Milyen marketinges kell egy vállalkozásnak?

Oszd meg a cikket

A vállalkozóknak olyan marketingesekre van szükségük, akik lázadnak, akik vitatkoznak, akik szembe mennek a megszokottal. Fura, különc arcokra, akik álmodoznak. Olyanokra, akiknek az ötleteik elsőre őrültségnek hangzanak.

Ezzel szemben idehaza az öltönyös marketinges kockák a külföldi trendeket oktatják karót nyelve, miközben attól rettegnek, hogy a főnöküket vagy az affiliate partnereiket meg ne bántsák.

Valójában ez egyrészt azért van, mert a legtöbben a semmiből lesznek marketingesek. Előző nap még targoncát vezettek vagy sültkrumplit ajánlottak a hamburger mellé. Másrészt azért, mert a hazai szakma pár kézben koncentrálódik és mennek a visszaosztások.

Beszéljünk komolyan. Ebben a vállalkozóknak is van felelősségük! A nagyobb ügynökségek rendszeresen posztolják azt, hogy ők egy összetartó csapat és erről fényképeket is közzétesznek. Tényleg nem tűnik fel a megrendelőknek az, hogy a csapatfotókon 18-24 éves lánykák és fiúkák vannak? Persze nekik is meg kell tanulni a szakmát valahol, de akkor erről tájékoztatni kéne a megrendelőket, hogy pl. a 22 éves Pistikének te leszel a harmadik ügyfele, és még nincs üzleti tapasztalata, nem ismeri a piacodat, nem rendelkezik önismerettel, így a befizetett összeged Pistike tanítására megy el, nem pedig a vállalkozásod fejlődésére.

A legtöbb vállalkozó azt várja el, hogy a marketinges azt csinálja, amit ő szeretne. De ezek a megrendelők nem tudják, hogy több ezer munkaórába kerül megszerezni ennek a szakmának az alapjait, ami többek között szociológia, pszichológia, informatika, fogyasztáslélektanból és persze személyiség-lélektant is tartalmaz. Persze nem baj az, ha egy vállalkozónak vannak elképzelései, de a marketing nem ösztönös.

A vásár kettőn áll.

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.