Kinek a felelőssége a forgalomnövelés?

Főbb pontok:

Hazai szakmai csoportokban gyakran felmerül a marketinges és a vállalkozó felelőssége. Többnyire nincs egyetértés, a két fél egymásra hárítja a felelősséget. De vajon kinek van igaza?

Leszögezem, hogy mind a két felet meg lehet érteni, mindkettőjük érvelésében lehet találni igazságot. A vállalkozó hátradől és azt mondja, hogy; megvan a szakember, nekem már csak az új nyaralómat kell terveznem. Az egy hirdetési csatorna kezelésével megbízott marketinges pedig azt, hogy; beállítottam mindent, ha lesz adat, majd optimalizálok.

Gondolom, hogy a kedves olvasó érzi azt, hogy itt valami nem kerek. 

Sok esetben a marketinges nem tud optimalizálni, mert nem jönnek az adatok. A vállalkozó pedig összetörik, mert nincs forgalma, holott kifizetett mindenkit, a grafikust, könyvelőt, jogászt, marketingest, a reklámcsatornát, és a programozót is.

Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a megoldáshoz, járjuk körbe egy sikeres vállalkozás titkát, de mielőtt ebbe belemennénk tudni kell azt, hogy több pszichológus kutató megpróbálta felállítani a vállalkozói profilt, ám végtelen számú vállalkozó-személyiségtípust fedeztek fel, amivel nem tudtak mit kezdeni. Csak pár közös jellemzőt találtak, pl.: bizonytalanság tűrésének a képessége, kockázatvállalási hajlandóság, önbizalom.

Csak 5775 Ft
kozepen

Ahhoz, hogy egy vállalkozás hosszú távon fennmaradjon, nem csak a vállalkozó személyiségén múlik, hanem pl. azon, hogy van-e küldetéstudata a csapatnak. Hogy milyen a belső és külső kommunikációjuk. Milyen rendszerben dolgoznak. Mennyire ismerik a jogot. És persze a termék/szolgáltatás sem elhanyagolható, sőt talán ezzel kellett volna kezdenem a felsorolást. A cash flow pedig mindennek az alapja. 

Az előbb említett felsorolásban a marketinges csak kis, ámbár fontos szerepét képezi a vállalkozásunknak. Szerintem a felelősséget az egész csapat közösen vállalja (a saját szintjén), nem csak egy ember. Persze ez sem fekete vagy fehér, hiszen azért mégiscsak a vállalkozó, azaz a főnök hozza meg a végső döntést, így a legfőbb felelősség az övé. Aki pedig nem vállalja a felelősséget, az még nem nőtt fel, egy fejben gyerekre pedig nem tud senki sem felnézni, így soha nem fog tudni elindulni a siker útján, nem lesz forgalma, a marketingestől függetlenül. 

Megfigyeléseim alapján pedig annak lesz igazán sikeres vállalkozása, aki maga is ért valamennyit a marketinghez, így tud kérni és számon kérni és ismeri a piaci körülményeket. Az üzleti tapasztalat sem elhanyagolható.

Szerinted mi a sikeres vállalkozás titka? Egy vállalkozáson belül hogyan oszlik meg a felelősség? 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Inscription SEO

Mit jelent az Alternatív oldal megfelelő kanonikus címkével?

A modern keresőoptimalizálás egyik sarokköve a tartalom hatékony kezelése. A rel="canonical" címke – vagy ahogy gyakran emlegetjük: a „kanonikus tag” – arra szolgál, hogy a keresőrobotok számára jelezzük, melyik verziója egy tartalomnak az „eredeti” vagy „preferált” változat. Egy webhelyen ugyanaz a tartalom több különböző URL-en is megjelenhet: például szűrőfeltételek, UTM paraméterek vagy paginált oldalak miatt....
SEO or search engine optimization concept

Mit jelent a Kizárva egy „noindex” címke miatt?

A digitális tartalom láthatósága a keresőmotorokban nem csupán az optimalizálás eredménye, hanem a mögöttes technikai döntések következménye is. Az egyik ilyen döntés az úgynevezett „noindex” címke használata. Ez a meta tag utasítást ad a keresőmotoroknak arra, hogy ne indexeljék az adott oldalt, azaz ne jelenítsék meg a találati listákban. Bár technikailag csupán egy HTML sor,...
There is a hope...

Magyarország gazdasági kilátásai 2025-ben és azon túl

2023-ban a magyar gazdaság megtorpant, 2024-ben pedig mindössze ~0,5%-os növekedést produkált. Ennek hátterében a gyengülő külső kereslet, valamint a bizonytalan üzleti környezet miatti beruházás-visszaesés állt. 2025-re több előrejelzés is mérsékelt, 0,8–1% körüli GDP-bővülést vár, míg 2026-ra már 2–2,5% közötti gyorsulást jósolnak. Az Európai Bizottság tavaszi prognózisa például 2025-ben 0,8%, 2026-ban 2,5% GDP-növekedést valószínűsít, amelyet elsősorban...
close up of yeast bread dough at bakery

A balatoni lángos árak történelmi alakulása

A balatoni lángos – legyen az sima (csak fokhagymás) vagy sajtos-tejfölös – árával kapcsolatos hírek minden nyári szezonban visszatérő témát jelentenek. A magyar tenger partján árult lángos árának alakulása nemcsak a turisták pénztárcáját érinti, hanem idővel gazdasági indikátorrá is vált a közbeszédben. Az alábbiakban évszakonkénti bontásban áttekintjük a lángos árak változását, bemutatva a legnépszerűbb fajták...

Itt érsz el

© Copyright 2025