Marketing-tanácsadáson történt korábban

Főbb pontok:

Ültem és hallgattam a vállalkozó cégvezetéssel kapcsolatos problémáit. Legalább 1 órán keresztül sorolta a gondokat. Nem szóltam közbe, hiszen érdemi tanácsot nem tudtam volna adni, mert nekem fogalmam sincs, hogy hogyan kell egy 20 fős céget vezetni. Annyit tudtam tenni, hogy hagytam, hogy a vállalkozó kibeszélje a gondjait, ezáltal megkönnyebbüljön. Valahogy a 70 perc környékén figyelmes lettem valamire. Egyre jobban azt éreztem, hogy egy új élethelyzetben van. Felcsillantak a szemeim és megkérdeztem, hogy tavaly is voltak-e ilyen gondjai. Válaszolta, hogy nem, mert eddig ezeket az egyik munkatársa vitte, aki családi okok miatt már nem dolgozik náluk. 

Na mondom, megérkeztem. 
Kérdeztem is, hogy miért nem pótolja a munkatársát? Erre azt válaszolta, hogy nem találni munkaerőt. 

Hm. – Gondoltam magamban. Valahogy nem tetszik nekem ez a válasz. Vagyis az, ahogyan mondta. Elkezdtem azon gondolkodni, hogy mi ezzel a baj. Majd újra lejátszottam magamban a hangsúlyát.

„Nem találok munkaerőt.“

Ha az lenne a szituáció, hogy a vállalkozó bármennyi pénzt megadna, csak jöjjön már valaki, akkor csalódottan mondta volna. Viszont ő mérgesen mondta, így ebből arra következtettem, hogy valószínűleg nincs lóvé. 

Így megkérdeztem tőle azt, hogy mennyit szán egy ilyen munkaerőre? A válasza pedig nettó 200.000 Ft-ról szólt. 

Megtaláltam a gondolkodási hibát, felhívtam rá a figyelmét, de az én kompetenciám eddig tartott. 

Egyébként marketing-tanácsadóként meg kellett tanulnom tartani azt a bizonyos 3 lépés távolságot. Ez elég nehéz tanulási folyamat volt, hiszen szeretek emberekkel beszélgetni, szeretem megoldani a vállalkozásukban felmerülő problémákat. Innen jut eszembe, kétféle segítségnyújtás létezik. Bár mind a kettőnek ugyanaz lesz az eredménye, de az egyik lassú, terápiaszerű – azaz több alkalmas –, míg a másik intenzív, beleállós. Én hozzám az erős inger átadása passzol. Ezt persze nem mindenki tolerálja, így ilyenkor vissza kell vennem. Ezt tiszteletben tartom. Szívesen fényezgetem a vállalkozó egóját, az ő ideje és pénze megy… Csak az a helyzet, hogy kivétel nélkül mindig arra lyukadnak ki a vállalkozók, hogy Gábor igazad volt! Kérlek ezentúl rúgj mindig seggbe, ne húzzuk az időt. 

De a 3 lépés távolságnál jártam. Észrevettem azt, hogy ha túl sokat és mindenben is segítek a vállalkozóknak, akkor pár hét után semmilyen döntést nem mernek meghozni saját maguktól. Ilyenkor naponta 3 levelet kapok, vagy 2 telefonhívást. 

De én csak utat tudok mutatni, amit a vállalkozónak saját magának kell járnia, hiszen tanácsadóként nem vagyok az üzleti partnere, nem dönthetek helyette.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

DISC-modell használata az értékesítésben

Az értékesítés ritkán a „jobb ajánlatról” szól, és még ritkábban a „jobb emberről”. Sokkal gyakrabban dől el azon, hogy a vevő milyen kommunikációs ritmusban képes meghallani, amit mondunk. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), Szabálykövető (C) – ehhez ad gyakorlati térképet. Nem személyiségdiagnózist készít, hanem akcióképes nyelvet ad ahhoz, hogy percek alatt...

Bevezetés: „Generation Nice” – szép címke, gyenge bizonyíték

A „Millennials = Generation Nice” narratíva jól hangzik. A sajtó szívesen használja: emberközpontúbb, közösségibb, együttérzőbb fiatalokról beszél, akik a társadalmi hasznosságot a pénz elé helyezik. A gond az, hogy ez a kép leginkább stílusleírás, nem pedig adat. Ha a „milyen a generáció” kérdésre kutatási idősorokkal válaszolunk – vagyis ugyanazokat a kérdőíveket hasonlítjuk össze több évtized...

Mi az a Alpha Generáció?

A „Generáció Alpha” kifejezés azokat a gyerekeket és fiatalokat jelöli, akik nagyjából 2010 és 2024 között születtek – vagyis teljes egészében a 21. században. A címke Ausztráliából indult, demográfiai és piackutatási körökben terjedt el, és ma már a média, az oktatás és a marketing is rutinszerűen használja. A kérdés azonban nem az, hogy létezik-e ez...

Az AI nem ébred fel: fázisátmenetek a nagy nyelvi modellekben

„Az AI felébredt.” – sokszor találkozom ezzel a sejtelmes, mégis kényelmes narratívával. A jelenséghez tartozik egy menő szakkifejezés is: „emergens képességek”. A történet vonzó, mert drámát ígér: a kis modellek még „nem tudnak semmit”, a nagyoknál viszont egyszer csak felkapcsolódik a villany. Csakhogy a legjobb adatok és elméleti eredmények alapján ez a kép félrevisz. Amit...

Itt érsz el

© Copyright 2025