Mitől lesz jó a marketinges-vállalkozó szövetség?

Főbb pontok

Rengeteg vállalkozóval és marketingessel beszélgettem az elmúlt években. Gyakran előfordul az, hogy a zsák nem találja meg a foltját, azaz a két fél közül az egyik elégedetlen a másikkal, esetleg mind a két fél elégedetlen az üzleti kapcsolattal.

De vajon ki a hibás? A vállalkozó vagy a marketinges?

Különböző szakmai csoportokban gyakran olvasom vállalkozóktól azt, hogy már a negyedik, ötödik marketingest fogyasztják el, és hogy micsoda kóklerek vannak a paicon. Marketingesek tollából nem szoktam látni azt, hogy szindák a vállalkozókat – de egymást igen –, mert nem maradnak meg náluk az ügyfelek, ezzel szemben jó pár ügynökség van, akik hónapok, de akár évek óta ajánlja magát minden bejegyzés alatt, mert nem sikerül összeszedni a megfelelő ügyfélszámot. 

Kedves Olvasóm! A vásár most is kettőn áll!

Az a vállalkozó, aki már a negyedik, ötödik marketingesével sincs megelégedve, az azt jelenti a számomra, hogy már a negyedszerre, ötödszörre hibázik, és nem tudja, hogy mit ront el. Egyszer, kétszer mindenki hibázhat, de a tapasztalásokból az ember tanulni szokott. Szívesen mutatok egy irányt, hogy a következő alkalommal ne járjon pórul.

Összeszedtem olyan 10 pontot, amit kérdezzen meg a marketinges vállalkozás vezetőjétől:

1.) Elköltöttek már legalább 100 milliót reklámra?
2.) Van marketing szakon végzett munkatárs a vállalkozásban?
3.) Gyakorolja már valamelyik munkatárs a szakmát 10 éve?
4.) Van saját kiépített médiájuk?
5.) Mióta vannak a piacon és erre milyen bizonyítékuk van?
6.) Ugye nem mindent és mindenkit vállalnak el?
7.) Járnak marketinges rendezvényekre?
8.) Szerveztek már marketinges rendezvényt?
9.) Volt már valaki külső marketinges rendezvényen előadni?
10.) Vannak felkapott publikációik?

Csak 5775 Ft
kozepen

Persze nem kell az összes pontnak teljesülnie, de ha az ügynökség 0 vagy 1-2 pontot ér el a 10-ből, akkor nem biztos, hogy profival állunk szemben.

Nem csak a marketinges tud kárt csinálni a vállalkozónak, hanem fordítva is. Vannak helyzetek amikor a szakember a hosszú távú üzleti kapcsolat reményében alulárazza a szolgáltatását, rengeteget dolgozik az ügyfél marketingjén, majd a következő hónapban az ügyfél nem kéri a szaki szolgáltatását, mert megcsúszott. Nézzük, most meg az én listámat.

Összeszedtem olyan 10 pontot, amit kérdezzen meg a megrendelőtől:

1.) Biztos anyagi lábakon áll? Tudja hosszú távon is fizetni a marketinget akkor is, ha kedvezőtlenül alakulnak a megrendelések?
2.) Milyen vállalkozói tapasztalatai vannak?
3.) Milyen üzleti tapasztalatai vannak?
4.) Mennyire ismeri a piacot, versenytársakat?
5.) Ha van csapata, akkor ők felnéznek rá, mint vezetőre?
6.) Ismeri a jogot?
7.) Van víziójuk? 
8.) Tűzbe menne / mennének a szolgáltatásukért / termékeikért?
9.) Mindenki tudja a valós dolgát a csapatban? 
10.) Van már egy csúcsra járatott rendszerük?

Itt sem kell feltétlenül az összes pontnak teljesülnie, de minél kevesebb a pontszám, annál jobban rezeg a léc.

Szerintem most már világossá vált az, hogy miért nem olyan egyszerű megtalálni a megfelelő partnert. Ha pedig megvan a megfelelő partner, akkor vele ápolni kell a kapcsolatot, hiszen egy jó partner kincset ér. És hogy mitől lesz jó a szövetség? A kölcsönös tisztelettől és a megfelelő partnertől. 

Ön mivel egészítené ki az én listáimat?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025