Minőségi cégek – fantáziátlan túldicsérés

Főbb pontok:

Észrevettem, hogy az utóbbi 1-2 évben a Facebookon szinte csak olyan reklámok jönnek velem szembe, melyek túldicsérik az adott terméket / szolgáltatást. Mintha a vállalkozók vagy a marketingeseik azon versenyeznének, hogy ki tud nagyobbat mondani, ezzel minél jobban elfedni a valóságot.

A marketingnek soha sem szabad valótalant állítania, ám azért szabad kozmetikázni, vagy ha úgy tetszik: egy kis alapozó soha sem árt.

Szóval, a mostani reklámok túltolják a dicsekvést, öndicséretet. Szinte soha, senki sem említi meg a hátrányokat. Ez pedig azt eredményezi, hogy a fogyasztó számára a reklámok unalmassá válnak, azaz beköszönt a reklámvakság, amit úgy is nevezhetünk, hogy: percepciós vakság.

A másik baj az öntömjénezéssel, hogy a fogyasztó szemében hiteltelenné válunk. Egyszerűen nem létezik olyan termék vagy szolgáltatás, ami mindig, mindenkinek, minden körülmények között tökéletes lenne.

Reklámos szemmel nézve ebben az a szörnyű, hogy a felhasználók nem tudnak és nem is akarnak különbséget tenni a hirdetések között. Ők csak annyit érzékelnek ezekből, hogy a világ összes terméke és szolgáltatása a lehető legjobb, amit nyilván nem hisznek el, így beindul náluk a bizalmatlanság, és már azt sem hiszik el, ha a Facebookon egy hirdetésben pl. az az állítás szerepel, hogy: az ég kék.

Fantáziátlan túldicsérés

A komplex gondolkodással rendelkezők valószínűleg azt gondolják, hogy eddig furmányos kozmetikázásról beszéltem, melyek fondorlatos módon vannak beépítve a hirdetésekbe. De ez közel sem igaz. Sajnos a valóság az, hogy a kreativitás egy pár jelzőben merül ki, úgy mint: minőségi, olcsó, nagyon jó, legnépszerűbb, legjobb ár / érték arányú.

Csak 5775 Ft
kozepen

De most nézzünk meg három kategóriát a sok közül, amelyek szembe mennek a fentiekkel. Legyünk egy kicsit kreatívabbak!

A kreatív reklámokat három erősségi fokozatba sorolhatjuk, melyeknek nevei is vannak, amit a hatásukról neveztek el, ezek: AHA, HAHA, HŰHA.

  • Az AHA: a reklámozó valamilyen összefüggést rejtett el a reklámban.
  • A HAHA: az AHA + egy humoros összefüggés.
  • A HŰHA: AHA + HAHA egyvelege, de kiegészül valamilyen tabudöntő tartalommal, vagy provokációval.

Például a Chokito reklámjai egyértelműen a HŰHA kategóriába tartoznak:

Ráadásul a csoki negatív tulajdonságát sem rejtik a véka alá.

A másik példa a BRG MK 27-es kazettás magnó reklámja. Ez egy sima hirdetés, amely előnyöket mutat be, ám a videó utolsó mondatában elhangzik a csattanó: és szép is (nem, nem volt az – mindenki felnevetett anno).

Te is gyakran találkozol a minőségi szóval a reklámokban?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

A G.I. generáció (1901–1927) marketingmegközelítése

A G.I. generáció kifejezés az angol „Government Issue” rövidítésből ered, és eredetileg az amerikai katonákra utalt – nem véletlenül, hiszen e nemzedék jelentős része a második világháború frontjain szolgált. A generáció tagjai 1901 és 1927 között születtek, így gyermek- vagy fiatal felnőtt korukra estek a 20. század első felének kataklizmái. A legidősebbek közül sokan még...

Lövészárok-sokk a Lost generációnál

A „lövészárok-sokk” nem irodalmi túlzás, hanem a modern lélektan egyik ősképe: név arra a tapasztalatra, amikor az idegrendszer folyamatos életveszélyben „újrarendeződik”, és a világ többé nem ugyanaz. Az I. világháború frontjain töltött hónapok–évek milliókat hagytak hátra reszkető kézzel, éjszakai rémálmokkal, lüktető fejfájással és tartós riadókészültséggel. A lövészárok-sokk (akkori nevén shell shock) nyomot hagyott az egész...

Mi a hatékony kommunikáció titka?

„A kommunikáció egyetlen igazi problémája az az illúzió, hogy megtörtént.” – tartja a mondás George Bernard Shaw nyomán. Mindannyian kerültünk már abba a helyzetbe, hogy azt hittük, világosan elmondtunk valamit, a másik fél mégsem értette meg. Naponta kommunikálunk otthon, a munkahelyen, üzleti tárgyalásokon és online felületeken, mégis a félreértések száma szinte végtelen. Gondoljunk bele: egy...

Mi az a „generációs sablon”, és mire jó?

2011 őszén az iPhone 4s nem csak egy újabb telefon volt: a Z generáció késői hullámának világképe ezzel vált igazán digitálisan állandóvá. A korai Z még emlékszik a nyomógombos készülékekre, az iWiW-re és az MSN-re; a késői Z már úgy nőtt fel, hogy a „telefon” az identitás és a társas jelenlét elsődleges felülete lett. Ez...

Itt érsz el

© Copyright 2025