Haladó Google tippek és trükkök

Főbb pontok:

Hozd ki a legtöbbet a Google-ből

A Google világunk egyik leggyakrabban használt eszköze, de sokan nem használják ki teljes potenciálját. Néhány okos, mégis egyszerű módszerrel drámaian felgyorsíthatod és pontosíthatod a kereséseidet. Az alábbi trükkök segítségével te is mesterfokra emelheted a Google használatát, legyen szó szakmai kutatásról vagy mindennapi információgyűjtésről.

Alapvető keresési technikák

1. Pontos kifejezések: Az idézőjelek ereje

Ha egy meghatározott kifejezést szeretnél megtalálni, használd az idézőjeleket. Például, ha a „digitális marketing stratégiák” kifejezésre vagy kíváncsi, írd be a keresőbe így: "digitális marketing stratégiák". A Google csak azokat az oldalakat listázza, ahol pontosan így szerepel a szöveg.

2. Keresés szűkítése: A mínusz jel használata

Előfordulhat, hogy túl sok vagy nem releváns találatot kapsz. A mínusz jel (-) segítségével kizárhatsz bizonyos szavakat a keresésből. Ha például „sütemény recept -cukor” formában keresel, minden cukormentes receptet könnyebben megtalálsz.

3. Célpontos keresés: A „site:” operátor

Ha bizonyos weboldalon szeretnél keresni, használd a „site:” operátort. Például site:bbc.com marketing beírásakor a Google kizárólag a BBC weboldalán belüli tartalmakat listázza, amelyekben szerepel a “marketing” szó.

4. Kapcsolódó oldalak felfedezése: A „related:” operátor

A „related:” operátorral hasonló témájú vagy profilú weboldalakat kereshetsz. Írd be például related:forbes.com, és a Google további üzleti és pénzügyi témájú oldalakat ajánl.

5. Definíciók gyors elérése: A „define:” operátor

Egy-egy szó vagy kifejezés jelentését azonnal megtalálod, ha a „define:” operátort használod. Például: define:innováció. Az eredményben a Google megjeleníti a legrelevánsabb definíciókat és magyarázatokat.

6. Specifikus fájltípusok keresése: A „filetype:” operátor

Például fenntarthatóság filetype:pdf beírásával PDF-dokumentumok között keresel a „fenntarthatóság” kulcsszóra. Ez kifejezetten hasznos tanulmányok, kutatási anyagok vagy prezentációk felkutatásához.

7. Időszakos keresés: A dátumtartomány használata

Ha a legfrissebb vagy csak egy adott időszakban megjelent tartalmakra van szükséged, használd a Google „Eszközök” gombjával elérhető dátumszűrőket. Így csak a megadott időtartamban publikált eredményeket listázza majd a kereső.

8. Használd az asterix (*) helyettesítő jelet

Az asterix segít, ha nem emlékszel pontosan a keresett kifejezés egyik szavára, vagy többféle szót szeretnél helyettesíteni. Például: "A cél szentesíti az *".

9. Speciális szűrők a képkeresésnél

A Google Képkeresőben (Images) a „Eszközök” menüponttal szűrhetsz szín, méret, típus és felhasználási jogok alapján. Kiválóan alkalmas marketinganyagokhoz, blogbejegyzésekhez vagy inspirációkereséshez.

10. Gyors kalkulációk és egyszerű konverziók

A Google keresőmezőjébe beírhatod a számításokat (pl. 456+789), vagy a mértékegység-konverziót (pl. 10 km to miles), és azonnali választ kapsz.

Csak 5775 Ft
kozepen

11. Időjárás ellenőrzése

Beírhatod például Budapest időjárás, és máris látod az aktuális és a közeljövőre vonatkozó előrejelzést.

12. Gyors fordítás

Írd be, hogy „fordítás”, és a Google beépített Fordítója azonnal megnyílik, ahol szavakat vagy egész mondatokat is lefordíthatsz.

13. Utazási és forgalmi információk

A Google Térkép integrációjának köszönhetően beírhatod Budapestről Szegedre, és megkapod a lehetséges útvonalakat, becsült menetidőt, forgalmi helyzetet.

14. Speciális keresőparancsok (intitle:, inurl:, intext:)

Ezek a parancsok kifejezetten hasznosak, ha egy bizonyos webcímben, oldalcímben vagy szövegtörzsben szeretnél kulcsszavakra keresni. Például intitle:online marketing alapjai.

15. Gyors időzóna-ellenőrzés és világidő

Ha más országban élő partnerekkel dolgozol, elég beírnod jelenlegi idő Tokióban vagy New York időzóna, és máris látod az ottani pontos időt.

16. Élő sporteredmények és statisztikák

Kövesd kedvenc csapatodat valós időben. Írd be a csapat nevét vagy a meccsét (pl. Ferencváros meccs), és a Google megmutatja az élő eredményeket.

17. Könyvek és szakirodalom keresése (Google Books)

A Google Könyvek remek forrás tudományos, irodalmi vagy bármilyen témájú könyvek felfedezésére. Használd a „Könyvek” szűrőt a találati oldalon, és máris válogathatsz a releváns kötetek közül.

18. Események és helyi programok felfedezése

Írj be olyan keresőszavakat, mint zenei fesztivál Budapest vagy kiállítások ezen a héten, és a Google listázza a közeledben lévő eseményeket.

19. Azonnali számítások és tudományos adatok

Például mól tömege vagy Newton's second law beírásával a kereső tudományos információkkal, definíciókkal és akár példaszámításokkal is szolgálhat.

20. Gyors ügyintézés: Nyomkövetés, árfolyamok és repülőjáratok

Írj be egy csomag nyomkövetési számot (pl. 123456789 nyomkövetés), egy pénznempárt (pl. EUR HUF árfolyam), vagy repülőjáratot (pl. LH1342 járat), és a Google azonnal megjeleníti a releváns információkat.

A fenti tippek és trükkök jelentősen meggyorsíthatják kereséseidet a Google-ben, miközben nagyobb pontosságot és szélesebb körű információt biztosítanak. Próbáld ki őket a mindennapi feladatokhoz vagy akár professzionális kutatási projektek során, és élvezd a hatékonyabb, könnyebb és gyorsabb információszerzés előnyeit!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Business, office laptop and mockup screen for marketing copy space, advertising website or brand pr

Google Ads trükkök, stratégiák és új funkciók (2024–2025

A Google Ads folyamatosan fejlődik, és 2024–2025-ben számos újítást és bevált stratégiát kínál a hirdetőknek. Az alábbi útmutatóban kampánytípusonként és témakörönként gyűjtöttük össze a legfrissebb trükköket és optimalizálási lehetőségeket. Külön kitérünk a Keresési, Display, YouTube (videó), Performance Max, Shopping és Discovery (Demand Gen) kampányokra is. A tartalom jól tagolt, így könnyen áttekinthető.Automatizáció és AI-eszközök a...
Online shopping website

Google Ads kampánykezelés: átfogó útmutató alapoktól az optimalizálásig

A Google Ads az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz, amellyel gyorsan és pontosan érheted el a potenciális ügyfeleket . Google Ads kampánykezelés alatt azt értjük, amikor tudatosan tervezed, létrehozod és folyamatosan optimalizálod a hirdetési kampányokat annak érdekében, hogy a lehető legjobb üzleti eredményeket érd el a befektetett költségkeretből. Mivel a rendszer PPC (Pay-Per-Click) alapon működik,...
Parliament of Hungary in Budapest

Miért húzzák be a kéziféket a hazai KKV-k?

Az elmúlt napokban közzétett VOSZ Barométer 2025 Q2-es jelentése hűvös pillanatfelvételt kínál a magyar vállalkozói szféra közérzetéről: a megkérdezett cégek többsége nem tervez beruházást, technológiai fejlesztést vagy érdemi béremelést az idei évben, ami azt jelenti, hogy az organikus bővülés helyét idén a túlélés logikája veszi át. A VOSZ-index 50 pontra csúszott vissza (egy ponttal a...
Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...

Itt érsz el

© Copyright 2025