Marketing-tanácsadáson történt korábban

Főbb pontok:

Ültem és hallgattam a vállalkozó cégvezetéssel kapcsolatos problémáit. Legalább 1 órán keresztül sorolta a gondokat. Nem szóltam közbe, hiszen érdemi tanácsot nem tudtam volna adni, mert nekem fogalmam sincs, hogy hogyan kell egy 20 fős céget vezetni. Annyit tudtam tenni, hogy hagytam, hogy a vállalkozó kibeszélje a gondjait, ezáltal megkönnyebbüljön. Valahogy a 70 perc környékén figyelmes lettem valamire. Egyre jobban azt éreztem, hogy egy új élethelyzetben van. Felcsillantak a szemeim és megkérdeztem, hogy tavaly is voltak-e ilyen gondjai. Válaszolta, hogy nem, mert eddig ezeket az egyik munkatársa vitte, aki családi okok miatt már nem dolgozik náluk. 

Na mondom, megérkeztem. 
Kérdeztem is, hogy miért nem pótolja a munkatársát? Erre azt válaszolta, hogy nem találni munkaerőt. 

Hm. – Gondoltam magamban. Valahogy nem tetszik nekem ez a válasz. Vagyis az, ahogyan mondta. Elkezdtem azon gondolkodni, hogy mi ezzel a baj. Majd újra lejátszottam magamban a hangsúlyát.

„Nem találok munkaerőt.“

Ha az lenne a szituáció, hogy a vállalkozó bármennyi pénzt megadna, csak jöjjön már valaki, akkor csalódottan mondta volna. Viszont ő mérgesen mondta, így ebből arra következtettem, hogy valószínűleg nincs lóvé. 

Csak 5775 Ft
kozepen

Így megkérdeztem tőle azt, hogy mennyit szán egy ilyen munkaerőre? A válasza pedig nettó 200.000 Ft-ról szólt. 

Megtaláltam a gondolkodási hibát, felhívtam rá a figyelmét, de az én kompetenciám eddig tartott. 

Egyébként marketing-tanácsadóként meg kellett tanulnom tartani azt a bizonyos 3 lépés távolságot. Ez elég nehéz tanulási folyamat volt, hiszen szeretek emberekkel beszélgetni, szeretem megoldani a vállalkozásukban felmerülő problémákat. Innen jut eszembe, kétféle segítségnyújtás létezik. Bár mind a kettőnek ugyanaz lesz az eredménye, de az egyik lassú, terápiaszerű – azaz több alkalmas –, míg a másik intenzív, beleállós. Én hozzám az erős inger átadása passzol. Ezt persze nem mindenki tolerálja, így ilyenkor vissza kell vennem. Ezt tiszteletben tartom. Szívesen fényezgetem a vállalkozó egóját, az ő ideje és pénze megy… Csak az a helyzet, hogy kivétel nélkül mindig arra lyukadnak ki a vállalkozók, hogy Gábor igazad volt! Kérlek ezentúl rúgj mindig seggbe, ne húzzuk az időt. 

De a 3 lépés távolságnál jártam. Észrevettem azt, hogy ha túl sokat és mindenben is segítek a vállalkozóknak, akkor pár hét után semmilyen döntést nem mernek meghozni saját maguktól. Ilyenkor naponta 3 levelet kapok, vagy 2 telefonhívást. 

De én csak utat tudok mutatni, amit a vállalkozónak saját magának kell járnia, hiszen tanácsadóként nem vagyok az üzleti partnere, nem dönthetek helyette.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Karácsony: ajándékcsomagok, bundling, upsell – így nő a kosárérték fájdalom nélkül

Karácsonykor a vásárló nem még egy terméket keres, hanem megoldást egy rövid, stresszes döntési helyzetre. Az ajándék valójában döntés-könnyítés: pontosítani kell, kinek, mennyiért, milyen kockázattal és milyen „kibontási élménnyel” adsz választ. Ha ezt elfogadod, a bundling (ajándékcsomagok), az upsell és a cross-sell nem „ráerőltetett trükk” lesz, hanem szolgáltatás. A jó csomagolás nem a doboz: az...

Könyvajánló: David Sumpter – A gondolkodás négy módja

Van egy rossz hírem: a legtöbb döntésed nem azért sikertelen, mert „kevés az információ”, hanem mert rossz nézőpontból közelíted meg. Nem hiányzik a tudásod, csak az, hogy milyen gondolkodásmódot kapcsolsz be. David Sumpter könyve, az „A gondolkodás négy módja” pontosan erre ad választ: mikor melyik gondolkodási lencse működik, és hogyan váltogasd őket tudatosan. Ez a...

Casio X Vissza a jövőbe – Az időgép a csuklódon

„Great Scott!” – aki ismeri a Vissza a jövőbe filmeket, annak ismerősen cseng ez a felkiáltás, és bizonyára emlékszik Marty McFly ikonikus karórájára is. Az 1985-ben bemutatott klasszikus időutazós filmtrilógia nem csak a DeLorean sportkocsit tette legendává, hanem egy apró kütyüt is: Marty Casio CA-53W típusú számológépes karóráját. Ez a digitális óra a maga korában...

Online bántalmazás és a márkák kommunikációs tere

Az online bántalmazás – a személyeskedő támadásoktól a gyűlölködő kommenteken át a célzott lejáratásig – nem „platformhiba”, hanem környezeti tényező, amelyben a márkák naponta kommunikálnak. A kommentmezők zajszintje nem marad a kommentmezőkben: beszivárog a percepciókba, a vásárlási szándékokba, sőt a munkáltatói márkába is. Marketinges szemmel ez azért kritikus, mert a kommunikáció kimenetele nemcsak az üzeneten...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom. 

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025