Miért érdemes elkerülni a Black Friday kampányokat?

Főbb pontok

A Black Friday sok vállalkozás számára vonzó lehetőségnek tűnik a forgalom növelésére és az év végi bevételek maximalizálására. Azonban mielőtt belevágnánk egy ilyen kampányba, érdemes alaposan mérlegelni annak előnyeit és hátrányait.

Megnövekedett hirdetési költségek

A Black Friday a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelenti, ami azt eredményezi, hogy a hirdetők száma jelentősen megnő. Ennek következtében a kattintási költségek (CPC) drasztikusan emelkednek. Tavaly például a CPC-k átlagosan 20-30%-kal növekedtek. A magasabb hirdetési költségek csökkentik a kampányok megtérülését és a profitot.

Csökkenő árrések a nagy kedvezmények miatt

A Black Friday akciók lényege a jelentős árengedmény. Azonban a nagy kedvezmények csökkentik az árrést, ami szintén negatívan hat a profitabilitásra. Ha a megnövekedett hirdetési költségeket is figyelembe vesszük, a kampány könnyen veszteségessé válhat.

Bent ragadt készletek értékesítésének kihívásai

Sokan gondolják, hogy a Black Friday jó alkalom a bent ragadt készletek kiszórására. Azonban ezek a termékek gyakran azért maradtak raktáron, mert nincs rájuk nagy kereslet. Még jelentős árengedmények mellett sem biztos, hogy sikerül értékesíteni őket. Például egy cipő webáruházban az extrém méretű cipők ilyenkor sem lesznek népszerűek, ami csalódást okozhat a vásárlóknak és a vállalkozásnak egyaránt.

Árérzékeny vásárlók és a márkahűség hiánya

A nagy kedvezmények főként az árérzékeny vásárlókat vonzzák, akik nem feltétlenül válnak hűséges ügyfelekké. Ők mindig ott vásárolnak, ahol a legolcsóbb az ajánlat, és kevésbé törődnek a kiszolgálás minőségével vagy a márkával. Ez azt jelenti, hogy a Black Friday alatt szerzett új vásárlók nem feltétlenül járulnak hozzá a hosszú távú növekedéshez.

A meglévő ügyfélbázis ereje

Ahelyett, hogy a Black Friday kampányra fókuszálnánk, érdemes lehet a meglévő ügyfélbázisunkra koncentrálni. A hírlevél-feliratkozók, a Facebook vagy Instagram követők olyan közönséget jelentenek, akiket költséghatékonyan tudunk elérni. Ők már ismerik a márkánkat, és nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan egy személyre szabott ajánlatra, akár Black Friday alkalmával, akár az év más időszakaiban.

Mikor érdemes mégis Black Friday kampányt indítani?

  • Készletcsökkentés céljából: Ha olyan termékeink vannak, amelyekre van kereslet, és a kedvezményekkel vonzóvá tehetők a vásárlók számára.
  • Hosszú távú ügyfélszerzés: Ha a nagy kedvezmények segítségével sikerül olyan új vásárlókat bevonzani, akik később is visszatérnek.
  • Aktív közösségi jelenlét esetén: Ha erős követőbázissal rendelkezünk a közösségi médiában vagy hírlevél-feliratkozóink száma jelentős, akiket költséghatékonyan tudunk elérni és aktivizálni.

Összefoglalás

A Black Friday kampányok nem minden vállalkozás számára jelentenek előnyt. A megnövekedett hirdetési költségek és a csökkentett árrések gyakran több kárt okoznak, mint hasznot. Érdemes alaposan átgondolni, hogy valóban megéri-e részt venni ebben az akciódömpingben, vagy inkább más stratégiákat alkalmazzunk a profit növelése érdekében.

Gondold át, hogy valóban szükséges-e a Black Friday kampány számodra. Ha kérdésed van vagy tanácsra van szükséged a marketingstratégiáddal kapcsolatban, fordulj szakértőhöz!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025