A Facebook az új Google

Főbb pontok:

Ma már nem kell bemagolni egy csomó adatot, elég ha tudjuk azt, hogy hol kell keresni. És a legnagyobb baj az, hogy egy csomó vállalkozó nem tudja azt, hogy hol kell keresni a problémájára megoldást. És már nem arról van szó, mint ami az én gyerekkoromban volt, hogy körbe kellett telefonálgatni az ismerősöket, hátha megvan valakinek az a bizonyos könyv, amiből ki tudja keresni azt az adatot, amire kíváncsi vagyok. Régebben még a telefonkönyvet is jól kellett tudni forgatni, ha fel szerettük volna kutatni egy régi ismerősünket. 

Ma meg már ott a Google, ami hozza a lexikális és nem lexikális tudást is, csak tudni kéne használni. Kb. 2 évvel ezelőttig még kulcsszavakban kellett gondolkoznunk, ha meg akartunk találni valamit. Pl. mars km, helyett már úgy is rá tudunk keresni, hogy: milyen nagy a mars és rögtön megkapjuk a választ. Vagy régebben úgy kerestünk, hogy: google seo title tag, most pedig úgy is megért minket a Google hogy: milyen hosszú legyen a title tag. Érdekesség: zöld állat ami brekegre kidobja a levelibékát ennél is talán érdekesebb a: zöld, ugrik, kétéltű

De sajnos sok vállalkozónak még így is kihívás megtalálni az interneten információkat, meg sem próbálják megerőltetni magukat, így pedig nem alakul ki az analitikus gondolkodásuk. Így a Facebook csoportokban kérdezik meg a legegyszerűbben felkutatható kérdésekre is a választ. Amikor elkezdtem ezt mesélni a kolléganőimnek, akkor azt tanácsolták nekem, hogy lépjek ki ezekből a csoportokból. Ez valóban jó tanács tőlük, de az a helyzet, hogy egyrészt imádok a butácska kérdésekre vicces válaszokat adni, másrészről nekem figyelnem kell a piacot. Jelen esetben azt, hogy mennyire rohamosan csökken a problémamegoldó képességünk. Tisztelet a kivételnek. Halkan, zárójelben megjegyzem, ami azt jelenti, hogy erősen figyelj már ide: az egyszerűbb kérdésekkel olyan szegénységi bizonyítványt állít ki magáról a vállalkozó, ami után nagyon könnyű megvezetni. Soha, de soha senki sem tudja azt, hogy ki olvas el egy posztot. Sokan biztonságban érzik magukat egy-egy zárt csoportban, de bárányok között pihen a farkas. Pár egyszerű kérdés után a svindler tudni fogja, hogy hogyan szedje el a vállalkozótól a pénzét. Egyébként ez van azzal a bizonyos cég tanúsítvány esetében is. Akinek ilyen tanúsítványa van, az a kirakatba tesz ki – konkrétan is –, hogy hiszékeny.

Csak 5775 Ft
kozepen

De persze az információ feldolgozásának a képtelensége a nem vállalkozókra is igaz. Én sokszor szoktam önkiszolgáló éttermekbe járni, és gyakran feltartják a sort a vendégek azzal, hogy végig kérdezik a menüket, azt hogy mibe mi van, holott a pult felett világosan le van írva, hogy mit tartalmaz az adott menü. Sőt még képekkel is illusztrálva van közérthetőségért. 

Vajon van összefüggés az információk feldolgozásának képessége és a között, hogy ma már nem kell bemagolni adatokat, elég ha van egy okostelefonunk? De még ha nem is tanulunk, vajon mennyi könyvet olvasunk? A Társadalomkutatási Intézet idei kutatása szerint a magyarországi felnőtt népesség több mint fele soha vagy szinte sosem, a lakosság negyede évente néhányszor vásárol könyvet és csupán 1% az, aki rendszeresen vásárol könyvet.

Vajon lehet úgy sikeresen vállalkozást üzemeltetni, ha még azt sem tudjuk, hogy hogyan keressünk információt a neten? Ha elénk teszik a megoldást, akkor azt azonnal, kérdés nélkül elfogadjuk? Ha nem, akkor tudjuk, hogy mi alapján kell megvizsgálni az adott választ, válaszokat? Sajnos a kritikus gondolkodásunkon is van még mit fejleszteni. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

SEO or search engine optimization concept

Mit jelent a Kizárva egy „noindex” címke miatt?

A digitális tartalom láthatósága a keresőmotorokban nem csupán az optimalizálás eredménye, hanem a mögöttes technikai döntések következménye is. Az egyik ilyen döntés az úgynevezett „noindex” címke használata. Ez a meta tag utasítást ad a keresőmotoroknak arra, hogy ne indexeljék az adott oldalt, azaz ne jelenítsék meg a találati listákban. Bár technikailag csupán egy HTML sor,...
There is a hope...

Magyarország gazdasági kilátásai 2025-ben és azon túl

2023-ban a magyar gazdaság megtorpant, 2024-ben pedig mindössze ~0,5%-os növekedést produkált. Ennek hátterében a gyengülő külső kereslet, valamint a bizonytalan üzleti környezet miatti beruházás-visszaesés állt. 2025-re több előrejelzés is mérsékelt, 0,8–1% körüli GDP-bővülést vár, míg 2026-ra már 2–2,5% közötti gyorsulást jósolnak. Az Európai Bizottság tavaszi prognózisa például 2025-ben 0,8%, 2026-ban 2,5% GDP-növekedést valószínűsít, amelyet elsősorban...
close up of yeast bread dough at bakery

A balatoni lángos árak történelmi alakulása

A balatoni lángos – legyen az sima (csak fokhagymás) vagy sajtos-tejfölös – árával kapcsolatos hírek minden nyári szezonban visszatérő témát jelentenek. A magyar tenger partján árult lángos árának alakulása nemcsak a turisták pénztárcáját érinti, hanem idővel gazdasági indikátorrá is vált a közbeszédben. Az alábbiakban évszakonkénti bontásban áttekintjük a lángos árak változását, bemutatva a legnépszerűbb fajták...
map of ukraine

Ukrajna EU-csatlakozásának lehetséges következményei

Ukrajna európai uniós csatlakozása történelmi jelentőségű lépés lenne, amely egyszerre hordoz nagy lehetőségeket és komoly kihívásokat. Az orosz–ukrán háború 2022-es kitörése óta az ország megerősítette elköteleződését az EU-integráció mellett: 2022 júniusában megkapta a tagjelölti státuszt, 2024 közepén pedig hivatalosan megkezdődtek a csatlakozási tárgyalások. Ukrajna csatlakozása alapjaiban alakítaná át az Európai Uniót politikai, gazdasági és társadalmi...

Itt érsz el

© Copyright 2025