Aki történeteket mesél, uralja a világot

Főbb pontok:

Ahogy a régi mondás tartja: „Aki történeteket mesél, uralja a világot”

A legjobb módja, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését, ha használjuk a történetmesélés eszközeit (angolul storytelling). Olyan történetbe ágyazva adjuk át az információt, ami közel áll az emberekhez, megszólítja és meghatja őket, így szinte az agyukba ég a mondanivalónk. Az embereknek úgy kellenek a mesék és történetek, mint a levegő. Gondoljunk csak a gyermekekre, akik elbűvölve, pislogás nélkül hallgatják a mesemondót, vagy a felnőttekre, akik képtelenek letenni egy könyvet, hiszen azt olvasva szinte megszűnik számukra a külvilág.

Nincs ez másképp a marketing területén sem. Az emberek szomjazzák az új, kreatív tartalmakat, történeteket. A nagy vállalatok elárasztják a világot reklámokkal, azonban a mennyiség nem feltétlen gerjeszt jobb statisztikát, sokszor mindez csak zaj marad az emberek számára a szürke hétköznapok hátterében. Gondoljunk csak bele, mennyivel többet ér egy ötletes reklám, mint a minden elárasztó reklámra költött pénzösszeg. Vajon mire emlékszik jobban az ember, egy egyszerű kisfiúra, aki beleharap a csokiba és dicséri, vagy egy raszta hajú férfire, aki csokiba harapva, attól eszméletlen energiát nyer, és ügyetlenkedve próbál mindenki segítségére sietni, azonban igyekezetéből mindig humoros katasztrófa alakul ki? (Ugye mindenki tudja, melyik reklámról beszélünk?)

Ha márkát szeretnénk építeni, mindenképp alkalmaznunk kell egy megkapó történetet, amihez az emberek kötni tudják a terméket.

Sok híres író megfogalmazta már, mi a véleménye a történetmesélésről.

Most összegyűjtöttünk nektek párat, hogy inspiráljon titeket a történetalkotásban.

“Egy történet sem él addig, míg valaki el nem olvassa. A kedvenc történeteink bennünk élnek örökké. Így nem fontos, hogy könyvet olvasol vagy filmet nézel, a Roxford mindig visszavár.” – J.K. Rowling

“Nincs hűségesebb barát a könyveknél” – Ernest Hamingway

“A történetmesélés sosem fog kihalni, hiszen az emberekbe van táplálva” – Margaret Atwood a Szolgálólány meséje írója

“Azért írom a történeteimet, hogy az emberek észrevegyék saját hibáikat” – Lena Waithe a Dr Csont írója

“Elárulok egy titkot. A régi történetmesélők sosem halnak meg. Ott vannak saját történeteikben” – Vera Nazarian

“Az emberiség a történetek függője. Még álmunkban is, mikor a testünk alszik, az elménk egész éjszaka fenn marad, hogy történeteket meséljen” – Jonathan Gottschall

“A jó történetek meglepnek minket. Elgondolkodtatnak. Benn ragadnak a fejünkben, és segítenek abban, hogy úgy lássunk át ötleteket és koncepciókat, ahogy egy Power Point prezentáció sosem képes láttatni” – Joe Lazauskas és Shane Snow

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025