Éttermem van: belevágjak a házhozszállításba?

Ha nincs egy masszív rajongói tábora az éttermednek, akkor valószínűleg nem.

Ráadásul, ha nincs marketingszakértőd sem, akkor egyre biztosabb vagyok abban, hogy nem lesz értelme.

Naponta több tucat étterem jelenti be, hogy házhozszállítást vállal. Az egyik hazai házhozszállítással foglalkozó étteremkeresőhöz 500 új étterem csatlakozott pár nap alatt.

Az a nehézség, hogy az összes étterem kb. ugyanazt kínálja, kb. ugyanazon az áron. Csontlevest rántott sajttal, tartármártással, rizzsel, ingyenes kiszállítással. 

Csak 5775 Ft
kozepen

Nem mellesleg ugyanarra a célközönségre lőnek az éttermek és ugyanúgy. Mindenkire egy fehér alapon fekete betűkkel írott étlap képével lőnek.

Ezt a csatát azok fogják megnyerni, akik már rendelkeznek egy erős rajongói táborral, akik egész évben kommunikáltak a közönségük felé, akik egész évben folytattak PR illetve marketing tevékenységet vagy amely éttermeknek különleges kínálatuk van. És persze azok, akik már eddig is végeztek kiszállítást, így már van egy kidolgozott rendszerük. 

Most nagyon nehéz megszerezni az emberek figyelmét, hiszen most minden a koronavírusról szól. Tehát nagyobb összeggel, több ideig kéne reklámozin a Facebookon egy átlagos étterem új szolgáltatását. Azt se felejtsük el, hogy rengetegen elveszítették a munkájukat vagy rezeg a léc. Nem biztos, hogy az emberek többsége éttermi ételek felett szeretne önfeledten bút felejteni. Tehát a piac beszűkült.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

A vállalkozó az, akivel bármikor, bármit meg lehet tenni

„A vállalkozó az, akivel bármikor, bármit meg lehet tenni.” – Dajka Gábor Ez a mondat azért üt, mert nem elmélet. A vállalkozói létben nagyon könnyen kialakul egy olyan helyzet, ahol a napod nem a terveidről szól, hanem arról, hogy ki és milyen erővel rántja meg a kabátod ujját. Ügyfél ír este tízkor, beszállító késik, valaki...

Marketinges anyagok: miért nem változik semmi a sok tanulástól?

Ha egy marketinges anyag után nem változik meg legalább egy döntésed, akkor azt te nem tanultad, csak fogyasztottad. Ez provokatív mondat, de sajnos pontos. A vállalkozók jelentős része ma úgy „fejleszti magát”, hogy könyveket vesz, hanganyagokat hallgat, előadásokra ül be, majd kipipálja magában: kész, haladok. A gond csak az, hogy ettől nem lesz több vevő,...

A tudás illúziója üzleti kockázat

Biztos láttál már tehetségkutató válogatót, ahol valaki teljes meggyőződéssel áll a mikrofon elé, és még akkor is biztos benne, hogy zseniális, amikor a szakmai zsűri egyértelműen jelzi: ez most nem az. A legérdekesebb rész nem is a hamis éneklés, hanem az utólagos magyarázkodás: „a zsűri nem ért hozzá”, „rossz napjuk volt”, „úgyis irigyek”. Ez nem...

Kutatás: Google Ads kattintási költségem alakulása az elmúlt 10 évben

A házon belüli pilot kutatásomban 2015 és 2025 között vizsgálom a Google Ads-kampányaim CPC-jét, több mint 11,6 millió kattintás és közel 889 millió forint költés alapján. A számok azt mutatják, hogy miközben a kumulált nominális infláció „csak” kb. 73,4% volt, a kattintási költség ugyanebben az időszakban nagyjából 6,9-szeresére nőtt, vagyis a kattintás jóval gyorsabban drágult,...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025