Nem tudnál kedvesebb lenni a tanácsadáson?

Főbb pontok

A kérdező már a kérdéssel elkezdte az alkudozást. Aki pedig alkudozik, az a felelősséget is hárítja. Így nem lehet sikerre vinni egy vállalkozást.

Egy kellemes nyugodt beszélgetés nekem is jobb lenne, hiszen nem vitázni megyek, hanem segíteni. Ha nem fog a vállalkozó sumákolni, mellébeszélni, hárítani, kifogásokat keresni, akkor elő fogom venni a humoromat és jókat fogunk nevetni is. Ellenkező esetben krízist fogok csinálni, mert azok a típusú vállalkozók csak a krízis után fejlődnek.

A folyamatos alkudozás azt a célt szolgálja, hogy minden maradjon a régibe, és inkább valamilyen titkos trükköt mutassak. De csodák nincsenek. 

Csak 5775 Ft
kozepen

Hogy van-e a marketing-tanácsadás után 1-2 sértődött ember? Nem tudom, biztos, de ez az ő dolguk. Ha tetszik, ha nem, ha nem intenzív az inger a mai fogyasztói társadalomban, akkor meg sem hallják azt, amit mondok. Ritkán van krízis nélkül fejlődés. De fontos, hogy ők kérik a véleményemet, mert bajban vannak. Nem magamtól rúgom be az iroda ajtaját, hogy indokolatlanul fontoskodjak.

De én már gyerekkoromban is ilyen voltam, gyorsan megláttam az összefüggéseket és azt azonnal kimondtam ha kérdeztek, ha nem. Emiatt jó páran nem szerettek, mások pedig imádtak. Ez egy traumatizált gyerekkor volt ebből a szempontból.

A fejlődéshez változás kell. Általában nem a változástól félnek a vállalkozók, tehát nem attól rettenek meg, hogy pár hónapon belül helyrejön a vállalkozásuk, hanem az odáig vezető úttól félnek. Az út pedig hol egyértelmű lesz, hol pedig labirintus. Hol pedig forró köveken kell sétálunk, hol pedig pihe-puha felhőcskéken. A marketing-tanácsadó felajánlja a legoptimálisabb utat, a vállalkozó pedig eldönti azt, hogy merre fog menni, már ha egyáltalán elindul. Mert dönthet úgy is, hogy egy helyben áll és semmit sem tesz. Ezt hívom én kínhalálnak. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...
Corrupted businessman

A korrupció szociológiája

A korrupció olyan jelenség, amely minden történelmi korban és a világ szinte minden pontján megtalálható. Noha a korrupcióról gyakran úgy beszélünk, mint valami elvont, nehezen megfogható rosszról, valójában egy rendkívül összetett szociológiai és társadalom-lélektani jelenség. A közélet és a politikai berendezkedések egyik leggyakoribb és legrombolóbb problémájának tartják, de a hétköznapokban, a vállalati kultúrában, sőt a...
Data on the go

Hangolja sikerre Google Ads kampányát

[Ebben a cikkben ahhoz adok átfogó útmutatót, hogyan hangolhatod sikerre újonnan létrehozott Google Ads-kampányaidat. A következő lépések bemutatják, hogyan javíthatod a kampánybeállításokat és a hirdetések hatékonyságát, miközben időt és energiát spórolsz meg a mindennapokban. A 2025-ös online hirdetési felméréseim alapján a jól beállított kampányok akár 30–50%-kal is növelhetik a konverziós arányt, ezért fontos, hogy már...
Trust me, its user-friendly for any user

Hogyan segíthet a Google Ads az Ön ágazatában?

A Google Ads a világ egyik legkifinomultabb online hirdetési platformja, amely számtalan ágazat vállalkozásai számára kínál testre szabható és jól mérhető hirdetési megoldásokat. Legyen szó fizikai termékeket forgalmazó kiskereskedőről, jogi tanácsadást nyújtó szakemberről vagy épp utazásszervezéssel foglalkozó cégről, a Google Ads segítségével elérheti azokat, akik pontosan az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik. A...

Itt érsz el

© Copyright 2025