Segítség, a Facebook elutasította a hirdetésem

Főbb pontok:

Amikor a Facebook elutasítja a hirdetésünket, az első reakciónk gyakran frusztráció vagy csalódottság lehet. Hiszen egy kampány létrehozása időt, energiát és gyakran nem kevés pénzt igényel. Azonban fontos megérteni, hogy a hirdetéselutasítás nem a világ vége, hanem inkább egy lehetőség arra, hogy finomítsuk és javítsuk kampányainkat. Ebben a cikkben áttekintjük, mit tehetsz, ha a Facebook elutasította a hirdetésedet, hogyan javíthatod a kampányt, és milyen lépéseket érdemes követned, hogy elkerüld az elutasítást a jövőben.

Első lépés: Nyugodj meg és értékeld a helyzetet

Amikor értesítést kapsz arról, hogy a hirdetésedet elutasították, az első lépés, hogy maradj nyugodt. Az elutasítás nem feltétlenül jelenti azt, hogy a hirdetésed alapvetően hibás vagy értéktelen. A Facebook rendkívül szigorú szabályokat alkalmaz annak érdekében, hogy biztosítsa a platform integritását és a felhasználók védelmét. Ezért érdemes elkerülni az azonnali dühös reakciókat, és inkább higgadtan elemezni a helyzetet.

Ellenőrizd az elutasítás okát

A Facebook mindig részletesen tájékoztat arról, hogy miért utasította el a hirdetésedet. Ez az információ rendkívül hasznos, mivel segít megérteni, hogy melyik szabályt sértetted meg. Az elutasítás oka lehet például:

  • Kép vagy videó tartalom: Túlzottan grafikus, erőszakos, vagy érzékeny tartalom.
  • Szöveges tartalom: Olyan nyelvezet használata, amely diszkriminatív, valószerűtlen ígéreteket tartalmaz, vagy negatív önképet erősít.
  • Célzási beállítások: Nem megfelelő célcsoport kiválasztása, amely a hirdetési irányelvekbe ütközik.
  • Céloldal: A hirdetéshez kapcsolódó érkezési oldal nem működik megfelelően, vagy nem releváns a hirdetés tartalmához képest.

Ez a lépés lehetővé teszi, hogy pontosan megértsd, miért utasították el a hirdetésedet, és hogy milyen konkrét változtatásokat kell végrehajtanod.

Ismételt ellenőrzés kérése

Ha úgy gondolod, hogy a hirdetésedet tévesen utasították el, lehetőséged van ismételt ellenőrzést kérni. Ez egy egyszerű folyamat, amely során a hirdetési fiókodban a „Vállalkozások támogatási kezdőlapján” keresztül kiválaszthatod az elutasított hirdetést, majd az „Ismételt ellenőrzés kérése” lehetőséget választva benyújthatod kérelmedet. Az ismételt ellenőrzés általában 24 órán belül megtörténik, de néhány esetben hosszabb időt is igénybe vehet.

Fontos megjegyezni, hogy az ismételt ellenőrzés kérése előtt győződj meg arról, hogy a hirdetésed valóban megfelel a Facebook hirdetési irányelveinek. Ha kétséged van a hirdetésed megfelelőségét illetően, érdemes módosításokat végezni rajta, mielőtt újra benyújtanád.

Csak 5775 Ft
kozepen

Hirdetés módosítása

Amennyiben az elutasítás indokolt volt, és a hirdetésed ténylegesen megsértette a Facebook irányelveit, érdemes megfontolni a hirdetés módosítását. A hirdetés módosítása során különös figyelmet kell fordítani a következőkre:

  • Tartalmi változtatások: Cseréld le a szabálysértő képeket vagy videókat, javítsd a szöveges tartalmat úgy, hogy az ne sértse a hirdetési irányelveket.
  • Célzás módosítása: Ha a hirdetés célzása nem volt megfelelő, finomítsd a célközönséget úgy, hogy az megfeleljen a Facebook elvárásainak.
  • Céloldal ellenőrzése: Győződj meg arról, hogy az érkezési oldal működik, és releváns a hirdetés tartalmával.

Ezek a módosítások lehetővé teszik, hogy a hirdetésed megfeleljen a szabályoknak, és esélyt adnak arra, hogy újra benyújthasd azt.

Új hirdetés létrehozása

Ha a hirdetésed alapvető hibákat tartalmaz, vagy ha a módosítások túlságosan nagy változtatásokat igényelnek, érdemes lehet egy teljesen új hirdetést létrehozni. Az új hirdetés létrehozása során figyelj arra, hogy már az elején betartsd a Facebook irányelveit, ezzel minimalizálva az elutasítás esélyét. Továbbá érdemes lehet egy tesztkampányt indítani, hogy lásd, hogyan teljesít a hirdetés, mielőtt nagyobb összeget fektetnél bele.

Tanulj az elutasításból

Minden hirdetéselutasítás egy tanulási lehetőség. Fontos, hogy az elutasításokból levond a megfelelő következtetéseket, és alkalmazd azokat a jövőbeni kampányaidban. A Facebook hirdetési szabályai folyamatosan változnak, ezért érdemes naprakészen tartani az ismereteidet, és rendszeresen áttekinteni az irányelveket. Emellett hasznos lehet olyan marketing fórumok vagy csoportok követése, ahol más hirdetők megosztják tapasztalataikat és tippjeiket.

Összegzés

A Facebook hirdetéselutasítása nem jelenti a kampányod végét, sőt, egy értékes tanulási folyamat része lehet. Fontos, hogy nyugodtan és megfontoltan reagálj az elutasításra, és alaposan vizsgáld meg annak okát. Az ismételt ellenőrzés kérése, a hirdetés módosítása vagy egy új hirdetés létrehozása mind-mind olyan lépések, amelyek segíthetnek abban, hogy a kampányod megfeleljen a Facebook irányelveinek és sikeresen elérje a célközönségedet. Ne feledd, hogy minden elutasítás egy újabb lehetőség arra, hogy javítsd a hirdetéseid minőségét és hatékonyságát.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Egy új kutatás szerint a soft skillek most fontosabbak, mint valaha

A 2025-ös munkaerőpiac felszínén az látszik, hogy a generatív AI és a technológiák új hullámai mindent átírnak. A mélyben azonban lassabban mozdulnak a lemezek: a karrierpályákat és a szervezetek alkalmazkodóképességét a „kemény” tudásoknál tartósabban az alapkészségek határozzák meg. Ide tartozik az értő olvasás, a matematikai gondolkodás, a rendszerszintű problémaérzékenység, a tiszta kommunikáció és a csapatban...

Csendes márkák nyernek: kevesebb reklám, magasabb bizalom

Ez első hallásra paradoxonnak tűnhet egy olyan korszakban, ahol minden felület küzd a figyelemért, és a hirdetési technológia a legapróbb célzási különbségeket is képes kihasználni. Mégis, minél nagyobb a zaj, annál inkább értékké válik a csend – pontosabban a zajmentes, tiszta, döntéskönnyítő jelenlét. A klasszikus „többet, hangosabban, sűrűbben” logika a figyelem szűkösségének törvényébe ütközik: a...

A magyar fogyasztó lelke drágább, mint a pénze

Nem költői túlzás, hanem piaci tapasztalat: az emberek többsége nem a legalacsonyabb árra, hanem a legalacsonyabb idegrendszeri költségre optimalizál. A vásárlás pillanatában nem excel táblát nyitunk; rutint, kockázatérzetet, bizalmi jeleket és döntési rövidutakat futtatunk. A magyar piacon ez különösen élesen látszik. A mindennapokban sűrű a zaj, az információs aszimmetria magas, a szolgáltatási minőség szórása nagy,...

Miért nem a pénztárca dönt, hanem az idegrendszer?

„Miért nem a pénztárca dönt, hanem az idegrendszer?” – a kérdés elsőre provokatív, mégis hétköznapi tapasztalatra épül: a legtöbb vásárlásnál nem azt vesszük meg, ami papíron a legolcsóbb, hanem azt, ami a fejünkben a legkevesebb ellenállással jár. A pénztárca számol, az idegrendszer kímél. A menedzsment gyakran úgy szervezi a marketinget és az értékesítést, mintha az...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom. 

© Copyright 2025