Kérdezők a Facebook csoportokban

Főbb pontok

A kezdő vállalkozók általában tippeket, trükköket keresnek ezekben a csoportokban. Az első posztjuk több mint valószínű, hogy olyan segítségkérő kiírás, amiben pl. azt kérdezik, hogy hol érdemes hirdetniük, van-e valami tippje a csoportnak. Saját bevallásuk szerint azért kérdeznek, mert nem szeretnék feleslegesen elszórni a pénzt.

Ezekkel a kiírásokkal rengeteg baj van. Én úgy érzem, hogy ezek a kezdő vállalkozók rögön a munkát akarják megkerülni kiskegyed szintű tippekkel. A weboldaluk címét rendszerint lehagyják, a célcsoportuk demográfiai illetve pszichográfiai jellemzőit sem írják meg. Ha a vállalkozó egy minimális támpontot sem ad meg, akkor nekem az a feltételezésem, hogy a kérdező intelligenciahányadosa alacsony. Ez a feltételezésem csak ritkán téves, hiszen amint elkezd kommentelni, gyorsan bebizonyítja az előítéletemet. 

Egy vállalkozást nagyon nehéz beindítani és az átlagnál összehangoltabb agyi tevékenység kell hozzá, hiszen eleinte a vállalkozó a vállalkozó, a menedzser, befektető és a szakember egyben. És persze ezekben az esetekben ők a marketingesek is. 

De nem csak nekem vannak feltételezéseim, hanem nekik is. Ők azt hiszik, hogy komoly szakmai csoportokban vannak. Szerintem ezt két okból gondolják: magas tagszám, releváns cím. A magas tagszámból arra következtetnek, hogy az a csoport jó, hiszen annyi ember nem tévedhet (társadalmi bizonyíték elve), illetve a releváns cím miatt nem is kételkednek (tekintélyelv). 

Ezekből pedig az következik, hogy a kérdező alapjában megbízik a válaszokban. Ez az úgynevezett bizalmi elv. Feltételezésük szerint minden tag ismeri és betartja a marketinges szakma etikáját. Ha úgy tetszik, a kritikus gondolkodás képességének a hiányában vannak.

Csak 5775 Ft
kozepen

És itt jön egy kis csavar, azt hallják meg, amit meg akarnak hallani. De úgy is mondhatnám, hogy azonos azonosat vonz. Sokkal hamarabb elhiszik egy a szintén marketinges szakmában járatlan ember tanácsait, mint egy profi szakember tanácsait, hiszen a profival nem tudnak azonosulni. 

Mindemellett a kezdő marketinges kérdezés nélkül ténylegesen ad látszólag gyorsan megvalósítható kiskegyed szintű tippeket (építs listát, legyen gyors a weboldalad, blogolj, hírlevelezz és a kedvencem: ne akciózz), míg a profi első két kérdése pl. az, hogy mennyit tudsz havonta elkölteni és hogy ki a célközönséged. A pénz kérdésére általában az a válasz, hogy keveset, majd ha ezt szóvá teszi valaki, akkor azt mondják, hogy; hogyha beindul a vállalkozás, akkor majd tudnak beletenni többet is (paradoxon). A célközönség kérdésre a válaszuk általában az, hogy; bárki, aki vásárol, nekik mindegy.

Én azt vettem észre, hogy a tippeket, trükköket keresők általában akaratos emberek, egy-egy ténylegesen segítő szándékú választ – ami szembe megy a kérdésükkel, akaratukkal – támadásnak vesznek, még akkor is, ha a válaszoló egy hosszabb kommentet ír. 

A legszörnyűbb pedig a véres szájú vámpírok, akik ráugranak ezekre a vállalkozókra aprópénz reményében. Majd ők privátban megírják 10.000 Ft-ért a tuti trükköt. 

A tipp feltételezés, jóslás. A trükk pedig csel. Nekem édes mindegy, hogy jóslatokra, cselre vagy stabil alapokra építik-e a vállalkozók a cégüket. Az ő pénzük, az ő életük. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Cropped image of poor man holding coins on hand isolated on brown

A magyar lakosság elszegényedésének 10 jele – friss szegénységi mutatók 2025

Az elmúlt évek gazdasági és társadalmi folyamatai nyomán egyre több adat utal arra, hogy elszegényedés Magyarországon ismét aggasztó mértéket ölt. Bár a 2010-es évek elejéhez képest javultak a szegénységi mutatók, mégis számos jelenség figyelmeztet a lakosság életszínvonalának romlására. A koronavírus-járvány utóhatásai, a rekordmagas infláció és más válságok egyszerre nehezedtek a háztartásokra. Ennek eredményeként 2023-ban a...
marketing product manager desk

Marketing Tanácsadó: Mit Csinál, Mire Jó, és Hogyan Növelheti Vele Cége Sikerét?

A mai rohanó üzleti világban a vállalkozások számára létfontosságú, hogy ne csak lépést tartsanak a változásokkal, hanem lehetőség szerint azok elébe is menjenek. A marketing dzsungelében azonban könnyű eltévedni. Rengeteg csatorna, eszköz és stratégia közül kell választani, és ami tegnap még működött, az ma már lehet, hogy fabatkát sem ér. Éppen ezért egyre több cégvezető...
Glad millennial european family shopaholics customers with many packages enjoy walk, customer

Vásárlói bizalom építése a digitális korban

Gondoljunk csak bele: amikor egy ismeretlen webáruházba látogatunk, az első kérdés, ami felmerül bennünk: „Megbízhatok ebben az oldalban?”. Ezt követi csak minden más szempont, mint az árak, a választék vagy a szállítás. A bizalom hiánya azonnali visszalépéshez vezethet még a legjobb termék esetén is.A digitális korban a vásárlói bizalom talán minden eddiginél fontosabbá vált. Az...
Digital marketing

Marketing-tanácsadás díjai Magyarországon (2025) – Átfogó piaci áttekintés

A marketing-tanácsadás költségei 2025-ben jelentős szórást mutatnak Magyarországon. A díjak többféle konstrukció szerint alakulhatnak – ideértve az óradíjas konzultációt, az eseti (projektalapú) megbízásokat és a havi átalánydíjas (retainer) szerződéseket. Az alábbiakban részletesen áttekintjük mindhárom modellt, konkrét példákkal és tartományokkal. Emellett bemutatjuk, milyen jellegű szolgáltatások tartozhatnak egy átfogó marketing-tanácsadási csomagba. Az információk vállalati döntéshozók számára lettek...

Itt érsz el

© Copyright 2025