Marketing-tanácsadáson történt

Még 2022-ben egy vállalkozó kereste meg a tanácsadó irodánkat, panaszával, hogy a második Google Ads-ügynökség szolgáltatásaival sem érte el a kívánt javulást a hirdetései teljesítményében. Az ügy különösen aktuálissá vált, mivel karácsony közeledtével szerette volna maximalizálni az eladásokat, és ezért hétfőn még szeretett volna újabb csomagokat feladni. Én magam ültem autóba, hogy személyesen találkozzak vele és segítsek értelmezni az adatokat.

Az ügy kivizsgálása során gyorsan kiderült, hogy a vállalkozó ugyanahhoz a marketing csapathoz fordult másodszorra is, anélkül, hogy tudott volna róla. Az első és a második ügynökség neve eltérő volt, de a szolgáltatás és a csapat ugyanaz maradt. Az új szerződés ráadásul magasabb havi díjat (90.000 Ft) és alacsonyabb szerződéskötési díjat (200.000 Ft) tartalmazott, mint az előző (60.000 Ft havi díj és 250.000 Ft szerződéskötési díj), ami tovább növelte a vállalkozó zavartságát és csalódottságát.

A problémák nem álltak meg itt. A hirdetési szövegek elemzésekor rámutattam, hogy a használt kifejezések – mint például „minőségi”, „olcsó”, „jó”, „legjobb áron”, „gyári garancia” – túlságosan általánosak és klisék, amelyek nem különböztetik meg kellőképpen a termékeket a piacon. Ezek a szavak gyakran előfordulnak azoknál a szövegeknél, amelyeket kevésbé tapasztalt szövegírók készítenek, és nem felelnek meg a marketing-szövegírás igényes elvárásainak.

Csak 5775 Ft
kozepen

Ezek a felfedezések rávilágítottak arra, hogy a vállalkozónak sürgősen szüksége van egy megbízható, átlátható és hatékony marketing partnerra, aki valóban képes növelni a kampányok hatékonyságát. Íme néhány tanács, amelyet a vállalkozónak ajánlottam, hogy elkerülje a hasonló helyzeteket a jövőben:

  • Alapos Háttérvizsgálat: Mindig végezz háttérvizsgálatot az ügynökségek múltbeli munkáiról és ügyfélvéleményeiről. Egy jó ügynökség nemcsak eredményeket, hanem referenciákat is képes felmutatni.
  • Szerződési Feltételek Áttekintése: Minden szerződést alaposan olvass el és érts meg, mielőtt aláírsz. Ha szükséges, kérj jogi tanácsadást.
  • Szövegírás Szakértővel: Fordulj szakemberhez a hirdetési szövegek megírásához, aki ismeri a célpiacodat és képes hatékonyan kommunikálni a vásárlóid felé.
  • Edukáció és Tanulás: Bővítsd tudásodat a digitális marketing területén, hogy jobban megértsd és kézben tartsd a kampányaidat.
  • Rendszeres Kommunikáció és Átláthatóság: Biztosítsd, hogy rendszeresen tartod a kapcsolatot az ügynökséggel, és kérsz részletes jelentéseket a kampányok előrehaladásáról. Egy jó ügynökség átlátható módon oszt meg információkat, és rendszeres visszajelzésekkel segít neked a folyamatok megértésében.
  • KPI-k és Mérőszámok Meghatározása: Együttműködve az ügynökséggel, határozzatok meg konkrét, mérhető teljesítmény-mutatókat (KPI-kat), amelyek alapján értékelhetitek a kampányok hatékonyságát. Ezek a mutatók segítenek objektívan látni, mi működik jól és mi szorul javításra.
  • Folyamatos Oktatás és Fejlesztés: Az online marketing folyamatosan változik, ezért fontos, hogy naprakész maradj a legújabb trendekkel és technológiákkal kapcsolatban. Részvétel szakmai konferenciákon, workshopokon, vagy online kurzusokon nem csak a tudásodat bővíti, hanem új ötleteket is adhat, amiket beépíthetsz a saját stratégiáidba.
  • Tesztelés és Optimalizálás: Ne elégedj meg a „jóval”, hanem törekedj a „kiválóra”. Rendszeres A/B tesztelések és kampányoptimalizálások segítségével folyamatosan finomíthatod a hirdetéseidet, hogy maximális eredményt érhess el. Ezzel nemcsak a költséghatékonyságot javíthatod, hanem a konverziós rátákat is növelheted.
  • Értékelés és Változtatás: Ne habozz változtatni az ügynökségen, ha nem látod a kívánt eredményeket. A piac tele van különböző szolgáltatókkal, így mindig van lehetőség találni egy olyat, amely jobban megfelel a vállalkozásod céljainak és igényeinek.
  • A digitális marketing, különösen a Google Ads kampányok kezelése bonyolult lehet, de a megfelelő tudás és a proaktív hozzáállás jelentősen növelheti a siker esélyét. A fenti stratégiák alkalmazásával nemcsak hogy elkerülheted az átveréseket és csalódásokat, hanem maximálisan kihasználhatod a digitális reklámozásban rejlő lehetőségeket is. Emlékezz, a legfontosabb, hogy a marketing tevékenységek átláthatóak, mérhetőek és folyamatosan fejlesztés alatt álljanak.

Ezzel a fajta proaktív megközelítéssel és megfelelő támogatással a vállalkozások nagyobb eséllyel érhetnek el sikerességet a versenyképes online térben. A digitális marketing, különösen a Google Ads kampányok kezelése bonyolult lehet, de a megfelelő tudás és a proaktív hozzáállás jelentősen növelheti a siker esélyét. A fenti stratégiák alkalmazásával nemcsak hogy elkerülheted az átveréseket és csalódásokat, hanem maximálisan kihasználhatod a digitális reklámozásban rejlő lehetőségeket is. Emlékezz, a legfontosabb, hogy a marketing tevékenységek átláthatóak, mérhetőek és folyamatosan fejlesztés alatt álljanak.

Az eset rávilágít arra, hogy a digitális marketing világában gyors reagálás és személyes odafigyelés mennyire fontos lehet.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Hogyan írjunk ellenállhatatlan Google Ads hirdetésszöveget? (Copywriting tippek)

Az online marketing világában gyakran találkozom azzal a tévhittel, hogy a Google Ads (korábban AdWords) kampányok sikere kizárólag a technikai beállításokon, a licitstratégiákon és a költségkereten múlik. Bár ezek az alapok elengedhetetlenek, van egy tényező, amely felett a legtöbb vállalkozó és kezdő marketinges átsiklik, vagy egyszerűen rutinból letudja: ez pedig a hirdetés szövege. Pedig a...

Termékadatok optimalizálása a jobb megjelenésért Google Ads-ben

Az online kereskedelem világában, különösen a magyar piacon, gyakran tapasztalom, hogy a webáruháztulajdonosok a marketinget kizárólag a hirdetési kreatívokkal és a kampánybeállításokkal azonosítják. Azt gondolják, hogy ha a Facebookon fut egy szép kép, vagy a Google Ads-ben be van állítva a licit, akkor a munka oroszlánrésze el van végezve. Ez azonban egy hatalmas tévedés, amely...

A felhasználói szándék (User Intent) megértése a Google Ads-ben

Az online marketing világában, és különösen a keresőoptimalizálás (SEO) valamint a fizetett hirdetések (PPC) területén, hosszú éveken át egyetlen mérőszám uralta a közbeszédet: a kulcsszó. A vállalkozók és marketingesek tömegei versengtek azért, hogy ki tudja többször leírni az adott kifejezést, ki tudja jobban manipulálni a találati listákat pusztán a szavak ismételgetésével. Ez a korszak azonban...

Az AI nem megváltó, hanem végrehajtó

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia olyan tempóban jelent meg a marketingben, hogy sok vállalkozó fejében kialakult egy veszélyes illúzió: majd az AI megírja a reklámszöveget, kitalálja a kampányt, és „megoldja” a marketinget. Találkozom olyan cégtulajdonosokkal, akik már a legelső beszélgetésen úgy fogalmaznak, hogy „majd bedobjuk az ötletet az AI-nak, aztán megy minden magától”. Ez...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025