Négy élethelyzet, amikor kell a marketing-tanácsadás

Főbb pontok

Ha épp formálódik egy vállalkozás, kellenek a jó alapok. Ha már beindult, de nem elég gyors a növekedés, muszáj tenni valamit. Ha már megy a szekér, érdemes megnézni, nem mehetne-e még jobban. Ha pedig süllyed a hajó, meg kell próbálni kilapátolni a vizet belőle. Élethelyzetek, amikor a marketing-tanácsadás aranyat ér egy cég számára.

1. Ha még minden csak formálódik

A kezeteknél a legkönnyebb a marketinges szakember feladata: nem kell a hibákat kijavítani, hiszen azok még nem léteznek. Ehelyett le tudja fektetni azokat a stabil alapokat, amelyek mentén működik majd a cég kommunikációja, marketingje. Persze tudjuk, hogy egy kezdő vállalkozás a legtöbb esetben alacsony költségvetéssel működik, természetes, hogy ilyenkor a marketingre, a hirdetésekre is kevesebb jut. Nulla forintból nem lehet eredményt elérni, a marketing-tanácsadás viszont segít abban, hogy a kis büdzsét is maximálisan kihasználja egy cég. Nem mindegy ugyanis, mennyiért és hol hirdet a brand: egy jól körülhatárolt célcsoport elindíthatja a vállalkozást a megfelelő úton, a rossz targetálás viszont azonnal lenullázhatja a teljes költségvetést. Előbbi elérésében, utóbbi elkerülésében segíthet a marketing-tanácsadás.

2. Ha már jönnek az eredmények, de lassan

Előfordul, hogy az első sikerek hamar megérkeznek, ám a növekedés nem elég dinamikus. Egy startup esetében az első hónapok, első évek mindent eldöntenek – ha ennyi idő alatt nem harap rá a piac a szolgáltatásra vagy a termékre, utána hatalmasat csökken ennek az esélye. Azaz ha látszik, hogy a termék jó, minden visszajelzés pozitív, mégsem tudod azt eljuttatni az emberekhez, a vásárlókhoz, a marketing-tanácsadás segíthet, hogy kiderüljön ennek az oka. Lehet, hogy rossz felületen próbálkozik a cég, rossz közönségre céloz, elrontotta az árképzést, vagy nem foglalkozott eleget a brand felépítésére. Ezek sűrűn előforduló hibák, amelyeket a kkv-szektorban rendszeresen elkövetnek. A kudarc oka ilyenkor a tájékozatlanság, nem pedig az ötlet vagy a szolgáltatás hiányossága. Ha tehát nem elég gyors a fejlődés, érdemes átnézni a cég marketingjét, kikérni egy szakértő tanácsát.

Csak 5775 Ft
kozepen

3. Ha szalad a szekér

Szerencsés állapot, ha előfordul egy cég életében, hogy minden klappol. Szalad a szekér, jönnek az eredmények, a befektetett munka megtérül. Ilyenkor sok vezető hátradől, nézi az bevételeket, elemzi a táblázatokat, nem ritkán dicsekszik a sikereivel. Megfeledkezik viszont a marketingről. Pedig amikor jól megy egy cégnek, akkor is szükség van a marketing-tanácsadásra, hisz ilyenkor adódik lehetőség felkészülni a későbbiekre. A koronavírus-járvány megmutatta, a semmiből is érkezhet olyan váratlan esemény, amely a feje tetejére állítja a piacot, ehhez alkalmazkodni kell. Ezt úgy a legkönnyebb, ha egy jól menő vállalkozás preventív jelleggel előre felkészül az esetleges nehézségekre. Például tovább növeli a márka értékét, amikor megteheti. Többet költ reklámra, marketingre, egész egyszerűen azért, mert több a bevétele. A haszon egy részét megéri, illetve „illik” is visszaforgatni. A jó stratégia békeidőben legalább annyira fontos, mint máskor.

4. Ha süllyed a hajó

Egy megszűnés által fenyegetett céget is meg tud menteni egy megfelelő marketingterv. Láttuk a járvány során, hány cég állt át online értékesítésre, hány szolgáltatást alakítottak át teljesen, hogy az alkalmas legyen az új élethelyzetben is a felhasználók kiszolgálására. Jobb előre menekülni, azaz időben elkezdeni egy átgondolt marketingstratégia kialakítását, de még akkor sincs minden veszve, amikor süllyed a hajó. Ilyenkor egy marketing-tanácsadás során megnézzük, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, mekkora büdzsé maradt a menekülésre, majd kitaláljuk, hol és hogyan lehet azt a leghatékonyabban elkölteni. A tűzoltás lehet sikeres, amennyiben a megmaradt erőforrásokat jól irányítjuk. Egy tanácsadás során ezeket a lehetőségeket vesszük át a cégvezetőkkel együttműködve.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025