Elég a jó marketing a sikerhez?

Főbb pontok:

Nagyon sokan gondolják úgy, hogy elég csak megszerezni a kívánt ügyfelek számát, és ezzel a munka oroszlánrésze le is van tudva. Csak meg kell bízni egy szuper marketingest és utána csupán a pénzt kell számolgatni. A sikeres vállalkozás hosszú távú fenntartásához közel sem elég csak a csúcs marketing.

Először is, nem árt tisztázni azt, hogy a tulajdonosnak saját munkahelye vagy valódi vállalkozása van-e? Ha napi 8 órát dolgozik a vállalkozó a saját vállalkozásában, akkor az egy munkahely. Ha mondjuk heti 2-3 napot dolgozik, akkor beszélhetünk valódi vállalkozásról.

Az interneten szoktam találkozni egy olyan mondattal, hogy a “Vállalkozó az, aki inkább dolgozik a saját vállalkozásában napi 12 órát, mint 8 órát másnak.” Ez nem jó definíciója a vállalkozó meghatározásának. A mondat helyesen kb. így szólna: A vállalkozó az, aki a saját vállalkozásában dolgozik napi 2 órát, mint másnak 8-at.

Fontos megérteni, hogy nem attól lesz értékes ember a tulajdonos, hogy napi 12 órát robotol. Szóval a sikeresség megköveteli azt, hogy ne a tulajdonos hajtsa szét magát.

Ha jó a marketing, akkor sínen van minden? Nem. Az ügyfelek, vásárlók száma a sikerességnek csak az egyik része, mert mit sem ér akkor, ha a vállalkozó nem tud a saját vállalkozásában gazdálkodni és nem tudja vezetni azt.

Csak 5775 Ft
kozepen

Sajnos nem egy partnerem veszítette már el a vállalkozását azért, mert nem tudtak gazdálkodni és nem tudták vezetni azt, annak ellenére, hogy mi szállítottuk nekik az ügyfeleket. Gazdálkodás alatt elsősorban a pénzzel való gazdálkodásra gondolok. Jó pár adónemet kell pl. egy ÁFA-körös vállalkozásnak fizetnie. Van olyan, amit havonta kell és van olyan is ami felgyűlik és jön a meglepetés, hogy be kell fizetni pár százezer forintnyi adót.

Az adókon felül, tudnia kell a vállalkozónak azt, hogy mibe fektesse be a pénzét. Pl. plusz marketingbe, eszközbe, munkaerőbe, áruba stb.

A másik ilyen pont, a vállalkozás vezetése. Ha valódi vállalkozása van a tulajdonosnak, akkor el kell döntenie azt, hogy mely feladatokat delegálja. Melyik munkatárs melyik ügyféllel dolgozzon. Melyik beszállító a legjobb a piacon. Melyik szolgáltatókat válassza, pl. ügyvéd, könyvelő. Milyen termékeket, szolgáltatásokat vezessen be, és persze még sok más teendője van, mint pl. a kapcsolatok építése.

Lenne még itt egy árazás nevű játék is. Az árakat általában a tulajdonos szokta meghatározni, karbantartani. Ha rossz árakat mond az ügyfélnek, akkor egy-egy értékesítésen sokszor termelhet mínuszt. A baj akkor van, amikor a vállalkozó azt hiszi, hogy sikeres hónapot zárt, de az adók és munkabérek, marketing költségek és szolgáltatók kifizetése után mínuszba megy le a bankszámlája. A legrosszabb talán az, amikor a vállalkozónak marad minden hónapban egy kis plusz, és egyszer csak jön egy csekk az iparűzési adóról, majd a társasági adóról és kiderül az, hogy mínuszban van, pedig  a marketinges hozta az ügyfeleket annyiért, mint amennyit megbeszéltek.

Egy sikeres vállalkozást létrehozni és vezetni nem egy egyszerű dolog. Nem véletlenül szűnik meg majdnem annyi vállalkozás évente, mint amennyi nyílik.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025