Miért nem elég a követők száma?

Főbb pontok:

Nem egyszer hallani olyan történeteket, amikor egy vállalkozás online jelenlétre épít, és egy ügynökséggel együttműködve megszerez 20.000 Instagram követőt. Elsőre ez szép eredménynek tűnik, igaz? De amikor ezek a követők amerikaiak, indiaiak vagy németek, akik soha nem fognak vásárolni a magyar vállalkozástól, akkor a számok mögötti érték hiánya hamar világossá válik. Az ügynökség teljesítette ugyan a követők számát, de valójában nem segítette elő a vállalkozás sikerét. Ez egy tipikus példa arra, amikor a látszólagos siker mögött nincs valódi üzleti eredmény.

A valós probléma itt az, hogy a marketingcsatornák lehet, hogy számszerűen jól teljesítenek – megvannak a követők, pörögnek a hirdetések –, de ha a vállalkozás nem tud bevételt generálni ebből, akkor valahol akadály van. Ahogyan egy patak erőssége is attól függ, hogy hány akadályon kell átküzdenie magát, úgy a marketingfolyamatok hatékonysága is attól függ, hogy mennyire gördülékenyen működnek.

A marketing technikus vs. marketinges dilemmája

Sokan esnek abba a hibába, hogy összetévesztik a marketing technikust a valódi marketinges szakemberrel. Egy technikus lehet profi a Google Ads, Facebook vagy Instagram kampányok technikai kivitelezésében, de ha nincs stratégiai látásmódja, akkor csak utasításokat vár a vállalkozótól. Ha a vállalkozó maga sem tudja pontosan, mit szeretne, a technikus hiába végzi jól a dolgát – a várt eredmény elmarad.

Sokszor látjuk azt is, hogy egy vállalkozó több marketingessel is együtt dolgozott már, milliókat költött el, mégsem érte el a kívánt eredményt. Ennek oka gyakran abban rejlik, hogy a vállalkozó nem rendelkezik a megfelelő tudással vagy rálátással, a technikus pedig nem tud segíteni, mert nem ez a feladata. A probléma nem a technikai kivitelezésben van, hanem abban, hogy hiányzik az átfogó stratégia és az iránymutatás.

Patak vagy tó? – A vállalkozásod szintje

A marketing egyik legfontosabb kérdése, hogy milyen szinten áll a vállalkozásod. Egy patakhoz hasonlóan a vállalkozásod akkor sikeres, ha folyamatos a mozgás – a rendelések, ügyfelek és bevételek áramlanak. Ha azonban a vállalkozásod inkább egy álló tóhoz hasonlít, ahol néha egy-egy hullám fodrozódik, de nincs állandó mozgás, akkor valószínűleg nagyobb problémák állnak fenn.

Csak 5775 Ft
kozepen

Egy sikeres vállalkozás napi szinten folyamatos aktivitással bír. Ez nem azt jelenti, hogy minden iparágban ugyanazok a számok mutatják a sikert: egy webáruház esetében 20 rendelés naponta lehet siker, míg egy étterem esetében más a mérce. Azonban ha a forgalom stagnál, az jelezheti, hogy a vállalkozás nem tud fejlődni, és nincs meg az a dinamika, ami hosszú távon biztosítaná a növekedést.

A legnehezebb lépés: A tóból patakot csinálni

A tó állapotból patakká válni a legnagyobb kihívás. Ehhez nem elég technikai megoldásokat alkalmazni – szükség van arra is, hogy mélyebben megértsd a vállalkozásodat, a piacodat, és hogy hol vannak az elakadási pontok. Lehet, hogy rossz piacon vagy, ahol nehéz kitörni, vagy a konkurenciával szemben nincsenek meg a megfelelő eszközeid.

Nem minden vállalkozás képes patakká válni, és ez rendben van. Fontos, hogy tisztában legyél a lehetőségeiddel és a kockázatokkal. Egy jó marketinges nem csak technikai megoldásokkal dolgozik, hanem segít abban is, hogy a piacod, a versenytársaid és a saját erősségeid ismeretében kialakíts egy működő stratégiát.

Összegzés

A sikeres marketing nem a számokról szól, hanem a valódi eredményekről. Egy jól működő vállalkozásnak folyamatos áramlásra van szüksége, akár egy pataknak. Ha úgy érzed, hogy a vállalkozásod inkább egy álló tóhoz hasonlít, ideje újragondolni a stratégiát. Nem az a fontos, hogy mennyi követőd van, hanem az, hogy ezek a követők hogyan járulnak hozzá a vállalkozásod sikeréhez. Ha marketing technikus helyett valódi stratégiai szemlélettel rendelkező szakemberrel dolgozol, elkerülheted a felesleges pénzkidobást, és hosszú távon eredményeket érhetsz el.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

A hírnév belül dől el: kezeld a vállalati szóbeszédet

„A hírnevet számtalan jó cselekedettel lehet csak felépíteni, de egyetlen rossz mozdulattal le lehet rombolni.” Franklin mondatát a 18. századból ma egyetlen gombnyomás teszi élessé. A vállalati valóság már régen nem csak a tárgyalók üvegfala mögött történik; az „online folyosók” – Slack, Teams, WhatsApp, privát Facebook-csoportok – ugyanúgy formálják egy cég hírnevét, mint a hivatalos...

Az agy fontos, de nem elég: a neurománia kritikája a marketingben

Az elmúlt évtizedben mainstream lett „mindent az aggyal” magyarázni. A közösségi médiában egyetlen színes agykép vagy egy frappáns „neuro-” állítás sokszor elég a hitelesség érzetéhez. Ez egyszerre csábító és veszélyes. Csábító, mert egyszerű választ ígér bonyolult kérdésekre: boldogság, függőség, félelem, változásképesség – mintha mindez pusztán idegi áramkörök terméke volna. Veszélyes, mert leradírozza a környezet, a...

Cégvezetőként az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ?

Időnként felbukkan egy provokatív állítás: „A legjobb teljesítményű emberek 90%-ának magas az érzelmi intelligenciája, az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ.” Mintha egyetlen mondat megoldaná a tehetségmenedzsment évtizedes dilemmáit. A valóság ennél összetettebb – és épp ez benne a jó hír. A munka világa gyorsul, a piac zajosabb, mint valaha, a vezetői és vállalkozói...

Amikor a marketing ügynökség ghosingol

Őszintén: amikor egy marketing ügynökség „ghosingol”, vagyis egyszerűen eltűnik, mert a vállalkozót „problémásnak” tartja, az nem vagány határhúzás, hanem tiszteletlen és kockázatos lépés. Etikailag vállalhatatlan, üzletileg rövidlátó, jogilag pedig könnyen támadható. A mindennapokban persze látom, mennyi helyzetben fárad el egy ügynökség: határidők tologatása, fizetési késedelem, döntések hiánya, folyamatos scope-creep, kezelhetetlen hangnem. És igen, van, aki...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025