Így veszítik el a vállalkozók a bevételüket

Főbb pontok:

Manapság számos vállalkozó küzd azzal a problémával, hogy nap mint nap jelentős bevételtől esik el a nem megfelelő vagy elhanyagolt online marketingtevékenységek miatt. Az elmaradt haszon akár éves szinten milliós nagyságrendű is lehet. A megoldás kulcsa a tudatos és következetes marketing, amelyhez elengedhetetlen a vállalkozói hozzáállás megváltoztatása és a bevált módszerek alkalmazása.

A bevételkiesés fő okai
Sok vállalkozó esik abba a hibába, hogy létrehozza online hirdetési kampányait, de aztán magára hagyja őket. Az eredmény: kifolyik a pénz, mint egy szivárgó csapon, miközben a várt eredmények elmaradnak. Hasonló a helyzet a hírlevél-marketinggel is: sokan félnek kiküldeni a leveleket, attól tartva, hogy ezzel felbosszantják a címzetteket. Pedig egy jól megírt, értékes tartalmú hírlevél növelheti a vásárlói hűséget és a visszatérő vásárlások arányát.

A közösségi média is hatalmas potenciált rejt, mégis gyakran elhanyagolt terület. A rendszeres, színvonalas posztolás időigényes feladat, ezért sok vállalkozó inkább ritkán vagy egyáltalán nem oszt meg tartalmakat. Így azonban rengeteg lehetőséget hagynak ki a márkaépítésre, a kapcsolatteremtésre és végső soron a bevételnövelésre.

Csak 5775 Ft
kozepen

Az egyedi, fősodortól eltérő kommunikáció szintén ijesztőnek tűnhet, pedig a kitűnés kulcsa lehet a versenytársak közül. A sablonoktól való félelem miatt sokan lemondanak arról, hogy igazán egyedi és figyelemfelkeltő üzenetekkel szólítsák meg célközönségüket.

Tippek a bevételkiesés megállításához

  1. Kampányoptimalizálás: Ne hagyd magára a hirdetési kampányaidat! Folyamatosan elemezd a teljesítményt, szűrd ki az alulteljesítő hirdetéseket, kulcsszavakat. Finomhangolásal növeld a hatékonyságot és csökkentsd a költségeket.
  2. Hírlevél-marketing: Állíts össze egy értékes tartalmú hírlevelet, amely hasznos információkkal, tanácsokkal, ajánlatokkal szolgál a címzettek számára. Ne habozz kiküldeni, hiszen aki feliratkozott, az várja az értesítéseidet. Teszteld, hogy milyen gyakoriság és időzítés működik a legjobban.
  3. Közösségi média aktivitás: Készíts ütemtervet a posztoláshoz, és tartsd magad hozzá. Ossz meg érdekességeket, tippeket, történeteket, amelyek érdeklik a követőidet. Lépj velük interakcióba, válaszolj a kommentekre, építs közösséget a márkád köré.
  4. Egyedi hangvétel: Merj kilépni a megszokott sablonokból! Találd meg a saját hangodat, amely tükrözi a márkád személyiségét és értékeit. Kommunikálj úgy, ahogy a célközönséged beszél, használj humort, legyél lényegre törő és figyelemfelkeltő.
  5. Minőségi tartalommarketing: Fordíts időt és energiát a weboldal, a blog és más felületek minőségi, releváns tartalommal való feltöltésére. A jól megírt, hasznos cikkek, esettanulmányok, útmutatók növelik a láthatóságot, a szakértelmet és a bizalmat, így közvetetten a bevételt is.

Összegzés
A sikeres online marketing nem szerencse, hanem kemény munka kérdése. Vállalkozóként vedd kezedbe az irányítást, és ne hagyd, hogy a bevételed egy szivárgó csapként folyjon el. Optimalizáld a kampányaidat, kommunikálj rendszeresen hírlevelekben és közösségi média felületeken, merj egyedi hangot megütni, és fektess energiát a minőségi tartalomkészítésbe. Ezekkel a lépésekkel befoltozhatod a léket, és hosszú távon növelheted a bevételedet. Vedd jelnek ezt a posztot, porold le a régi koncepciód, és vágj bele még ma a tudatos online marketingbe. A siker rajtad múlik!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Amikor a marketing ügynökség ghosingol

Őszintén: amikor egy marketing ügynökség „ghosingol”, vagyis egyszerűen eltűnik, mert a vállalkozót „problémásnak” tartja, az nem vagány határhúzás, hanem tiszteletlen és kockázatos lépés. Etikailag vállalhatatlan, üzletileg rövidlátó, jogilag pedig könnyen támadható. A mindennapokban persze látom, mennyi helyzetben fárad el egy ügynökség: határidők tologatása, fizetési késedelem, döntések hiánya, folyamatos scope-creep, kezelhetetlen hangnem. És igen, van, aki...

Online pszichológiai bántalmazás cégek esetén

Az online térben nem csak ügyfeleket szerzünk és márkát építünk; ugyanitt dőlhet meg egy cég reputációja is. A „netes vita” és az „online pszichológiai bántalmazás” közé sokan egyenlőségjelet tesznek – tévedés. A bántalmazás mintázat, célja a kontroll és a megalázás, eszköze a kontextus nélküli támadás, a tömeges lejáratás és a félelemkeltés. Cégek ellen ez úgy...

A karácsonyi marketing sötét oldala 2025-ben

A karácsonyi időszak nemcsak az öröm és összetartozás ünnepe, hanem a marketingesek számára is csúcsszezon. Ilyenkor a vállalkozások minden eddiginél intenzívebben igyekeznek vásárlásra ösztönözni minket – sokszor kifinomult pszichológiai trükkökkel, melyek a „sötét oldalt” súrolják. Ezek a módszerek az emberi érzelmekre, félelmekre és beidegződésekre hatnak, gyakran a tudatosságunkat megkerülve. Az alábbiakban összegyűjtöttük a 2025-ös karácsonyi...

Felkészülés a 2025-ös karácsonyi szezonra – változások és trendek 2024-hez képest

A magyar vásárlók ünnepi költései 2024-ben a magas infláció ellenére nőttek: a háztartások átlagosan 102 ezer forintot terveztek karácsonyra költeni (ebből ~46 ezer forint ajándékokra), ami 9%-os növekedés az előző évhez viszonyítva. Ezt azonban sokan csak hitellel tudták finanszírozni – a karácsonyi kiadásokhoz hitelt igénybe vevők aránya elérte a 12%-ot, nyolcéves csúcsot döntve. A magas...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025