Nem tudnál kedvesebb lenni a tanácsadáson?

Főbb pontok:

A kérdező már a kérdéssel elkezdte az alkudozást. Aki pedig alkudozik, az a felelősséget is hárítja. Így nem lehet sikerre vinni egy vállalkozást.

Egy kellemes nyugodt beszélgetés nekem is jobb lenne, hiszen nem vitázni megyek, hanem segíteni. Ha nem fog a vállalkozó sumákolni, mellébeszélni, hárítani, kifogásokat keresni, akkor elő fogom venni a humoromat és jókat fogunk nevetni is. Ellenkező esetben krízist fogok csinálni, mert azok a típusú vállalkozók csak a krízis után fejlődnek.

A folyamatos alkudozás azt a célt szolgálja, hogy minden maradjon a régibe, és inkább valamilyen titkos trükköt mutassak. De csodák nincsenek. 

Hogy van-e a marketing-tanácsadás után 1-2 sértődött ember? Nem tudom, biztos, de ez az ő dolguk. Ha tetszik, ha nem, ha nem intenzív az inger a mai fogyasztói társadalomban, akkor meg sem hallják azt, amit mondok. Ritkán van krízis nélkül fejlődés. De fontos, hogy ők kérik a véleményemet, mert bajban vannak. Nem magamtól rúgom be az iroda ajtaját, hogy indokolatlanul fontoskodjak.

De én már gyerekkoromban is ilyen voltam, gyorsan megláttam az összefüggéseket és azt azonnal kimondtam ha kérdeztek, ha nem. Emiatt jó páran nem szerettek, mások pedig imádtak. Ez egy traumatizált gyerekkor volt ebből a szempontból.

A fejlődéshez változás kell. Általában nem a változástól félnek a vállalkozók, tehát nem attól rettenek meg, hogy pár hónapon belül helyrejön a vállalkozásuk, hanem az odáig vezető úttól félnek. Az út pedig hol egyértelmű lesz, hol pedig labirintus. Hol pedig forró köveken kell sétálunk, hol pedig pihe-puha felhőcskéken. A marketing-tanácsadó felajánlja a legoptimálisabb utat, a vállalkozó pedig eldönti azt, hogy merre fog menni, már ha egyáltalán elindul. Mert dönthet úgy is, hogy egy helyben áll és semmit sem tesz. Ezt hívom én kínhalálnak. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025