Ne pánikból építs webáruházat

Főbb pontok:

Számtalan kérdést kaptam az elmúlt napokban tőletek arról, hogy most van-e itt az ideje a webáruházépítésnek.

Ha azért akarsz gyorsan belevágni az online kereskedelembe, mert beütött a krízis és gyorsan kéne a pénz, akkor nem jó megoldás számodra a webes kereskedelem. Főleg akkor nem, ha semmilyen tapasztalatod nincs benne.

Egy jól működő webáruháznak megvan a recepjte, és mint minden kellemes jó ízű készítmény, több összetevős és gyakorlott szakács tudja csak jól elkészíteni.

Jelen esetben marketing és kommunikációs stratégia kialakítása szükséges. Ennek az elkészítése SOS üzemmódban is egy hét. 

Ennek az ára az üzleti világban eltörpül, mégis ha úgy nézzük, a garantált bruttó bérminimum ára.

És még kell egy grafikus, programozó és egy jogász is, aki rendbe teszi az online boltodat, függetlenül attól, hogy bérelhető rendszert vagy egyedit választasz.

Ennek a három szakembernek a költsége összesen félmillió forint körül lesz.

És persze a könyvelésről se feledkezzünk meg. KFT esetén az induló ár 15.000 Ft körül lesz havonta. És egyébként a cég alapítása sem 5 perc. Ezen kívül még felmerülhet jó pár egyéb költség is, mint pl. a raktározás, illetve a raktárkészlet felhalmozás.

A fenti lépések után pedig a marketingszakember elkezdheti a már kidolgozott marketing-stratégiát megvalósítani. Ám a vállalkozó nem dőlhet hátra, a java még csak most jön a számára. A vállalkozónak is tisztában kell lennie a marketing alapjaival, tudnia kell érvelni és a célcsoportot folyamatosan kell kutatnia. A technikai dolgokat is kell sajátítania, jó ha alapfokon ért pl. a HTML nyelvhez.

És pont a fentiek hiánya miatt van az a rengeteg becsődölt webáruház, vagy az egyik napról a másikra élők. Illetve ők az árösszehasonlító oldalak királyai ideig, óráig. Ők azok, akinek a vállalkozásukat megakasztja egy-két pár tízezer forintos át nem vett csomag. Zárt Facebook csoportok tele vannak ezekkel az emberekkel és anyagi problémáikkal, ami az át nem vett csomagból fakad.

Gyakran elő szokott fordulni az is, hogy miután ezeket elmondom az érdeklődőnek, azt mondja, hogy ő nem akar ilyen nagyban gondolkozni, ő csak 200.000 Ft-os pluszt akar most. Sajnos a fenti lépések akkor is elengedhetetlenek. A könyvelő, a jogász, a grafikus, a programozó, én, de még a Facebook sem tudja figyelembe venni azt, hogy csak 200.000 Ft-ot szeretne a vállalkozó keresni havonta. A mi munkánk nagyjából ugyanannyi. A havi marketing költségkeretből lehet jócskán lefaragni.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

SEO or search engine optimization concept

Mit jelent a Kizárva egy „noindex” címke miatt?

A digitális tartalom láthatósága a keresőmotorokban nem csupán az optimalizálás eredménye, hanem a mögöttes technikai döntések következménye is. Az egyik ilyen döntés az úgynevezett „noindex” címke használata. Ez a meta tag utasítást ad a keresőmotoroknak arra, hogy ne indexeljék az adott oldalt, azaz ne jelenítsék meg a találati listákban. Bár technikailag csupán egy HTML sor,...
There is a hope...

Magyarország gazdasági kilátásai 2025-ben és azon túl

2023-ban a magyar gazdaság megtorpant, 2024-ben pedig mindössze ~0,5%-os növekedést produkált. Ennek hátterében a gyengülő külső kereslet, valamint a bizonytalan üzleti környezet miatti beruházás-visszaesés állt. 2025-re több előrejelzés is mérsékelt, 0,8–1% körüli GDP-bővülést vár, míg 2026-ra már 2–2,5% közötti gyorsulást jósolnak. Az Európai Bizottság tavaszi prognózisa például 2025-ben 0,8%, 2026-ban 2,5% GDP-növekedést valószínűsít, amelyet elsősorban...
close up of yeast bread dough at bakery

A balatoni lángos árak történelmi alakulása

A balatoni lángos – legyen az sima (csak fokhagymás) vagy sajtos-tejfölös – árával kapcsolatos hírek minden nyári szezonban visszatérő témát jelentenek. A magyar tenger partján árult lángos árának alakulása nemcsak a turisták pénztárcáját érinti, hanem idővel gazdasági indikátorrá is vált a közbeszédben. Az alábbiakban évszakonkénti bontásban áttekintjük a lángos árak változását, bemutatva a legnépszerűbb fajták...
map of ukraine

Ukrajna EU-csatlakozásának lehetséges következményei

Ukrajna európai uniós csatlakozása történelmi jelentőségű lépés lenne, amely egyszerre hordoz nagy lehetőségeket és komoly kihívásokat. Az orosz–ukrán háború 2022-es kitörése óta az ország megerősítette elköteleződését az EU-integráció mellett: 2022 júniusában megkapta a tagjelölti státuszt, 2024 közepén pedig hivatalosan megkezdődtek a csatlakozási tárgyalások. Ukrajna csatlakozása alapjaiban alakítaná át az Európai Uniót politikai, gazdasági és társadalmi...

Itt érsz el

© Copyright 2025