Ha a cégeddel szeretnél nagy dolgokat elérni, ahhoz megfelelő marketingtámogatásra lesz szükséged. Ezt megoldhatod marketingcsapat kiépítésével, ám ha induló vállalkozásként költséghatékonyabb megoldást keresel, a marketing-tanácsadás lesz a legjobb választás.
Kezdjük azzal, hogy rögzítjük a tényt: a marketing olyan terület, amelyhez szakember kell. Sok cégvezető hiszi azt, hogy mindenhez ért, ebbe beletartozik a marketing is, mondjuk azért, mert volt egy ilyen kurzusa a főiskolán. Ez azonban kevés. Az online marketinghez tartozik az egyik leggyorsabban változó tudásanyag, így csak az képes kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket, aki napról napra foglalkozik a témával, ismeri a trendeket. Szóval még egyszer, röviden: ha a cégeddel sikereket akarsz elérni, ahhoz kell egy marketinges.
A költséghatékony megoldás
Felvehetsz egy főállású kollégát, kiépíthetsz egy komplett marketingcsapatot, ám ez költséges megoldás. Egy keresett szakembert busásan meg kell fizetni, ha kizárólagosságot, nyolcórás munkát vársz tőle, egy team összeállítása pedig még ennek az összegnek is a sokszorosába kerül. Ha megteheted ezt, az szerencsés helyzet, vágj bele – ha viszont megfontoltan, okosan szeretnél költeni a marketingre, a marketing-tanácsadás a legjobb megoldás.
Miért jó egy tanácsadás? Mert olyan szempontokra hívjuk fel a figyelmedet, amelyek neked nem jutnának eszedbe. Ez nem gond, nem ez a szakmád, elegendő abban jól teljesítened, amivel a céged foglalkozik. A marketinges pedig hozzáteszi a saját tudását.
Személyre szabott megoldások
Mivel nincs két egyforma feladat, minden tanácsadás egyedi, személyre, cégre szabott. Az elején meg kell állapodni a célokban, meg kell nézni, ehhez milyen eszközökre van szükség, és mi az, ami ezek közül már rendelkezésre áll. Ha kezdő vállalkozást vezetsz, az első és legfontosabb a brand ismertségének, elismertségének növelése, ehhez bevált módszereket kapsz majd a marketingszakembertől.
Az együttműködés során megismerkedsz majd olyan kifejezésekkel, mint a SEO, a SEM, a PPC, a user experience, a linképítés, a leadgenerálás – hogy csak néhány alapszót említsünk. Ezekről egy jó marketinges megfelelő tudással rendelkezik, amelyből éppen annyit ad át az ügyfél számára, ami fogyasztható. Nem kell minden szegmens minden apró mozzanatával tisztában lenni, de ismerni kell az alapokat, amelyek meghatározzák a marketingstratégiát. Ezeket az alapokat fektetjük le közösen a tanácsadás során.
Közös a cél
Fontos lépés a targetálás, amelynek célja, hogy az információt, a terméket a legpontosabban juttasd el a célközönséghez. Ha ez rosszul működik, elégethetsz bármekkora összeget a marketingre, nem lesz eredménye. A targetáláshoz kell a jó szakember, aki felteszi azokat a kérdéseket, amelyekkel tűpontosan meghatározhatjátok a célközönséget.
Átnézitek a cég honlapját – azt felejtsük is el, hogy a cégednek 2020-ban nincs honlapja… –, majd optimalizáljátok azt. Kijavítjátok a hibákat, mert elhiheted, szinte biztosan vannak rajta. Fontos kérdés, hogy mely médiafelületeken „támad” a cég, ezt is kidolgozzuk egy tanácsadás során. Nem minden való a TikTokra, vagy az influenszerek kezébe.
Ha beindult a gépezet, meg lehet kezdeni a finomhangolást, azaz a remarketinget, a közösségépítést, a márkahűség megalapozását. Mindezekben is segít egy részletes marketing-tanácsadás. A cél közös: mindkét fél akkor jár jól, ha fut a szekér.