Hogyan készülj fel lelkileg a tanácsadásra?

Főbb pontok

A minket felkereső vállalkozóknak általában nem mi vagyunk az első marketingesei és nem is nagyon szoktuk javasolni azt, hogy mi legyünk az első kivitelezői, mert még a témára minimális rálátásuk van, így hetekbe telne elmagyarázgatni azt, hogy mit, miért csinálunk, és 1-2 év helyett 1-2 hónapon belül akarják az eredményeket. A kezdőknek marketing-tanácsadást szoktunk javasolni, ahol akár a leendő kivitelezőjének a tudását is felmérhetjük. 

Mielőtt elvállalunk egy ügyfelet, alaposan kikérdezem, megpróbálok ráérezni arra, hogy milyen gyorsan akar milyen eredményeket, és hogy mi volt a gond az előző marketinges csapattal. Sokszor szimplán csak elfárad a kapcsolat, megszűnik a cég, vagy 3 havonta új fiókkezelője lesz, esetleg megduplázza, triplázza a marketinges cég az árait.
Illetve ha nem szeretnék kiszervezni a marketinget, viszont tanácsadásra van szükségük, akkor meg szoktam kérdezni, hogy voltak e már konzultáción és ha igen, akkor miért nem maradtak annál a cégnél. Elvégre az autónkat is érdemes ugyanahhoz a szerelőhöz vinni.
A legtöbben arra szoktak panaszkodni, hogy a szaki az ügyfél számítógépe felett hümmög. A vállalkozó pedig nem érti, hogy mi történik. Néha benyög valami szakzsargont a szakember, az ügyfél pedig kínosan érzi magát. Illetve hogy a tanácsadó nem tudja laikus nyelven elmondani, hogy mi a probléma, angol szavakat dobál, amit senki sem ért. Illetve hogy multis környezetből jön a segítő, és 10-20.000.000 Ft-okat osztana el különböző csatornákon, miközben a vállalkozó legfeljebb havi 200.000 Ft-ot tud reklámra fordítani. 

De nem lenne igazságos az, ha nem írnék magamról. A vállalkozók ezeket a kolléganőimnek mesélték el, esetleg nyilvános fórumokon.

Rólam azt szokták mondani, hogy nem hagyok választási lehetőséget. Megérkezek és robbantom a bombát. Már az első pár kérdésem is fejbemászó. Sokszor pedig csak napok múlva esik le az, hogy mit miért kérdeztem, viszont akkor rendesen koppan. Én vagyok az, aki megérzi a sumákságot és kendőzetlenül kérdez. Pl. három napja éreztem valamit, így megkérdeztem, hogy az általuk használt webáruházszoftver melyik verziója fut. Borult a bili, kiderült, hogy a programozó szakmát váltott és hogy 5 éve nem frissítette a rendszert. És mint egy kártyavárat, úgy borítottam a vállalkozó többi dolgát is. Gyakran haragszanak ezért rám, mert valójában nem akarták tudni az igazságot és sokszor tagadnak is. Jól el voltak a saját kis álomvilágukban, én pedig felráztam őket.

Ha tőlünk kérsz segítséget, akkor tudd, hogy az én dominánsabb személyiség vagyok, határozott elképzelésekkel. Én magamtól nem állok meg, lépésenként rávilágítok arra, hogy mit lehet még fejleszteni, és lehet, hogy ezek a lépések fájdalmasak lesznek. A fájdalom nagysága pedig attól függ, hogy mekkorát hibáztál.

Nekem csak egy pár óra hosszám van a gyász 5 szakaszán átlendíteni ha csak egyszer bíz meg a vállalkozó. Optimális esetben erre napok, hetek kellenek. 

1. Tagadás / Hárítás
Nem is olyan rossz a weboldal, nekem tetszik. / A marketingesem mondta, hogy így csináljuk.

2. Harag
Azt akarod mondani, hogy kidobtam 3 millió forintot az ablakon? Majd jól szétverem a fejét a programozónak.

3. Alkudozás
De nem lehet, hogy jó az, csak egy picit kéne alakítani? És ha csak azt a bannert cserélnénk le? 

4. Szomorúság
Amikor rájön a vállalkozó, hogy újra fizetnie kell az energiájával, pénzével és idejével. Rájön arra, hogy ezt jól elrontotta.

5. Elfogadás
Belátja azt, hogy nincs mit tenni. Ha nem szeretne alkalmazott lenni, akkor most kell felállnia és elkezdeni helyrehoznia mindent. 

Fontos, hogy ha segítséget kérsz, akkor tudd, hogy mi az amit szeretnél elérni, gondold át a folyamatát és legyen egy objektív képed magadról és a vállalkozásodról. Valószínűleg, ha hónapok vagy évek alatt nem jött a siker, akkor nem én foglak sikeressé tenni pár óra hossza alatt. Tudd, hogy mit vársz az együttműködéstől.

És így a végére talán a legfontosabb: legyél nyitott az újdonságokra, pl. új marketingcsatornákra, a tőled idegen kommunikációra.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...
Corrupted businessman

A korrupció szociológiája

A korrupció olyan jelenség, amely minden történelmi korban és a világ szinte minden pontján megtalálható. Noha a korrupcióról gyakran úgy beszélünk, mint valami elvont, nehezen megfogható rosszról, valójában egy rendkívül összetett szociológiai és társadalom-lélektani jelenség. A közélet és a politikai berendezkedések egyik leggyakoribb és legrombolóbb problémájának tartják, de a hétköznapokban, a vállalati kultúrában, sőt a...
Data on the go

Hangolja sikerre Google Ads kampányát

[Ebben a cikkben ahhoz adok átfogó útmutatót, hogyan hangolhatod sikerre újonnan létrehozott Google Ads-kampányaidat. A következő lépések bemutatják, hogyan javíthatod a kampánybeállításokat és a hirdetések hatékonyságát, miközben időt és energiát spórolsz meg a mindennapokban. A 2025-ös online hirdetési felméréseim alapján a jól beállított kampányok akár 30–50%-kal is növelhetik a konverziós arányt, ezért fontos, hogy már...
Trust me, its user-friendly for any user

Hogyan segíthet a Google Ads az Ön ágazatában?

A Google Ads a világ egyik legkifinomultabb online hirdetési platformja, amely számtalan ágazat vállalkozásai számára kínál testre szabható és jól mérhető hirdetési megoldásokat. Legyen szó fizikai termékeket forgalmazó kiskereskedőről, jogi tanácsadást nyújtó szakemberről vagy épp utazásszervezéssel foglalkozó cégről, a Google Ads segítségével elérheti azokat, akik pontosan az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik. A...

Itt érsz el

© Copyright 2025