Soha nem volt aktuálisabb egy webshop

Főbb pontok:

A koronavírus által fenekestül felforgatott világban egyetlen dolog egészen biztos: a cégek számára soha nem volt még aktuálisabb feladat egy felhasználóbarát webáruház indítása. Az egyre komolyabb szigorítások közepette ez jelentheti a túlélést a vállalkozások számára.

Aki már azt hitte, túl vagyunk a koronavírus-járvány nehezén, azt alaposan földbe döngölhette a kormány közelmúltbeli bejelentése. A szigorítások, amelyekre szükség van az emberi életek védelme érdekében, pokoli nehéz helyzetbe hozták a vállalkozásokat, soknak teljesen be kellett zárnia, fel kellett függesztenie a működést. Ezek a rendelkezések egyelőre 30 napra szólnak, ám mivel a járvány lassan egy éve velünk van, a vakcina pedig a legjobb esetben is csak hónapok múlva lesz elérhető, nem kizárt, hogy a szigorú szabályok hosszabb távon is velünk maradnak.

Irány az online tér!

Egy vállalkozás számára ilyenkor egyetlen lehetőség marad: az online tér felé kell menekülni. Ha a szívünkre tesszük a kezünket, vírus ide vagy oda, 2020-ban enélkül is szükségszerű volt az internetes jelenlét, illetve egy webshop üzemeltetése. Azok, akik eddig ellenálltak az idő szavának, nem foglalkoztak a trendekkel, jelentős bevételektől estek el, ám a közeljövőben nullára redukálódnak majd a számaik, ha nem tesznek valamit. Mivel a webshop üzemeltetés költségei nem kiemelkedőek, azonnali hatállyal bele kell vágni egy felhasználóbarát felület felépítésébe. Minden eltelt nappal lemarad a cég a konkurencia mögött.

Mi kell egy webshophoz?

Kiváló felépítés, a vásárlók teljes körű kiszolgálása, a felhasználói élmény alapos megtervezése. Mindehhez pedig egy szakember, aki segít elindulni, aki tudja, hogyan építse fel a kívülről minél egyszerűbbnek tűnő, a háttérben viszont kifejezetten összetett felületet. A webáruház indítása csak az első lépés, ilyenkor fektetjük le a megfelelő alapot. Ezt követi a marketing, amely felhasználót hoz az oldalra, ezáltal bevételt generál.

Befektetés a jövőbe

Igen, ez a szolgáltatás pénzbe kerül, mint bármilyen más tevékenység, amelyhez kiemelkedő szakértelemre van szükség. Biztos, hogy ezekben a vészterhes időkben nem esik jól egy nehéz helyzetben lévő cégvezetőnek, vállalkozónak további kiadásokra gondolnia, de nincs más lehetőség, mint előre menekülni. Az a cég, amely nincs jelen az online térben, szépen lassan eltűnik, kiszárad majd a ránk váró, üzletileg aszályos időkben.

Hatalmas tortából lehet kivágni egy szeletet

Azzal, hogy a vevőidet a webáruház felé tereled, minden résztvevő nyer. Egyre elfogadottabb az online vásárlás, a magyarok éves szinten 440 milliárd forintot költenek el ilyen formában a statista.com adatai szerint. Ezek az adatok ráadásul évről évre exponenciálisan nőnek majd, 2025-re már 681 milliárddal kalkulál az oldal. Hatalmas torta ez, amelyből egy pici szelet sem jut annak a cégnek, aki nem hajlandó egy webshop elindítására áldozni.

Mit nyer ezzel a vásárló?

Ami a koronavírushoz kapcsolódó járványhelyzetben a legfontosabb: érintkezésmentes vásárlást, azaz biztonságot. Emellett pedig kényelmet, a karosszék komfortosságát, könnyebb és gyorsabb tájékozódást. Nem kell a nyitvatartási időhöz alkalmazkodni, nem kell egy fix üzlethelyiséget meglátogatni, ráadásul az online fizetésnek már legtöbbször banki költségei sincsenek. Szintén spórol a vevő az utazással, a parkolással, ezekre sem lesz ugyanis szükség. Minden gyorsabb, egyszerűbb, biztonságosabb. Ugye, hogy megéri?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

DISC-modell használata az értékesítésben

Az értékesítés ritkán a „jobb ajánlatról” szól, és még ritkábban a „jobb emberről”. Sokkal gyakrabban dől el azon, hogy a vevő milyen kommunikációs ritmusban képes meghallani, amit mondunk. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), Szabálykövető (C) – ehhez ad gyakorlati térképet. Nem személyiségdiagnózist készít, hanem akcióképes nyelvet ad ahhoz, hogy percek alatt...

Bevezetés: „Generation Nice” – szép címke, gyenge bizonyíték

A „Millennials = Generation Nice” narratíva jól hangzik. A sajtó szívesen használja: emberközpontúbb, közösségibb, együttérzőbb fiatalokról beszél, akik a társadalmi hasznosságot a pénz elé helyezik. A gond az, hogy ez a kép leginkább stílusleírás, nem pedig adat. Ha a „milyen a generáció” kérdésre kutatási idősorokkal válaszolunk – vagyis ugyanazokat a kérdőíveket hasonlítjuk össze több évtized...

Mi az a Alpha Generáció?

A „Generáció Alpha” kifejezés azokat a gyerekeket és fiatalokat jelöli, akik nagyjából 2010 és 2024 között születtek – vagyis teljes egészében a 21. században. A címke Ausztráliából indult, demográfiai és piackutatási körökben terjedt el, és ma már a média, az oktatás és a marketing is rutinszerűen használja. A kérdés azonban nem az, hogy létezik-e ez...

Az AI nem ébred fel: fázisátmenetek a nagy nyelvi modellekben

„Az AI felébredt.” – sokszor találkozom ezzel a sejtelmes, mégis kényelmes narratívával. A jelenséghez tartozik egy menő szakkifejezés is: „emergens képességek”. A történet vonzó, mert drámát ígér: a kis modellek még „nem tudnak semmit”, a nagyoknál viszont egyszer csak felkapcsolódik a villany. Csakhogy a legjobb adatok és elméleti eredmények alapján ez a kép félrevisz. Amit...

Itt érsz el

© Copyright 2025