Miért nem elég a figyelemfelkeltés?

Főbb pontok:

A marketing világában az egyik legnagyobb kihívás a figyelem megszerzése. Sok marketinges úgy érzi, hogy ha egyszer sikerül felkelteni a közönség érdeklődését, a siker garantált. Azonban a tapasztalataim azt mutatják, hogy ez korántsem igaz. Gyakran fordulok meg olyan 30+ főt foglalkoztató cégeknél, ahol a marketingesek a figyelem megszerzésével küzdenek, és egyre kreatívabb, egyre „durvább” megoldásokhoz nyúlnak. Az igazság azonban az, hogy sok esetben már az öttel ezelőtti kreatív megoldás is elegendő lett volna a figyelem megszerzéséhez – ha az üzenet helyes lett volna, és megfelelően célozták volna meg a közönséget. De miért van ez így, és mi az igazi probléma?

A figyelem megszerzése nem minden

Egy gyakori tévhit, hogy a figyelem megszerzése a marketing legnehezebb része. Való igaz, hogy egy telített piacon, ahol mindenki próbálja felkelteni a fogyasztók érdeklődését, nem egyszerű kitűnni a tömegből. Azonban még ha sikerül is megszerezni a figyelmet, az csak a marketingmunka első lépése. A valódi kihívás a figyelem megtartása és az üzenet hatékony közvetítése.

Sok marketinges elköveti azt a hibát, hogy újra és újra figyelemfelkeltő kampányokat indít, abban a hitben, hogy a figyelem megszerzésének nehézsége a kudarc oka. Valójában sok esetben már a korábbi kampányok is felkeltették a figyelmet, de nem tudták azt fenntartani, mert az üzenet nem volt elég világos vagy releváns a célközönség számára.

A célcsoport és az üzenet fontossága

A figyelem megszerzése önmagában nem garantálja a sikert. Ahhoz, hogy a kampány tényleges eredményeket hozzon, elengedhetetlen, hogy az üzenet a megfelelő célcsoporthoz jusson el, és az üzenet legyen releváns számukra. Sok marketinges túlságosan is arra koncentrál, hogy „mindenkinek” szóljon, ami végül azt eredményezi, hogy senkinek sem szól igazán.

Az egyik leggyakoribb probléma, amivel találkozom, hogy a kampányok üzenetei nem elég konkrétak. Az üzenet túl általános, nem szólítja meg közvetlenül a célközönséget, vagy nem válaszol meg egy konkrét problémát. Emiatt a fogyasztók figyelme hamar elvész, és a kampány hatástalan marad. Az üzenet célzása nemcsak a figyelem megszerzésében játszik szerepet, hanem abban is, hogy a figyelmet hosszabb távon is meg lehessen tartani.

Bizalomépítés és hitelesség

A figyelem megtartása szorosan összefügg a bizalomépítéssel. Ha egy márka csak felkelti a figyelmet, de nem épít bizalmat, a kampány rövid távon lehet, hogy sikeres lesz, de hosszú távon nem fog eredményeket hozni. A fogyasztók számára elengedhetetlen, hogy megbízzanak a márkában, különösen akkor, ha nagyobb döntésekről van szó, mint például egy szolgáltatás vagy termék megvásárlása.

Csak 5775 Ft
kozepen

Sok marketinges a kreatív megoldások révén próbál figyelmet szerezni, de elfelejti, hogy a hitelesség és a bizalom legalább olyan fontos tényezők. Például, ha egy hirdetésben embert helyezünk a kreatívra, fontos, hogy ez a személy hitelesen jelenjen meg. Az emberi arcok alkalmazása segíthet a bizalom építésében, de csak akkor, ha megfelelően használjuk őket. Egy zsebre dugott kézzel álló személy például lazaságot sugallhat, de ha nincs konkrét funkciója a képben, könnyen rossz benyomást kelthet.

Az emberek használata a marketingben: hogyan csináljuk jól?

Amikor embert helyezünk a kreatívra, annak mindig legyen célja. Egy egyszerű arc vagy test nem elég, hogy megragadja a figyelmet – az embereknek funkciót és üzenetet kell hordozniuk. Például egy ismert személy alkalmazása segíthet a bizalomépítésben, hiszen az ismertség növeli a hitelességet, de ez önmagában nem elég. Az ismert személynek szervesen kell kapcsolódnia az üzenethez, különben csak figyelmet kapunk, de nem érjük el a kívánt hatást.

Az emberek használata a kreatív tartalmakban hatékony módszer lehet, de csak akkor, ha megfelelően átgondoljuk a vizuális és üzeneti szempontokat. Ha az emberi arcot pusztán a figyelem megszerzésére használjuk, de nincs mögötte valódi történet vagy kapcsolat az üzenettel, könnyen elveszíthetjük a fogyasztók érdeklődését.

Összegzés: A figyelem megszerzése csak az első lépés

Összességében elmondható, hogy a figyelem megszerzése valóban kulcsfontosságú, de önmagában nem elegendő. A marketingeseknek meg kell érteniük, hogy a figyelem megtartása, az üzenet pontos célzása, valamint a bizalomépítés legalább annyira fontos elemei egy sikeres kampánynak. Ha valaki csak arra koncentrál, hogy folyamatosan figyelemfelkeltő kampányokat indítson, de nem gondoskodik arról, hogy az üzenet helyes és releváns legyen a célcsoport számára, akkor a kampányok hosszú távon nem lesznek sikeresek.

Egy jól megtervezett marketing stratégia nemcsak felkelti a figyelmet, hanem fenntartja azt, hiteles és bizalmat épít, és egyértelmű üzenetet közvetít a megfelelő célcsoport számára. Ez az, ami valódi eredményeket hoz a marketing világában.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Az agy fontos, de nem elég: a neurománia kritikája a marketingben

Az elmúlt évtizedben mainstream lett „mindent az aggyal” magyarázni. A közösségi médiában egyetlen színes agykép vagy egy frappáns „neuro-” állítás sokszor elég a hitelesség érzetéhez. Ez egyszerre csábító és veszélyes. Csábító, mert egyszerű választ ígér bonyolult kérdésekre: boldogság, függőség, félelem, változásképesség – mintha mindez pusztán idegi áramkörök terméke volna. Veszélyes, mert leradírozza a környezet, a...

Cégvezetőként az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ?

Időnként felbukkan egy provokatív állítás: „A legjobb teljesítményű emberek 90%-ának magas az érzelmi intelligenciája, az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ.” Mintha egyetlen mondat megoldaná a tehetségmenedzsment évtizedes dilemmáit. A valóság ennél összetettebb – és épp ez benne a jó hír. A munka világa gyorsul, a piac zajosabb, mint valaha, a vezetői és vállalkozói...

Amikor a marketing ügynökség ghosingol

Őszintén: amikor egy marketing ügynökség „ghosingol”, vagyis egyszerűen eltűnik, mert a vállalkozót „problémásnak” tartja, az nem vagány határhúzás, hanem tiszteletlen és kockázatos lépés. Etikailag vállalhatatlan, üzletileg rövidlátó, jogilag pedig könnyen támadható. A mindennapokban persze látom, mennyi helyzetben fárad el egy ügynökség: határidők tologatása, fizetési késedelem, döntések hiánya, folyamatos scope-creep, kezelhetetlen hangnem. És igen, van, aki...

Online pszichológiai bántalmazás cégek esetén

Az online térben nem csak ügyfeleket szerzünk és márkát építünk; ugyanitt dőlhet meg egy cég reputációja is. A „netes vita” és az „online pszichológiai bántalmazás” közé sokan egyenlőségjelet tesznek – tévedés. A bántalmazás mintázat, célja a kontroll és a megalázás, eszköze a kontextus nélküli támadás, a tömeges lejáratás és a félelemkeltés. Cégek ellen ez úgy...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025