Ismered ezt a kísérletet?

Oszd meg a cikket

Fogj 10 embert, 5 embernek a kezébe adj (örökbe) 10 db ezrest és kérd meg őket arra, hogy osztozkodjanak. 

Nagyon más arányban fogják a pénzt elosztani. Lesznek olyanok, akik 50-50%-ban fognak megállapodni. Míg olyan csapat is lesz, akik 30-70%-ban, vagy éppen 20-80%-ban. Szóval a szórás magas lesz.

Ha pedig a legvégén megkérdeznéd tőlük azt, hogy miért pont úgy döntöttek, azt felelnék, hogy: így volt a logikus.

De a logikát azonnal ki tudjuk zárni, hiszen ha logikusan döntöttek volna a felek, akkor a szórás kicsi lenne.

Akkor mégis mi történt?

A csoport tagjai érzelmi alapon döntöttek és magukból indultnak ki. Az ajánlattevő kivetítette a másikra a gondolkodását.

Gondojunk csak bele. A logikus lépés az lett volna, ha az ajánlattevő 1.000 Ft-ot ajánl fel a másiknak és köti az ebet a karóhoz. 

Az 1.000 Ft-os ajánlatot kapó meg lecsap az ajánlatra, hiszen 1.000 Ft pont 1.000 Ft-tal több, mint a semmi. 

A marketing erősen az érzelmeinkre épül. Egy jó marketinges pedig tisztában van az érzésekkel, sőt az arra adott válaszokat hatékonyan tudja menedzselni. 

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.