Marketinges szemmel a Black Friday-ről

Főbb pontok:

Minden évben végigolvasom a marketingesek tollából azt, ahogyan magabiztosan állítják: Senki se akciózzon Black Friday-kor. De talán nem érdemes ezt ökölszabályként kezelni, mert a BF kampányok számos vállalkozás számára kínálnak kiváló lehetőséget a forgalom növelésére és az ügyfélkör bővítésére. Nézzük meg, hogy kiknek érdemes belevágni:

Azok a vállalkozások, amelyek sokféle terméket kínálnak, könnyebben tudnak vonzó akciókat összeállítani, amelyek széles vásárlói réteget szólítanak meg. Ez pl. annak köszönhető, hogy egyes termékeken 100%-os árrés van, így könnyebben tudnak jelentős kedvezményeket nyújtani anélkül, hogy veszélyeztetnék a profitot.

Az elektronikai cikkek iránt hagyományosan nagy a kereslet a Black Friday alatt. Televíziók, számítógépek, okostelefonok és más technológiai eszközök jelentős érdeklődést generálhatnak. Bár ezeken az árrés általában 5% körül mozog, így maga a gyártó szokta átvállalni a kedvezmény összegét! Persze ezt a kereskedelmi tapasztalattal nem rendelkező marketingesek nem tudják.

A divatipar szereplői kihasználhatják a szezonalitást és a BF-t arra, hogy a régebbi kollekciókat értékesítsék kedvezményesen. Például a nők nem igazán fogják jövő nyáron megvenni a mostani bikini modelleket, teli áron.

Azok a cégek, amelyek szeretnék növelni ismertségüket, és új ügyfeleket szerezni, a Black Friday alatt széles közönséghez juthatnak el, hiszen a vásárlók ilyenkor keresik az akciókat, így kár lenne kihagyni.

Ha nagyobb mennyiségű készletet szeretnénk értékesíteni, a Black Friday ideális alkalom a raktárkészlet csökkentésére.

A Black Friday jó lehetőség a hűségprogramok népszerűsítésére és az előfizetői bázis bővítésére vonzó ajánlatokkal.

Ha a piacon a versenytársak is aktívan részt vesznek a Fekete Pénteki akciókban, érdemes csatlakozni, hogy ne maradjunk le, és megőrizzük a versenyképességünket.

Azok a cégek, amelyek szeretnék növelni márkájuk ismertségét, és pozitív vásárlói élményt nyújtani, kihasználhatják a Black Friday nyújtotta figyelmet és érdeklődést.

A Black Friday azoknak a vállalkozásoknak való, akik:
– Képesek vonzó és versenyképes ajánlatokat nyújtani.
– Szeretnék növelni értékesítésüket és ügyfélbázisukat.
– Készek befektetni a marketingbe és a logisztikába, a megnövekedett forgalom kezelése érdekében.
– Stratégiailag terveznek a hosszú távú növekedés érdekében.

A Black Friday azoknak a vállalkozásoknak nem való, akik:
– Alacsony árrésű termékeket forgalmaznak.
– Korlátozott erőforrásokkal rendelkező kisvállalkozások.
– Prémium vagy exkluzív termékeket kínáló cégek.
– Szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások fix kapacitással.
– Olyan cégek, amelyek nem tudnak versenyképes ajánlatot nyújtani.
– Stabil és hűséges ügyfélkörrel rendelkező vállalkozások.
– Nagyon szűk vagy speciális célközönséget célzó termékek.
– Olyan vállalkozások, amelyek nem készültek fel időben.
– Magas reklámköltségeket nem vállaló vállalkozások.

Fontold meg alaposan, hogy a Black Friday része legyen-e a marketingstratégiádnak. Ha bizonytalan vagy, vagy további tanácsra van szükséged, fordulj szakértőhöz.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025