A vállalkozó anya és a gyerek

Nem egy olyan 50 év körüli – leginkább női – vállalkozók keresnek meg minket, akik görcsösen fel akarnak építeni egy vagy több vállalkozást. De valami iszonyatosan nagy erő van bennük. Sokáig nem értettem a jelenséget. Vállalkozást építeni jó dolog, de ha azt az ember görcsösen csinálja, akkor abba bele fog betegedni, és valószínűleg nem lesz sikeres.  

Persze ilyenkor a vállalkozó nem csak velünk akar dolgozni, hanem más szakemberekkel is. Általában rám a stratégiát is bízzák, így ilyenkor nekem kell egyeztetni a Facebookossal, Google Ads-essel és más szakemberekkel. Meg is szoktam tőlük kérdezni, hogy mit gondolnak az ügyfélről, tudnak-e vele rezonálni. Ilyenkor azt szoktam hallani, hogy persze, egy hullámhosszon vannak és szerintük a vállalkozónak víziója van. De nekem ez csak egy felületes magyarázat volt, és valószínűleg nem érezték a görcsösséget (én nagyon érzékeny vagyok, általában elég sok mindent meglátok egy emberen).

Vízió? Hm. 50 év körül a tengerpart – képletesen is –  a vízió, nem a bizonytalanság, a harc. Persze mindannyian mások vagyunk, így nem elképzelhetetlen, hogy valaki flow-ban lesz még 60 éves korában is, sőt 70 is lehet. De egy flow-ban lévő 50-es, aki nincs kényszer alatt, az nem görcsös.

Ismerni akartam a jelenséget, így információt kellett szereznem ezektől a vállalkozóktól, hogy megtaláljam az összefüggéseket. Viszont azt vettem észre, hogy most meg én görcsölök rá erre, mert olyan pajzsot vontak maguk köré, hogy nem volt lehetőségem a kérdezgetésre. Persze ez butaság, hiszen a lehetőség mindig ott van a kérdezésre. A másik elakadáspontom az volt, hogy még csak azt sem tudtam, hogy mit kéne kérdeznem. 

Csak 5775 Ft
kozepen

Kábé huszonhét éves voltam, és egy nálam jóval idősebb marketingessel összeálltam. Jött a következő idősebb női ügyfelünk, aki görcsös volt, és ment is mint az állat. Ő több törődést igényelt, így többször is konzultáltunk. Mígnem egyszer felfigyeltem a kollégám és a vállalkozó egyik beszélgetésére. Ebben  az hangzott el, hogy a vállalkozó a lányának építi ezt a vállalkozást, hogy legyen munkahelye.

Ekkor értettem meg azt, hogy miért zizeg ennyire ez az ügyfél. Azután pedig szépen sorban megfigyeltem az új ügyfeleinket, akik 50 év körül nagyon erősen vibráltak. 

Egyet mondhatok; itt nem kerek valami. Csontváz van a szekrényben! Valószínűleg mindenkinek más az indítéka. Viszont egy biztos, a gyermekek nem szoktak részt venni ezeken a megbeszéléseken, és sokszor nem is, vagy csak hetente egy picikét dolgoznak a cégben / cégen, azt is a szülői nyomásra.

Kérdéseim: Megérdemli a gyerek? Ezzel fog csökkeni a bűntudat? 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Miért olyan nehéz kompetens Google Ads szakembert találni a magyar piacon?

A magyar kis- és középvállalkozói szektor egyik leggyakrabban visszatérő, szinte már mantrává vált panasza a megfelelő marketinges szakemberek hiánya. Különösen igaz ez a Google Ads (korábban AdWords) területére, ahol a pénzügyi kockázat azonnali és húsbavágó. A cégvezetők frusztrációja tapintható: ügynökséget váltanak félévente, szabadúszókat próbálnak ki, majd csalódottan konstatálják, hogy a hirdetési költségkeret elégett, az eredmények...

Így védekezzünk Google Ads-ben a lekattintások ellen

A digitális marketing egyik legkellemetlenebb, mégis gyakran tabuként kezelt témája a kattintási csalás, szakmai nevén az érvénytelen forgalom (Invalid Traffic – IVT). Miközben a vállalatvezetők és marketingesek a konverziós ráták tizedszázalékos javításáért küzdenek, a globális hirdetési piacon milliárdos nagyságrendű összegek folynak el olyan kattintásokra, amelyek mögött soha nem állt valós vásárlási szándék. Ez a jelenség...

Az illúzió ára: Sötét mintázatok (Dark Patterns) a Google Ads rendszerében

A digitális marketing világában létezik egy kényelmetlen igazság, amelyet a nagy technológiai platformok igyekeznek a szőnyeg alá söpörni, de amelyről a felkészült befektetőknek kötelező tudniuk. Ez a „sötét mintázatok” (dark patterns) jelensége. A kifejezést Harry Brignull kognitív tudós alkotta meg 2010-ben, és olyan felhasználói felület-tervezési megoldásokat ír le, amelyek szándékosan manipulálják a felhasználót – jelen...

A gőzgéptől az algoritmusig: Miért a Google Ads a 21. század ipari forradalma?

Amikor James Watt a 18. század végén tökéletesítette a gőzgépet, a kortársak többsége még nem sejtette, hogy nem csupán egy újabb mechanikai szerkezet született, hanem a világgazdaság fundamentumai rendeződnek át. A kézműves ipart, ahol a mesterember minden egyes darabot egyedileg munkált meg, felváltotta a tömegtermelés, a szabványosítás és a gépesítés. Aki akkoriban ragaszkodott a manufakturális...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025