Miért nehéz jó marketingest találni?

Főbb pontok

Mert a jól menő vállalkozások a jó marketingeseket, komplett marketingügynökségeket már régen felszippantották. Igen, tudom, hogy naponta 2 új marketinges vállalkozás jön létre a semmiből, és külső szemmel úgy tűnhet, hogy a vállalkozók kedvükre válogathatnak a jobbnál-jobb, pofi és tapasztalt szakemberek között, de ez nincs így. Valójában ez egy nagyon szűk piac. Sokszor csak kihalás útján lehet 1-1 ügynökséghez vagy egyszemélyes marketingeshez bekerülni.

Képzeld, van olyan vállalkozás, aki már 3 hónapja szeretne hozzánk bekerülni, de nem tudjuk vállalni, mert nincs rá kapacitásunk. Ő A-Z-ig mindent velünk szeretne csináltattni, amire már nincs erőforrásunk. Részfeladatokra van, de napi 2-3 órát már nem tudok neki eladni.

Hogy mennyire könnyű marketing tanulót találni?

Nagyon. A belépési küszöb alacsony. Ha valaki reggel 8 órakor úgy ébred fel, hogy ő marketinges akar lenni, akkor délben már meg is lesz az első ügyfele. A vállalkozások jelentős része nincs tisztában azzal, hogy ki a szakember és ki nem. Nekik nagyon könnyű eladni. Én pl. egy-egy munkát azért nem kapok meg sokszor, mert elmondom azt, hogy szürreális elképzelései vannak a vállalkozónak. És elmondom azt, hogy mennyi idő és munka elérni azt, amit szeretne.

Csak 5775 Ft
kozepen

Legtöbb esetben ha Pistike mindenben egyetért a vállalkozóval, akkor Pistike fogja kapni a megbízást. Persze az már más kérdés, hogy utána az elképzelésből mi is fog valójában megvalósulni. Általában semmi.

Egyre többször látom azt is, hogy a vállalkozó tisztában van azzal, hogy a jelöltje nem ért a marketinghez, de abban bízik, hogy közösen rájönnek majd a dolgokra és ha valamit csinálnak, akkor abból előbb utóbb csak lesz valami.

Ha nincsen a vállalkozónak kapcsolati tőkéje akkor a legjobb megoldás valamire specializálódott ügynökségeket keresni. Ilyen lehet a Google Ads ügynökség, SEO ügynökség, Instagram ügynökség. Ha így dönt a vállalkozó, akkor ehhez mindenképpen egy marketing szakember segítségét kell kérnie, aki meghallgatja az elképzeléseit és azok alapján felállít egy marketing stratégiát, amit a vállalkozónak és a részfeladatot ellátó ügynökségek is követniük kell. Máskülönben nagyon nagy valószínűséggel az egyes ügynökségek munkadíja és a reklámokra elköltött összegek csak kidobott pénzek lesznek. Sokszor tapasztalom azt, hogy 1-1 vállalkozó már a 3., 4. AdWords ügynökséget tapossa, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez az esetek 90%-ában azért van, mert nincs a vállalkozás mögött semmilyen stratégia.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025