Elég egy Facebook-csoport a sikerhez?

Főbb pontok:

Vitathatatlan tény, hogy ma a marketing nagyrészt online felületeken zajlik. Bár még mindig szép számmal vannak tévéreklámok, újságban megjelent hirdetések, szórólapok, reklámplakátok is, az internetes jelenlét mára elkerülhetetlen.

Egyrészt, szinte mindenki netezik az 50-60 év fölöttiek kivételével, de közülük is egyre többen. A közösségi oldalakon is egyre inkább megjelennek, ahol pedig könnyű elérni az embereket. Másrészt, az internetben rengeteg lehetőség van, egy kis kreativitással akár fillérekből is ki lehet hozni egy óriási kampányt, gondoljunk csak a vírusmarketingre.

Na persze ez nem ilyen egyszerű: nyilván mindenki filléres költségvetésből nagy durranásra hajt, de ez viszonylag keveseknek sikerül.

Vannak ugyanakkor vállalkozók, akik mindezt egy picit tévesen értelmezik, és azt hiszik, elég egy kis aktivitás a Facebookon ahhoz, hogy pörögjenek az eladások és dőljön a bevétel. Sajnos (vagy szerencsére – nézőpont kérdése) nem ilyen egyszerű a helyzet. Tény, hogy a Facebookon sok jó dolgot lehet csinálni, de önmagában nem lesz elég mindenre.

Miért pont a Facebook?

Adja magát a kérdés, hogy miért épp a Facebook mindenki mániája, mikor egy csomó más social media felület is van. Egyrészről, a válasz egyértelmű: itt vannak jelen a legtöbben. Másrészről, a Facebook nagyon sokoldalú: meg tudsz osztani képeket, videókat, létrehozhatsz profilt a vállalkozásodnak, csoportokat a vásárlóidból, lehetnek élő videóid, hirdethetsz… hosszú a sor. Bár tény, több funkció megvan máshol is, mégis, itt a legteljesebb a paletta.

Nos, ez az, amiért sokan azt hiszik, elég, ha aktívan Facebookoznak, létrehoznak egy csoportot a vállalkozásuknak, ahol megosztják majd az aktuális akciókat, kommunikálnak a vásárlóikkal, az garantálja is a sikert. 

Alapból nem egy rossz gondolat, sokaknak bejön ez a Facebook-csoportozás, de önmagában ennyi nem elég. A csoport jó ötlet, mert:

  • a vásárlóidnak így lesz egy kis idetartozás-érzésük, aminek köszönhetően nő a lojalitásuk
  • biztosítasz számukra egy újabb felületet a közvetlen kommunikációra
  • aktivizálhatod a közönségedet, aminek napjainkban egyre nagyobb az értéke marketing szempontból
  • egyszerű és gyors elérést biztosíthatsz magadnak a vásárlóidhoz
  • értékes leadeket szerzel, hiszen mindenki, aki belép a csoportodba, kíváncsi a termékedre vagy szolgáltatásodra
  • számos eszközzel élhetsz, amik növelik az eladásaidat: játékok, új termékek bemutatása stb.

És hogy miért nem elég önmagában?

Mert nem biztos, hogy elég tagot tudsz toborozni. Megcsinálni a csoportot egy dolog, feltölteni az igazi kihívás. Ha pedig ezzel is megvagy, aktívan kell tartanod őket, mégpedig azért, mert ha passzívak, akkor nem is fogják látni a bejegyzéseidet.

Mivel egy-egy felhasználó elég sok csoportban lehet benne, értelemszerűen a Facebook nem tolja az összes csoport bejegyzéseit a falra, hiszen gyakorlatilag semmi mást nem látna az adott felhasználó. A Facebook inkább szelektál, mégpedig aszerint, hogy mennyire vagyunk aktívak egy-egy csoportban. Kommentelgetni nem kell, elég, ha néha bekukkantunk, nézelődünk, esetleg lájkolunk ezt-azt. Na, ezeknek a csoportoknak a bejegyzéseit fogjuk látni a falon.

Ebből pedig az következik, hogy hiába van nálad 10 000 tag, ha ebből nem aktív, csak 200, akkor 9800 emberhez csak kis eséllyel fog eljutni egy-egy posztod. Nem túl jó arány, ugye? Hát ezért fontos, hogy a tagok aktívak is legyenek, ezt pedig már nem annyira egyszerű elérni.

Arról nem is beszélve, hogy bár a Facebook a legnagyobb felület, nem az egyetlen. Hihetetlenül sokan vannak jelen Instagrammon is, megállíthatatlanul tör előre a Tik-Tok, illetve Youtube csatornákat is rengetegen követnek. Plusz, a közösségi oldalakon való jelenlét becsapós: az, hogy valaki regisztrált tag, nem jelenti azt, hogy rendszeresen végig is görgeti a falat. Jó néhányan csak megnézik az üzeneteiket, jelöléseiket, követéseiket, és lépnek is tovább – velük nem fogsz sokra menni marketing szempontból.

Vess be mindent a cél érdekében!

Persze csak ésszel. Rengeteg hatékony marketingeszköz van még az online világban a közösségi oldalakon kívül. Ott vannak a hirdetések, a tartalommarketing, a keresőoptimalizálás, a hírlevelek, a weboldalad designja, és még sok más, amivel befolyásolhatod, hogy mennyien fognak megtalálni, és mennyi potenciális vásárlód lesz.

Minél több eszközt vetsz be, annál jobban bebiztosítod magad, de semmit sem szabad – úgymond – ész nélkül csinálni. Az első lépésed egy alapos célcsoportkutatás legyen, így kaphatsz egy képet arról, hol és hogyan érdemes megszólítanod azokat, akiket nagy eséllyel érdekel a terméked vagy szolgáltatásod.

Legyél jelen ott, ahol ők jelen vannak, és szólj hozzájuk az ő stílusukban! Teljesen fölösleges például Tik-Tokon jelen lenned, ha a célcsoportod 30-40+ korosztály, mert ők nem igazán vannak ott jelen (még). De a Facebook és az Insta a barátod lehet. Ha viszont húszéveseket célzol be, a Tik-Tok is az alap fegyvertár része.

Az optimalizált weboldal, rendszeresen frissülő tartalom pedig mindenkinek kötelező, aki érvényesülni szeretne a weben. Ez szintén komoly munkán, kulcsszókutatáson, designon, felhasználói igények felmérésén alapszik.

A címben szereplő kérdésre a válasz tehát: nem. Nem elég egy Facebook-csoport ahhoz, hogy sikeres tudj lenni az online marketing világában. Ugyanakkor nagyon jó eszköz, ezért kár lenne kihagyni – csak közben a marketing többi részéről se feledkezz meg!


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025