülő kérdés a tartalommarketingben, hogy mennyire fontosak a kulcsszavak. Van, aki szerint tele kell vele rakni a szövegeket, mások szerint inkább káros, ha egy oldalon hússzor jelenik meg ugyanaz a kulcsszó. Elrontja a szöveget, mesterkélt lesz, amit biztosan nem fog senki végigolvasni. Most akkor mi az igazság?

Tényleg ilyen fontos a kulcsszó?

Igen és nem. Tudom, ezzel most nem vagy előrébb, de mindkét válaszban van igazság – attól függ, hogy honnan nézzük.

Persze, hogy fontosak a kulcsszavak, hiszen ezekre keres rá a potenciális vevőd a Google-ben, ezek alapján fog megtalálni téged.

A halmozásnak azonban semmi értelme. Egyrészt, olvashatatlan lesz tőle a szöveg, másrészt, a Google kimondottan nem szereti, sőt, bünteti is. Ahelyett tehát, hogy a kulcsszó ismételgetéssel segítenéd az elérést, hátrébb kerülhetsz. Így biztosan nincs értelme használni.

De akkor mit csinálj?

A Google okos. Annyira mindenképpen, hogy felismeri, ha te halmozod a kulcsszavakat releváns tartalom helyett, és ezzel teleszórod szeméttel az internetet, rontva a használhatóságot. Mivel törekszik arra, hogy felhasználóbarát legyen, az az érdeke, hogy akik elindítanak egy keresést, azok értékes találatokat kapjanak. Ezért nem „szereti”, ha valódi információk helyett egy semmitmondó szöveget teszel fel, amiben jó sokszor szerepel ugyanaz a kifejezés.

Sőt, a Google annyira okos, hogy felismeri a szinonimákat is, ezért egész nyugodtan használhatod a kulcsszavad rokon értelmű változatait, meg fogja találni a kereső az oldalad. Sőt, még a szöveged is olvashatóbbá válik tőle.

Amit tenned kell, az annyi, hogy normális szöveget írsz, releváns információkkal, és nem erőltetett szóhasználattal. Ha a szöveg valóban arról szól, amiről írni szeretnéd, akkor úgyis szerepelni fog az a kulcsszó párszor, illetve annak rokon értelmű verziói is. Nem kell ezt erőltetni, vagy túlzásba vinni azért, hogy a Google előrébb soroljon – pusztán emiatt biztosan nem fog.

Hogyan válaszd meg a kulcsszót?

Ettől függetlenül nem mindegy, hogy az a nem halmozott kulcsszó mi is lesz konkrétan. Hiszen, ahogy a cikk elején említettem, szükség van rá, mert ez alapján fognak megtalálni a keresőben a vásárlójelöltek. Fontos tehát, hogy jól válaszd meg a kulcsszavadat, kulcsszavaidat, ehhez pedig számos tényezőt kell szem előtt tartanod.

Több legyen a tarsolyodban!

Először is, ne kulcsszót válassz, hanem kulcsszavakat. Egy dologra ugyanis többféleképpen is kereshetnek. Ha például egy szálloda hétvégi pihenést kínál a vendégeinek, a pihenés mellett releváns kulcsszó a relaxáció, kikapcsolódás, lazítás is. Az egyéni szóhasználat is befolyásolja, hogy a potenciális vásárló mire fog ezek közül rákeresni.

Csak 5775 Ft
kozepen

Ha a szöveg hossza engedi, érdemes ilyen téren több lábon állni.

Nem mindig az első helyezett a legjobb választás

Nem biztos, hogy a legtöbbet keresett kulcsszó a nyerő. Tudom, ez fura így elsőre, mindenki azt gondolja, hogy az a jó kulcsszó, amire a legtöbbet keresnek. De figyelembe kell venni azt is, hogy adott kulcsszóra mekkora a konkurencia. Az előbbi példánál maradva, ha a „pihenés” kulcsszóra keresnek ezren, de ezen osztozik 100 szállásadó, a kikapcsolódásra meg feleannyian, de csak 20 másik szállásadó használja, azzal jobban jársz.

Persze itt kerül képbe az, hogy nem tudhatod, mit használ a konkurencia. Ha tudnád, akkor az egész rém egyszerű lenne – ez adja a dolog nehézségét. Alapos kulcsszókutatással lehet viszonylag jól belőni, hogy mit érdemes használnod. És ezzel el is érkeztünk a követező ponthoz.

Ne vedd félvállról a kulcsszókutatást!

A kulcsszókutatást sokan nem veszik kellőképpen komolyan. Ne legyél egy közülük, mert csúnyán kivághatod magad alól a fát! Ne érd be annyival, hogy megadsz pár szót vagy kifejezést, amire szerinted gyakran keresnek, és amivel szerinted megtalálják az oldaladat. Szánj időt arra, hogy megnézd, hogyan kommunikálnak veled a vevőid, milyen szavakat, kifejezéseket használnak a termékedre vagy szolgáltatásodra, és tartsd ezeket szem előtt!

Persze azért meg kell nézni, ezek hogyan szerepelnek a keresőben, de mindenképpen jó kiindulási pont, ha megtanulod a célközönséged nyelvét beszélni. Az okozhat nehézségeket, ha egymástól nagyon távol áll az a szóhasználat, amit az ügyfeleknél tapasztalsz, és az, ami a keresőben értékelhető eredményeket tudna hozni – de ez meglehetősen ritka.

Óvatosan az idegen szavakkal!

Nagyon jó ötletnek tűnhet külföldi szavakból átvett szavakat használni kulcsszóként. Egyrészt a szleng miatt: használják a szót, biztos keresnek is rá. Másrészt bizonyos területekben ez profibb hatást is kelthet, illetve néha kissé szerencsétlennek hat a magyarosított változat (például design helyett dizájn).

Mégse nagyon javasolnám az idegen kulcsszavakat, egy igen egyszerű okból: ebben az esetben a találati versenybe beszállnak külföldi oldalak is. Nem nehéz kimatekozni, hogy jóval több oldallal kell versenyezned a jó helyezésért, ha dizájn helyett designt írsz.

A kulcsszavak tehát fontosak és kellenek ahhoz, hogy érvényesülni tudj a neten. De nagyon nem mindegy, hogy mely kulcsszavakat hogyan használod! Minél tudatosabban építed fel az egészet, annál sikeresebb lehetsz a találati versenyben!


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...
Bored and thoughtful

Amikor az unalom nem csend, hanem szikra

Az unalom az egyik leginkább alulértékelt mentális állapot. Kellemetlen, nyugtalanító, elkerülendő. De vajon tényleg csak egy passzív űr az aktivitások között? A modern viselkedéstudomány válasza egyre inkább nemleges. Egyre több kutatás támasztja alá, hogy az unalom nem csupán hiányállapot, hanem pszichológiai késztetés: egyfajta mentális „újraindító rendszer”, amely az agyat értelmesebb vagy izgalmasabb stimuláció felé tereli....

Amikor egy gép megért – vagy legalább úgy tesz

„Sajnálom, hogy ezt érzed. Szeretnél beszélni róla?” – írja egy chatbot egy egészségügyi applikációban. A mondat egyszerű, empatikus, tökéletesen illeszkedik a helyzethez. Egyetlen apróság hiányzik: az ember. A mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot ugyanis nem érez. Nem is tud érezni – legalábbis nem úgy, ahogy mi. És mégis: a felhasználók egyre gyakrabban reagálnak úgy, mintha...

Itt érsz el

© Copyright 2025