Dajka Gábor vagyok, marketingszakértő, business coach, befektető, és az Online Marketing és Pszichológia könyv szerzője. Az elmúlt 17+ év alatt sok vállalkozásba nézhettem bele, így széles látóköröm van. Személyiségjegyeim közé tartoznak többek között a jövőorientáltság, a belső kontroll és a belső motiváció, melyek által hatékony vagyok az üzleti életben is.
Szenvedélyem a fejlődés, így a cégem bevételének egy jelentős részét tanfolyamokra költöm. Ezt a tevékenységet a multiknál kutatás-fejlesztésnek neveznek, és azért végzik, hogy versenyképességüket növeljék, termelékenységüket javítsák, új termékeket és szolgáltatásokat fejlesszenek ki, valamint innovatív megoldásokat alkalmazzanak a piaci igények jobb kiszolgálására. Én pedig azért, hogy jobban értsem és átlássam a partnereim vállalkozásait. Például a svéd- és relaxációs masszőri képesítésemet már több kozmetikai vállalkozásban tudtam érvényesíteni – nem kellett elmagyaráznia a hölgyeknek a tevékenységüket, az általuk alkalmazott technológiákat, kezeléseket.
A fotós és videós képzéseket pedig egyrészt a partnereimnél tartalomgyártásra tudom használni (nem mint művész, hanem mint hatékony, alacsony költségvetésű tartalmak előállítója), másrészt pedig a hirdetések készítésénél sokkal hatékonyabban tudok képeket kiválasztani, mintha nem vettem volna részt fotós/videós tanfolyamokon.
A szakács végzettségem révén, belelátok a vendéglátóiparba, így kisebb éttermek, kb. 30-50 fős hotelek, apartmanok marketingjét egészen hatékonyan tudom vinni, hiszen félmondatokból is megérjük egymást a vállalkozókkal. Ugyanez érvényes a táplálékkiegészítőket árusító webáruházakra is. Erős alapjaim vannak a tápanyagokról, és az emberi szervezet működéséről is tudok egy keveset.
A coach és egyéb pszichológiai tanfolyamokban szerzett tudással a vállalkozók üzleti gondolkodását fejlesztem, ami kihat a cégük stratégiájára is. A közhiedelemmel ellentétben a marketingszakértő elsődlegesen nem termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít – mert az a sales munkatárs feladata –, hanem a jó marketinges a célközönséggel alakít ki a szoros kapcsolatot, majd megérti az igényüket, érdeklődési köreiket és viselkedési mintáikat, majd ezen információk alapján alakítunk ki és kommunikálunk meggyőző üzeneteket, ami által a fogyasztó tőlünk fogja megvásárolni az adott terméket/szolgáltatást.
A pénzügyi képzéseket a kampányok kialakításánál tudom kamatoztatni, illetve mivel a legtöbb vállalkozó partnerem első generációs vállalkozó, és nincs pénzügyi tapasztalatuk, így sokszor már az elején elakadnak abban, hogy melyik hirdetési csatornára mennyit és milyen távon költsenek, milyen cash-flow várható, mi az ágazat benchmarkja, az összes költés pedig mikor térül meg. Segíteni tudok nekik a rövid, közép és hosszú távú marketing-stratégia pénzügyi kialakításának összeállításban. Ha kérik, akkor az árazási stratégiát is át tudjuk beszélni.
A fentiek összessége pedig jó alapot adnak arra, hogy legyenek valódi, érdekes, értékes mondandóim amikor Facebook posztokat írok, vagy hírlevelet szövegezek fel. A képzéseim arra is engednek következtetni, hogy amennyiben valaki nyitott rá és megvannak a szükséges erőforrásai, akkor fel tudom skálázni a vállalkozását, és ki tudok benne alakítani egy olyan üzleti gondolkodást, ami a jövőbe tekint és értéket képvisel.
Google Vizsgáim:
– AdWords alapok és YouTube 2015
– Digitális Online Marketing tréning 2016
– AdWords keresési hirdetések 2016
– Online Marketing Alapjai 2016
– AdWords keresési hirdetések 2017
– AdWords Assessment 2017
– Digitális értékesítés 2018
– Digitális Marketing Alapjai 2023
2001
– A McDonald’s-ban megtanultam azt, hogy hogyan kell olyan rendszert építeni, ahol mindenki pótolható
2005
– Vendéglátósként kezdtem a felnőtt életet
– Legalisonvedelem.uw.hu megálmodása
– Az első sikeresebb hirdetésem
2006
– Egy multiban dolgoztam, mint árufeltöltő, így beleláttam a hierarchia felépítésébe
– Befizettem egy személy és vagyonőr képzésre
– Írtam egy e-bookot, a legális önvédelmi eszközökről, amihez videókat is forgattam, és ezt a tudáscsomagot CD-n árultam
– Elkészítettem a fegyverbolt.info-t, ahol fegyverboltokat lehetett különböző szempontok alapján értékelni
2007
– Programozóként és marketingesként csatlakoztam Magyarország leghíresebb online vadász webáruházához, akik fizikai boltot is üzemeltettek.
2009
– A fegyverkereskedelem érdekelt és a fegyvervizsgákat is letettem
– Megírtam a fegyverbazar.hu-t amelyre eladó fegyvereket lehetett feltölteni
– Keresőoptimalizálás lépésről lépésre tudásanyag megvásárlása
2010
– B kategóriás jogosítványt szereztem
2011
– Az első (saját programozású) webáruházam megnyitása
2012
– Először a TV-ben
2013
– Megalapítottam a Dajka Gábor Egyéni Vállalkozást (marketing, programozás)
– A víz alá vágytam
– A webhirek.com híroldalt programoztam le, majd üzemeltettem, és egy-egy cikkemet 100.000-ren is olvasták. Google Adsense reklámokat futtattam rajta. 2013-mas árfolyamon 450.000 Ft, ma 2023-ban 730.000 Ft-nak felel meg.
2014
– Svéd- és relaxációs masszőr tanfolyamot végeztem
– Még mindig a legismertebb vadászati webshopban dolgoztam, és a sikerünk töretlen volt. Nagy Krisztina – Nevek Harca című könyve nagy hatással volt rám, és ekkor már jelentős összeget költöttem könyvekre.
2015
– A TV2-nek nyilatkoztam, mint fegyverszakértő
– Egy saját tervezésű fórumon építettem egy közösséget
– A Ready To Rock versenyén az első 10-ben vagyok – Ha úgy tetszik, akkor ez volt a magyarországi Google Partnerek versenye
– Külön dicséret
– Megrendeztük az első Egri Marketing Napot
– Érettségi utáni csapatfotó
– A Google szakemberek karácsonyi ünnepségén külön dicséretet kaptam
2016
– Ekkor már hónapról-hónapra, meghívásos alapon, eljárhattam a Google Groundra kampányépítést és marketinget tanulni: kép 1, kép 2, kép 3
– A KKV Marketing Csoport tagjait kuponokkal támogattam
– Megalapítottam az Online Forgalomnövelő Marketing Kft.-t
2017
– Alapozó Szövegírói trénig részvételéért kapott oklevél
– Háromnapos haladó e-kereskedői konferencián
– Egy profi újságírónak egy éven keresztül segítettem a tartalomgyártásban, cserébe tanított
– A Google Groundon folytattam a tanulást
2018
– Háromnapos Content Plage
– Egy házi gyártású tudásanyagot adtunk ki: kép 1, kép 2
– Marketing Summit Hungary
2019
– Elvégeztem a Fényképező tanfolyamot
– Beiratkoztam a #Vezesshatudsz workshopra
– Több digitális videós tanfolyamot végeztem el: kép 1, kép 2, kép 3, kép 4
– Belevágtam a beszédtechnikába is: videó 1, videó 2, kép 1, kép 2, kép 3, értékelés
– Megrendeztük a First Class Marketing Meet Up-ot
– A fényfestés kurzus tanúsítványa
2020
– Kiadtam az Én Megmondtam című könyvemet
– Kiadtam a Szakácsemlékek című könyvemet
– Beiratkoztam egy online önismereti tréningre
2021
– Egy önismereti tábort vállaltam be
– Az Ultrarövid Terápia érdekelt
– Céginfó minősítés
– Az OTP tesztjén maximális pontszámot értem el
2022
– Önismereti tréningre iratkoztam be
– Önismereti táborban vettem részt
– Targoncára szereztem bizonyítványt + jogosítványt
– A jó párkapcsolat alapjai – Párkapcsolati Kommunikáció Tanfolyamot csináltam meg
– A párkapcsolati játszmákról szóló kurzust teljesítettem
– Az Online Önismereti Self-Coaching Tanfolyammal lettem gazdagabb
– Erkölcsi
– A történetek erejéről: Nyáry Krisztián kurzusát végeztem el
– A Life Coach alapozó képzéssel kacsingattam
– Asszertív kommunikációs tréning
– Szorongás – szorongás okozta megbetegedések, terápiájuk
2023
– Munkahelyi elsősegély kurzus
– Kiadtam az Online Marketing és Pszichológia című könyvemet
– MI Kihívás
– Európai Uniós pályázatíró
– Gyermekelsősegély kurzus szülőknek
– Life és business coach képzés
– Érzelemszabályozás a gyakorlatban
– Benke Vali Leria és Sarkadi Bálint: A jó szexről
– Személyiségfejlesztés
– Gyászfeldolgozás Módszer® Specialista
– Szex, szerelem, szövetség: A párkapcsolatok lélektani kihívásai
– Kötvény, részvény, tőzsde gyakorlati c. alapkurzus
– Tőkepiaci üzletkötői hatósági képzés
– MiFID II speciális szakmai képzés
– Gyászcsoportok vezetésének gyakorlata
2024
– Önbizalom, önbecsülés tanfolyam
– Emberlét tanfolyam (Pszichopatológia és fejlődéslélektan)
– Transzperszonális és Integrál Filozófia és Pszichológia
– A digitális készségek önértékelése: teszteredmények
– A gyász lélektana és a gyászolók segítése
🙂
Felvettek a Varsói Menedzsment Egyetemre, ahol az első 3 évben (BSc) menedzsmentet tanulok, majd az elkövetkezendő 2 évben (MSc) marketinget, mellette üzleti pszichológiát és coachingot. Így diplomás marketingszakértő és üzleti pszichológus leszek.
Menedzsment szakon minden olyasmit tanulunk, ami a sikeres üzlethez elengedhetetlen, például jogot, szociológiát, pszichológiát, információs technológiát, marketinget, egészségvédelemet és ergonómiát, közgazdaságtant, számvitelt, etikát, pénzügytant, marketingkutatást, logisztikát és sok mást.
Az egyetem mellett már csak olyan tanfolyamokat végzek, ami az egyetemi tanulmányaimat erősíti:
Ügyfél-visszajelzések (feltöltés alatt):
két elégedett ügyfél, könyvesbolt, doktor, kreatív vagyok, az ígéret szép szó…, sikeres konzultáció, kezdeti siker, 23 csomag 700.000 Ft értékben, Valentin nap, Rita, Melinda, Rados, Szolgáltató, Péter, Zoltán, Dávid, Gergő, Sándor, Péter, Petra, Levente, Botond, Tímea, Zita, Robi, Zoli, János, Tamás, Anna, Dénes, Zsolt, Zoli, Gabi, Sales Man, Zoltán, Tamás
Facebook értékelések:
Gyöngyvér, Péter, Rita, Dénes, Norbert, Parfüm, Éva, Szilvia, Imre, Dániel, Imre
Referenciák:
Nem szeretnék referenciákat megjelölni, hiszen a nagyobb vállalkozások titoktartási szerződést kötnek velem, de egyébként sem érdemes másokhoz hasonlítani magunkat, hiszen nem rendelkezünk egyforma szellemi és anyagi tőkével. Nincs két egyforma vállalkozás sem. Vannak kisebb partnereim is, de ha kiírom az elérhetőségüket, akkor naponta 3-5 idegen ember érdeklődne rólam. Illetve mikrovállalkozó vagyok, nem hajtom folyamatosan az új ügyfeleket, mert nálam nem igazán van fluktuáció. A referenciakérés bizonytalanságra, hozzánemértésre utal, ami az üzleti életben igen hátrányos lehet, ha egy igazi farkassal találkozol. Kérlek, hogy a saját érdekedben, egy marketingestől se kérj referenciákat, mert azonnal elárulod azt, hogy tapasztalatlan vagy az üzleti világban és hogy nem tudod készség szinten használni a számítógépet. A marketingesek által feltüntetett referenciákat pedig fogadd kritikusan. Ha én most kiteszem az OTP és a Honda logóját, az nem azt jelenti, hogy nekik dolgoztam, hanem azt, hogy az OTP banknál vezetem a céges számlámat és Honda Cr-Z-vel közlekedem.
De itt egy névtelen példa: KÉP – itt 2023. 10. hóban kértek fel Google Ads, Facebook hirdetéskezelésre és bogírásra.
Kompetencia:
Az elmúlt években számtalan piacon szereztem tapasztalatot, mint például:
– táplálékkiegészítők és fitneszgépek
– baba-mama
– gyorsszolgálatok (villanyszerelés, aszfaltozás, zárnyitás, redőnyszerelés, költöztetés, lomtalanítás, autófelmérés, autómentés)
– parfüm
– telefonkiegészítők
– autóalkatrészek
– rózsa és kaktuszdoboz
– vendéglátás – kisebb és nagyobb éttermek, panziók és hotelek
– szépségápolás, masszázs
– nyelviskola
– plüss rajzfilmes játékok
– matrac
– parkolóház
– kutyás-, macskás ajándékok
– bútor
– stb.
A legtöbb vállalkozásba tudom hozni magammal az „így kell csinálni” tudáscsomagot, de azért az sem árt, ha a megrendelőnek is van ismerete.
Akik már megbíztak bennem:
Pár sajtómegjelenésem:
Vipera, pisztoly, sokkoló – ennyibe kerül, hogy megvédd az otthonod – 2011
Több, mint egy trend követése. Szükséges-e a változás? – 2017
Van-e stílusa webáruházadnak? ( videó beszélgetés) – 2017
Pályaismeret – kiből lesz a jó marketinges? – 2019
Besétálunk a marketingcsapdába? – 2019
A bíróság helyreigazíttatta, mégis megjelennek a Márki-Zayt gyalázó bannerhirdetések – 2019
Megéri még a Facebookon hirdetni? – 2020
A nagy bukások ellenszere az Én megmondtam! – 2020
Fókuszcsoport: Vitatkozzunk a KRITIKÁRÓL! 😋 – 2020
A reklámok megváltoztatják a személyes percepciónkat – 2021
DAJKA GÁBOR: A VÁLLALKOZÓK IMÁDJÁK A MOTIVÁCIÓS SZARSÁGOKAT – 2021
Dajka Gábor nem a pszichológusához indult, de megtalálta a lelki békéjét a Lopakodó Fenevadban – 2021
DAJKA GÁBOR: KEMÉNY HÓNAPOK ELÉ NÉZÜNK – 2021
A Webáruház indítás előnyei napjainkban – CorinWebshop.hu – 2021
Hogyan indítsunk webshopot? Kezdő lépések és buktatók – 2022
Sziasztok, Gábor vagyok, szuperérzékeny. – 2022
Marketing, business coaching és pszichológia egy szakember szemével: Interjú Dajka Gáborral – 2023
Az Online Marketing és Pszichológia című könyv szerzőjét kérdeztük – 2023
A marketing tanulható? – 2023
Dajka Gábor: Online marketing és pszichológia – 2023
Érdekességek a marketing világából – 2023
A serpenyőtől a stratégáig: Dajka Gábor inspiráló utazása a szakácsművészetből a marketing világába – 2023
Egri Sztorik: Gyászfeldolgozást támogató csoport indul Egerben – 2023
Egri Ügyek: Gyászfeldolgozást támogató csoport indul Egerben – 2023
Dajka Gábor: Online marketing & pszichológia – 2023
A Takotsubo Kardiomiopátia: Hogyan alakítja át a gyász a szívet? – 2023
4 ok amiért érdemes együtt dolgozni business coach-csal – 2023
Dajka Gábor marketingszakértőt kérdeztük: Hol érdemes reklámoznia egy útépítőnek? – 2023
Dajka Gáborral az élre: Tippek az esküvői autóbérlési piac meghódításához – 2023
Online marketing & pszichológia: Hol és hogy lehet fejlődni? – 2023
Gyász-fázisok – 2023
Dajka Gábor: fontosnak tartom, hogy folyamatosan képezzük magunkat! – 2023
Dajka Gábor Online Marketing és Pszichológia könyve a reklámpszichológia mesterségét mutatja be – 2023
A magyar vállalkozóknak meg kell tanulniuk segítséget kérni – 2024
Egyéb:
Moly.hu vélemények a marketinges könyvemről
Dajka Gábor Értékelések – Trustindex
Árukereső vélemények a marketinges könyvemről