Marketinges szemmel a Black Friday-ről

Főbb pontok

Minden évben végigolvasom a marketingesek tollából azt, ahogyan magabiztosan állítják: Senki se akciózzon Black Friday-kor. De talán nem érdemes ezt ökölszabályként kezelni, mert a BF kampányok számos vállalkozás számára kínálnak kiváló lehetőséget a forgalom növelésére és az ügyfélkör bővítésére. Nézzük meg, hogy kiknek érdemes belevágni:

Azok a vállalkozások, amelyek sokféle terméket kínálnak, könnyebben tudnak vonzó akciókat összeállítani, amelyek széles vásárlói réteget szólítanak meg. Ez pl. annak köszönhető, hogy egyes termékeken 100%-os árrés van, így könnyebben tudnak jelentős kedvezményeket nyújtani anélkül, hogy veszélyeztetnék a profitot.

Az elektronikai cikkek iránt hagyományosan nagy a kereslet a Black Friday alatt. Televíziók, számítógépek, okostelefonok és más technológiai eszközök jelentős érdeklődést generálhatnak. Bár ezeken az árrés általában 5% körül mozog, így maga a gyártó szokta átvállalni a kedvezmény összegét! Persze ezt a kereskedelmi tapasztalattal nem rendelkező marketingesek nem tudják.

A divatipar szereplői kihasználhatják a szezonalitást és a BF-t arra, hogy a régebbi kollekciókat értékesítsék kedvezményesen. Például a nők nem igazán fogják jövő nyáron megvenni a mostani bikini modelleket, teli áron.

Azok a cégek, amelyek szeretnék növelni ismertségüket, és új ügyfeleket szerezni, a Black Friday alatt széles közönséghez juthatnak el, hiszen a vásárlók ilyenkor keresik az akciókat, így kár lenne kihagyni.

Ha nagyobb mennyiségű készletet szeretnénk értékesíteni, a Black Friday ideális alkalom a raktárkészlet csökkentésére.

A Black Friday jó lehetőség a hűségprogramok népszerűsítésére és az előfizetői bázis bővítésére vonzó ajánlatokkal.

Ha a piacon a versenytársak is aktívan részt vesznek a Fekete Pénteki akciókban, érdemes csatlakozni, hogy ne maradjunk le, és megőrizzük a versenyképességünket.

Azok a cégek, amelyek szeretnék növelni márkájuk ismertségét, és pozitív vásárlói élményt nyújtani, kihasználhatják a Black Friday nyújtotta figyelmet és érdeklődést.

A Black Friday azoknak a vállalkozásoknak való, akik:
– Képesek vonzó és versenyképes ajánlatokat nyújtani.
– Szeretnék növelni értékesítésüket és ügyfélbázisukat.
– Készek befektetni a marketingbe és a logisztikába, a megnövekedett forgalom kezelése érdekében.
– Stratégiailag terveznek a hosszú távú növekedés érdekében.

A Black Friday azoknak a vállalkozásoknak nem való, akik:
– Alacsony árrésű termékeket forgalmaznak.
– Korlátozott erőforrásokkal rendelkező kisvállalkozások.
– Prémium vagy exkluzív termékeket kínáló cégek.
– Szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások fix kapacitással.
– Olyan cégek, amelyek nem tudnak versenyképes ajánlatot nyújtani.
– Stabil és hűséges ügyfélkörrel rendelkező vállalkozások.
– Nagyon szűk vagy speciális célközönséget célzó termékek.
– Olyan vállalkozások, amelyek nem készültek fel időben.
– Magas reklámköltségeket nem vállaló vállalkozások.

Fontold meg alaposan, hogy a Black Friday része legyen-e a marketingstratégiádnak. Ha bizonytalan vagy, vagy további tanácsra van szükséged, fordulj szakértőhöz.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025