Minőségre épített vállalkozások: luxus szolgáltatások

Főbb pontok:

Üdvözöllek, Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma arról fogok beszélni, hogy miért van óriási szükség a minőségibb, akár luxus szintű szolgáltatásokra Magyarországon.

Sajnos, az egyik leggyakoribb hiba, amit a kezdő vállalkozók elkövetnek, hogy olcsó, kevésbé minőségi termékekben és szolgáltatásokban gondolkodnak. De mi ezzel a probléma? Az, hogy tízből kilenc vállalkozó ugyanígy gondolkodik, ami azt eredményezi, hogy a piac egyre inkább telítődik az alacsony árkategóriájú szolgáltatásokkal. És ha már az alap marketing stratégia hibás, garantált a sikertelenség.

Adatok, amelyek elgondolkodtatnak

Nézzünk néhány statisztikát, amelyek a vállalkozások túlélési esélyeit mutatják. A KSH adatai szerint 2005-ben egy új vállalkozásnak körülbelül 50% esélye volt megélni az első öt évet. 10 évvel később ez az arány 36%-ra csökkent. Tehát 100 új vállalkozásból 64 nem élte meg az első öt évet.

Példák az elmúlt évekből:

  • 2015-ben 76.239 új vállalkozás jött létre, és még ugyanebben az évben 68.479 szűnt meg, a túlélők száma: 7.760 (10%).
  • 2016-ban 118.587 új vállalkozás alakult, és 110.918 zárt be ugyanebben az évben. A túlélők száma: 7.669 (6%).
  • 2017-ben 127.420 új vállalkozás jött létre, és 103.923 szűnt meg, a túlélők száma: 23.497 (18%).

Ezek az adatok elkeserítőek, különösen azért, mert a statisztikák a KATA-s egyéni vállalkozásokat is tartalmazzák. Tehát mi a megoldás? Hogyan lehet kitűnni egy telített piacon?

Webáruházak: A minőség és a marketing összefüggései

Ma már rendkívül könnyű elindítani egy webáruházat, hiszen minimális befektetéssel is létrehozható. De sok kezdő vállalkozó hibásan azt gondolja, hogy pár tízezer forint befektetésével elkezdhet pénzt keresni. Ez egy romantikus elképzelés, amely ritkán működik, kivéve, ha valaki valóban egyedülálló piaci rést talál.

Az első 100 vevő megszerzése a legnagyobb kihívás. A legtöbb pénzt, időt és energiát az első vásárlók bevonzása fogja felemészteni. A kezdeti költségek kinyitják a pénztárcádat, de ez az alap, amit el kell fogadni, ha sikeres akarsz lenni.

Sokan az árösszehasonlító oldalakat tekintik a marketing csúcsának. Az ilyen webáruházak tulajdonosai azonban gyakran kudarcot vallanak, mert ezek a vásárlók csak az árra fókuszálnak. Ha valaki 20 forinttal olcsóbb terméket kínál, máris elveszítheted őket, és nagyon ritka, hogy hűséges vásárlók lesznek.

Csak 5775 Ft
kozepen

Vannak, akik úgy próbálnak túlélni, hogy mindent olcsón adnak, és reggeltől estig dolgoznak egy webáruház üzemeltetésén. De ez nem vállalkozás, hanem egy rossz munkahely, amit a saját maguknak teremtettek. Ha valaki napi 12 órát dolgozik egy alacsony profitú üzletben, talán jobban járna egy 8 órás állással, ahol stabil bevétele van.

Offline vállalkozások: Ugyanez a gondolkodásmód érvényes

Az offline vállalkozások sem különböznek jelentősen az online vállalkozásoktól. Itt is gyakori hiba, hogy a vállalkozók arra törekszenek, hogy a költségeiket alacsonyan tartsák, miközben az árérzékeny réteget célozzák meg. Azonban ez a stratégia hosszú távon nem fenntartható, mert nem teszi lehetővé, hogy extra szolgáltatást nyújtsanak, ami versenyelőnyt biztosíthatna.

Példaként említhetem a nyelviskolákat, amelyek olcsó óradíjakkal csábítják a diákokat, de cserébe alacsony színvonalú szolgáltatást nyújtanak. Nagy létszámú csoportokban tanítanak, ahol a diákok eltérő tempóban haladnak, és a tanár egyszerre több emberrel próbál foglalkozni. Ezen kívül a felszerelések gyakran elavultak, és az oktatás minősége messze elmarad a kívánatostól. Itt lenne szükség egy magasabb szintű szolgáltatásra, amelyért az ügyfelek hajlandók lennének többet fizetni.

A minőségre való fókuszálás előnyei

Az alacsony árkategóriára épített vállalkozások gyakran nem képesek extra szolgáltatást nyújtani, mert a profit túl alacsony. Azonban azok a vállalkozók, akik a minőségi szolgáltatásokra és termékekre összpontosítanak, sokkal könnyebben találhatnak vásárlókat a kevésbé árérzékeny piacokon. Ezeken a piacokon kevesebb a konkurencia, és az ügyfelek hajlandóak többet fizetni a kiváló szolgáltatásért.

Összegzés

Szinte minden kezdő vállalkozó az árérzékeny vevőket célozza meg, és ez hosszú távon nem fenntartható. Kevesen mernek luxus termékekre vagy szolgáltatásokra építeni, pedig sok esetben könnyebb lenne a magasabb árkategóriás piacra betörni, ahol kevesebb a verseny.

Ha drágább, minőségi termékeket szeretnél értékesíteni, luxus kommunikációra van szükséged. A siker titka abban rejlik, hogy képes legyél megérteni a vásárlóid igényeit, és valódi értéket nyújts számukra. Ez az, amivel hosszú távon sikeres lehetsz a piacon.

Köszönöm a figyelmet, szia!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Poor guy shocked by having no money

A kínai e-commerce forradalom Magyarországon

A magyar online kereskedelem történetének legradikálisabb átalakulása zajlik. A Temu és Shein 2023-2024 között alapjaiban változtatták meg a hazai vásárlási szokásokat, 330 milliárd forintos forgalmat generálva és a teljes e-commerce piac 17%-át kontrollálva. Ez a jelenség túlmutat egy egyszerű piaci versenyen – egy globális kereskedelmi paradigmaváltás magyar fejezete, amely mélyen érinti gazdaságunkat, társadalmunkat és környezetünket....
Couple managing the debt

Rekordméretű lakossági adósság Magyarországon 2025-ben

Soha nem látott szintre emelkedett a magyar háztartások hiteltartozása. 2025 májusának végére a lakossági hitelállomány 11 596 milliárd forintot tett ki, ami egy év alatt mintegy 11%-os növekedést jelent. Ez az összeg 20%-kal haladja meg a 2008-as pénzügyi válság előtti csúcsot is. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint 2025 első negyedévében is újabb csúcs dőlt...
office desk with laptop with facebook website on screen, flat lay

A Facebook története és főbb botrányai

2004: Harvardon Mark Zuckerberg és diáktársai (Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz, Chris Hughes) elindítják a TheFacebook névre hallgató közösségi hálót, eleinte egyetemistáknak. A hálózat gyorsan terjedt: 2005-re már más egyetemeken is elérhető lett, 2006-ra pedig bárki regisztrálhatott – ugyanebben az évben vezették be a News Feed-et is, ami a felhasználók faliújságát jelentette. 2007–2011: A Facebook nyílt...
Scandalous

Google története és botrányai

A Google hivatalosan 1998. szeptember 4-én alakult meg Kaliforniában, két Stanford PhD-hallgató, Larry Page és Sergey Brin által. A vállalat névadója a „googol” (10^100) szóból ered, jelezve küldetésüket: óriási mennyiségű információ rendszerezése az interneten. Page és Brin már 1996-ban megkezdték egy „BackRub” nevű kutatási projektet, amelynek keretében kifejlesztették a forradalmi PageRank algoritmust az akkoriban megszokottnál...

Itt érsz el

© Copyright 2025