Jön a Black Friday, közeleg a karácsony

Főbb pontok:

A novemberi és decemberi időszak hagyományosan a legjelentősebb, ami a vásárlásokat, a családi kiadásokat illeti. Ilyenkor van a Black Friday, amitől olykor teljesen megőrülnek az emberek, de már javában zajlanak a karácsonyi előkészületek is. A 2020-as év különleges, hiszen a járványhelyzet miatt korlátozások léptek életbe, a legtöbben otthon ülnek. Mikor aktuális az online áruház nyitása, ha nem most?

1200 milliárd forint. Ennyire becsülte a tavalyi évben az Országos Kereskedelmi Szövetség a magyarok költekezését, kizárólag december hónapra vetítve. Ebből a webáruházakban 80 milliárd forint feletti rekordforgalom realizálódott. Mindez 2019-ben történt.

Milliárdokért megy a harc az online térben

Egy évvel később sajnos dübörög a koronavírus-járvány, a kormány szigorú szabályozásokkal igyekszik megvédeni a magyarok életét, mindenhol kijárási tilalomról és bezárásokról olvasni. Borítékolható, hogy ebben a helyzetben szinte a teljes karácsonyi bevásárlási láz az online térbe tolódik majd át, azaz simán megdőlhet a tavalyi 80 milliárdos csúcsérték. Mi ebből a tanulság? Az, hogy ha a cégednek nincs megfelelően felépített webáruháza, precízen optimalizált tartalma, ebből a rengeteg pénzből egyetlen fillér sem vándorol hozzád.

Nem kérdés, hogy gy webshop működése soha nem volt még ilyen aktuális. Egyrészt a túléléshez szükséges akkor, amikor az emberek csak korlátozott idősávban mehetnek ki az utcára, másrészt hatalmas lehetőségek kínálkoznak ebben az új helyzetben.

Közeleg a Black Friday, amikor mindenki a neten költ

De ne rohanjunk előre decemberre, hiszen előbb még itt a Black Friday, amely november 27-én aktuális. Várhatóan ez a nap ezúttal tényleg más lesz, mint a többi: a boltokban megszokott tumultusok, a tömegnyomor biztosan elmarad a járványügyi előírások szerint, ezek az emberek így az online térben élik majd ki a vásárlási kedvüket, olykor függőségüket. Az akciók továbbra is aktuálisak, de egyszerűbb lesz azokat levezényelni, persze csak akkor, ha egy professzionális módon felépített webáruház biztosítja a vásárlók kényelmét.

SOS-jelleggel kell belevágni a webshop felépítésébe

Nem kérdés, hogy ezt a munkát minél hamarabb el kell kezdeni. Ahhoz, hogy karácsonyra eredményt lehessen elérni, precíz, minőségi munkára, magas színvonalú webáruházra, okosan elköltött hirdetési pénzekre van szükség. Ehhez szakember, tapasztalt marketinges kell. A munka SOS-jellegű, ám kivitelezhető, hogy egy cég, amely jelenleg még csak ismerkedik az online világgal, már a 2020-as karácsonyt nyereségesen zárja. Ehhez viszont bele kell kezdeni a tervezési és kivitelezési folyamatokba.

Hamar bele lehet tanulni az online világba

Nem kell félni az újdonságtól, egy webáruházat ugyanis könnyű kezelni. Persze csak azt, ami felhasználóbarát kialakítású, valamint a céges adatfeltöltésnél is a legpraktikusabb megoldásra törekszik. Az elkészítés kemény dió, nehéz munka, utána azonban a működtetéshez nem kell részletes informatikai tudás. Elegendő elsajátítani az alapokat, majd kidolgozni egy jól működő logisztikai rendszert. Ez ráadásul megkönnyíti az eladást, hiszen sok folyamat automatikusan működik majd, a szoftverek intézik a munka nehezét.

Hogy mi kell egy webshophoz? A cég részéről a szándék, hogy létrehozza, valamint hogy találjon egy erre alkalmas, rutinos szakembert. Soha nem volt még ez annyira aktuális, mint a 2020-as, a kereskedelmi dogmákat feje tetejére állító év hajrájában.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025