A Facebook az új Google

Főbb pontok

Ma már nem kell bemagolni egy csomó adatot, elég ha tudjuk azt, hogy hol kell keresni. És a legnagyobb baj az, hogy egy csomó vállalkozó nem tudja azt, hogy hol kell keresni a problémájára megoldást. És már nem arról van szó, mint ami az én gyerekkoromban volt, hogy körbe kellett telefonálgatni az ismerősöket, hátha megvan valakinek az a bizonyos könyv, amiből ki tudja keresni azt az adatot, amire kíváncsi vagyok. Régebben még a telefonkönyvet is jól kellett tudni forgatni, ha fel szerettük volna kutatni egy régi ismerősünket. 

Ma meg már ott a Google, ami hozza a lexikális és nem lexikális tudást is, csak tudni kéne használni. Kb. 2 évvel ezelőttig még kulcsszavakban kellett gondolkoznunk, ha meg akartunk találni valamit. Pl. mars km, helyett már úgy is rá tudunk keresni, hogy: milyen nagy a mars és rögtön megkapjuk a választ. Vagy régebben úgy kerestünk, hogy: google seo title tag, most pedig úgy is megért minket a Google hogy: milyen hosszú legyen a title tag. Érdekesség: zöld állat ami brekegre kidobja a levelibékát ennél is talán érdekesebb a: zöld, ugrik, kétéltű

De sajnos sok vállalkozónak még így is kihívás megtalálni az interneten információkat, meg sem próbálják megerőltetni magukat, így pedig nem alakul ki az analitikus gondolkodásuk. Így a Facebook csoportokban kérdezik meg a legegyszerűbben felkutatható kérdésekre is a választ. Amikor elkezdtem ezt mesélni a kolléganőimnek, akkor azt tanácsolták nekem, hogy lépjek ki ezekből a csoportokból. Ez valóban jó tanács tőlük, de az a helyzet, hogy egyrészt imádok a butácska kérdésekre vicces válaszokat adni, másrészről nekem figyelnem kell a piacot. Jelen esetben azt, hogy mennyire rohamosan csökken a problémamegoldó képességünk. Tisztelet a kivételnek. Halkan, zárójelben megjegyzem, ami azt jelenti, hogy erősen figyelj már ide: az egyszerűbb kérdésekkel olyan szegénységi bizonyítványt állít ki magáról a vállalkozó, ami után nagyon könnyű megvezetni. Soha, de soha senki sem tudja azt, hogy ki olvas el egy posztot. Sokan biztonságban érzik magukat egy-egy zárt csoportban, de bárányok között pihen a farkas. Pár egyszerű kérdés után a svindler tudni fogja, hogy hogyan szedje el a vállalkozótól a pénzét. Egyébként ez van azzal a bizonyos cég tanúsítvány esetében is. Akinek ilyen tanúsítványa van, az a kirakatba tesz ki – konkrétan is –, hogy hiszékeny.

Csak 5775 Ft
kozepen

De persze az információ feldolgozásának a képtelensége a nem vállalkozókra is igaz. Én sokszor szoktam önkiszolgáló éttermekbe járni, és gyakran feltartják a sort a vendégek azzal, hogy végig kérdezik a menüket, azt hogy mibe mi van, holott a pult felett világosan le van írva, hogy mit tartalmaz az adott menü. Sőt még képekkel is illusztrálva van közérthetőségért. 

Vajon van összefüggés az információk feldolgozásának képessége és a között, hogy ma már nem kell bemagolni adatokat, elég ha van egy okostelefonunk? De még ha nem is tanulunk, vajon mennyi könyvet olvasunk? A Társadalomkutatási Intézet idei kutatása szerint a magyarországi felnőtt népesség több mint fele soha vagy szinte sosem, a lakosság negyede évente néhányszor vásárol könyvet és csupán 1% az, aki rendszeresen vásárol könyvet.

Vajon lehet úgy sikeresen vállalkozást üzemeltetni, ha még azt sem tudjuk, hogy hogyan keressünk információt a neten? Ha elénk teszik a megoldást, akkor azt azonnal, kérdés nélkül elfogadjuk? Ha nem, akkor tudjuk, hogy mi alapján kell megvizsgálni az adott választ, válaszokat? Sajnos a kritikus gondolkodásunkon is van még mit fejleszteni. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025