A vállalkozó anya és a gyerek

Nem egy olyan 50 év körüli – leginkább női – vállalkozók keresnek meg minket, akik görcsösen fel akarnak építeni egy vagy több vállalkozást. De valami iszonyatosan nagy erő van bennük. Sokáig nem értettem a jelenséget. Vállalkozást építeni jó dolog, de ha azt az ember görcsösen csinálja, akkor abba bele fog betegedni, és valószínűleg nem lesz sikeres.  

Persze ilyenkor a vállalkozó nem csak velünk akar dolgozni, hanem más szakemberekkel is. Általában rám a stratégiát is bízzák, így ilyenkor nekem kell egyeztetni a Facebookossal, Google Ads-essel és más szakemberekkel. Meg is szoktam tőlük kérdezni, hogy mit gondolnak az ügyfélről, tudnak-e vele rezonálni. Ilyenkor azt szoktam hallani, hogy persze, egy hullámhosszon vannak és szerintük a vállalkozónak víziója van. De nekem ez csak egy felületes magyarázat volt, és valószínűleg nem érezték a görcsösséget (én nagyon érzékeny vagyok, általában elég sok mindent meglátok egy emberen).

Vízió? Hm. 50 év körül a tengerpart – képletesen is –  a vízió, nem a bizonytalanság, a harc. Persze mindannyian mások vagyunk, így nem elképzelhetetlen, hogy valaki flow-ban lesz még 60 éves korában is, sőt 70 is lehet. De egy flow-ban lévő 50-es, aki nincs kényszer alatt, az nem görcsös.

Ismerni akartam a jelenséget, így információt kellett szereznem ezektől a vállalkozóktól, hogy megtaláljam az összefüggéseket. Viszont azt vettem észre, hogy most meg én görcsölök rá erre, mert olyan pajzsot vontak maguk köré, hogy nem volt lehetőségem a kérdezgetésre. Persze ez butaság, hiszen a lehetőség mindig ott van a kérdezésre. A másik elakadáspontom az volt, hogy még csak azt sem tudtam, hogy mit kéne kérdeznem. 

Csak 5775 Ft
kozepen

Kábé huszonhét éves voltam, és egy nálam jóval idősebb marketingessel összeálltam. Jött a következő idősebb női ügyfelünk, aki görcsös volt, és ment is mint az állat. Ő több törődést igényelt, így többször is konzultáltunk. Mígnem egyszer felfigyeltem a kollégám és a vállalkozó egyik beszélgetésére. Ebben  az hangzott el, hogy a vállalkozó a lányának építi ezt a vállalkozást, hogy legyen munkahelye.

Ekkor értettem meg azt, hogy miért zizeg ennyire ez az ügyfél. Azután pedig szépen sorban megfigyeltem az új ügyfeleinket, akik 50 év körül nagyon erősen vibráltak. 

Egyet mondhatok; itt nem kerek valami. Csontváz van a szekrényben! Valószínűleg mindenkinek más az indítéka. Viszont egy biztos, a gyermekek nem szoktak részt venni ezeken a megbeszéléseken, és sokszor nem is, vagy csak hetente egy picikét dolgoznak a cégben / cégen, azt is a szülői nyomásra.

Kérdéseim: Megérdemli a gyerek? Ezzel fog csökkeni a bűntudat? 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

A reklámok fejlődése Magyarországon

A reklámok történetét Magyarországon sokan úgy képzelik el, mint egy technikai fejlődéstörténetet: volt plakát, lett rádió, lett tévé, lett internet. Ez igaz is, csak éppen félrevezető. A reklám fejlődése nálunk nem pusztán csatornaváltások sorozata volt, hanem folyamatos alkalmazkodás egy olyan országhoz, ahol a gazdasági rendszer, a média szerkezete, a fogyasztói bizalom és a társadalmi hangulat...

A TV-reklámok fejlődése

A televíziós reklámról sokan úgy beszélnek, mintha egy letűnt korszak mellékterméke lenne: „régen működött, ma már minden online van”. Marketingesként én ezt túl kényelmes álláspontnak tartom. Nem azért, mert a digitális csatornák ne lennének meghatározóak, hanem azért, mert a „TV” ma már nem egyetlen dolgot jelent. A lineáris csatornák mellett ott van a szolgáltatói videótár,...

Hülyeség: a szteroiddal felpumpált marketing

Az online marketingben van egy veszélyes félreértés, amit újra és újra látok: mintha a marketing egyenlő lenne a „forgalomfelpumpálással”. Pedig a marketing valójában üzleti döntések láncolata: mit ígérsz, kinek ígéred, milyen csatornán, milyen bizonyítékokkal, és milyen következményekkel. A rossz marketinges ezt lebutítja egyetlen célra: minél gyorsabban minél több embert átterelni valamilyen felületre, aztán „majd csak...

Cégvezetőként ezt tanuld a Cobra Kai mesterétől

Ha valaki azt mondja, hogy egy tinédzser-karatés sorozatból fogsz vezetői leckéket tanulni, első reakcióként jogosan felvonod a szemöldököd. Mégis, a Cobra Kai azért érdekes cégvezetői szemmel, mert nagyon tisztán mutatja meg azt, amit a legtöbb vállalkozó a saját bőrén tanul meg: a teljesítmény nem „jófejségből” születik, hanem elvárásokból, következetességből, és abból, hogy a vezető felvállalja...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025