Minőségi cégek – fantáziátlan túldicsérés

Oszd meg a cikket

Észrevettem, hogy az utóbbi 1-2 évben a Facebookon szinte csak olyan reklámok jönnek velem szembe, melyek túldicsérik az adott terméket / szolgáltatást. Mintha a vállalkozók vagy a marketingeseik azon versenyeznének, hogy ki tud nagyobbat mondani, ezzel minél jobban elfedni a valóságot.

A marketingnek soha sem szabad valótalant állítania, ám azért szabad kozmetikázni, vagy ha úgy tetszik: egy kis alapozó soha sem árt.

Szóval, a mostani reklámok túltolják a dicsekvést, öndicséretet. Szinte soha, senki sem említi meg a hátrányokat. Ez pedig azt eredményezi, hogy a fogyasztó számára a reklámok unalmassá válnak, azaz beköszönt a reklámvakság, amit úgy is nevezhetünk, hogy: percepciós vakság.

A másik baj az öntömjénezéssel, hogy a fogyasztó szemében hiteltelenné válunk. Egyszerűen nem létezik olyan termék vagy szolgáltatás, ami mindig, mindenkinek, minden körülmények között tökéletes lenne.

Reklámos szemmel nézve ebben az a szörnyű, hogy a felhasználók nem tudnak és nem is akarnak különbséget tenni a hirdetések között. Ők csak annyit érzékelnek ezekből, hogy a világ összes terméke és szolgáltatása a lehető legjobb, amit nyilván nem hisznek el, így beindul náluk a bizalmatlanság, és már azt sem hiszik el, ha a Facebookon egy hirdetésben pl. az az állítás szerepel, hogy: az ég kék.

Fantáziátlan túldicsérés

A komplex gondolkodással rendelkezők valószínűleg azt gondolják, hogy eddig furmányos kozmetikázásról beszéltem, melyek fondorlatos módon vannak beépítve a hirdetésekbe. De ez közel sem igaz. Sajnos a valóság az, hogy a kreativitás egy pár jelzőben merül ki, úgy mint: minőségi, olcsó, nagyon jó, legnépszerűbb, legjobb ár / érték arányú.

De most nézzünk meg három kategóriát a sok közül, amelyek szembe mennek a fentiekkel. Legyünk egy kicsit kreatívabbak!

A kreatív reklámokat három erősségi fokozatba sorolhatjuk, melyeknek nevei is vannak, amit a hatásukról neveztek el, ezek: AHA, HAHA, HŰHA.

  • Az AHA: a reklámozó valamilyen összefüggést rejtett el a reklámban.
  • A HAHA: az AHA + egy humoros összefüggés.
  • A HŰHA: AHA + HAHA egyvelege, de kiegészül valamilyen tabudöntő tartalommal, vagy provokációval.

Például a Chokito reklámjai egyértelműen a HŰHA kategóriába tartoznak:

Ráadásul a csoki negatív tulajdonságát sem rejtik a véka alá.

A másik példa a BRG MK 27-es kazettás magnó reklámja. Ez egy sima hirdetés, amely előnyöket mutat be, ám a videó utolsó mondatában elhangzik a csattanó: és szép is (nem, nem volt az – mindenki felnevetett anno).

Te is gyakran találkozol a minőségi szóval a reklámokban?

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.