Hogyan harcolsz a média erős ingerei ellen?

Oszd meg a cikket

Én először talán a Való Világ első része után hallottam azt a környezetemben és olvastam internetes fórumokon, hogy: ennél nincs lejjebb – és itt leginkább az erős tartalomra gondoltak.

S utána kb. 12 éven keresztül, mindig volt egy olyan műsor, ami a VV 1-re rá tudott licitálni.

Talán olyan 4-5 évvel ezelőtt a közösségi oldalakon a vicces kiscicákkal, motiváló vagy éppen demotiváló idézetekkel, tanító jellegű tartalmakkal kellett versengeni nekünk, vállalkozóknak a figyelemért. Már akkor azt éreztük, hogy a helyzet nem könnyű annak ellenére, hogy pl. legfeljebb 3 hónapba tellett felépíteni a Facebookon egy 100.000-res rajongói tábort, és kudarcként éltük meg azt, ha organikusan csak 70.000 embert ért el egy posztunk. Ma pedig ha van egy 10.000-res oldalunk és egy 10%-os elérésünk, akkor elmondhatjuk azt, hogy keményen és jól dolgoztunk. 

Az elmúlt 3 évben az egymás tartalmára való licitálás nem csillapodott, csak javarészt az internetre tolódott át, ahol mindenféle korlát nélkül bárki csinálhat bármit. Ez most odáig fajult, hogy marketingosztályokat ver le egy 17 éves kamasz, az általa kreált médiával. Figyelem nélkül nincs siker. Persze egy vállalkozás számtalan dolog miatt lehet sikertelen, azonban sokszor a vállalkozó a bizonytalanságával, megfelelési kényszerével, rugalmatlanságával pecsételi meg a sikerének a kulcsát, szemben egy fiatal felnőttel, aki azért lép ki az internetre, mert jó poén. 

Az emberek figyelmét pedig mióta létrejött a TikTok, a legnehezebb megszerezni. A TikTok annyira gyors és intenzív ingereket ad át, hogy azzal szinte lehetetlen versenyre kelni. De van egy újabb kihívó is, mégpedig az OnlyFans, amitől elkezdtek mostanában a hazai tartalomgyártók is félni, hiszen a YouTube, TikTok és Pornhub felületeket klónozza.

A jövő sikeres online vállalkozója az lesz, aki fel tud építeni egy mikroközösséget, és pár órán belül tud reagálni az igényeikre, legyen az alacsonyabb vagy magasabb rendű szükséglet. Hosszú távon pedig az lesz sikeres, aki a közönségéhez humorral és kreativitással tud kapcsolódni, aki megbecsüli őket, valamint magát és a közönség tagjait el tudja fogadni. Aki nem érdekközösséget épít, hanem életközösséget. Aki akár a trendekkel is szembe mer menni a csapatával. És nem utolsó sorban, aki tudja integrálni a patologikus egyéneket is.

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.