Hogyan rombolja a piacot a rövid élettartam?

Főbb pontok:

Magyarországon a webáruházak és marketinges vállalkozások száma rohamosan nő. Manapság szinte már annyi új webáruház nyílik, mint ahány marketinges cég jelenik meg a piacon. Azonban a valóság az, hogy ezek a vállalkozások döntő többsége nem éri meg az első év végét. Mi ennek az oka, és miért rombolják ezek a cégek a piacot?

A Marketingesek Szerepe a Piac Rombolásában

Az úgynevezett „marketingesek” egy része, akik alig rendelkeznek valódi szakmai tudással, ingyenes konzultációkkal és azonnali rendelkezésre állással próbálják elcsábítani az ügyfeleket. Ezzel nem csak a saját szaktudásuk árát devalválják, hanem a valódi szakemberek munkájának értékét is aláássák. Az ügyfelek sokszor nem veszik észre, hogy az ingyenes konzultációk mögött nincs komoly szakmai háttér, és a gyorsan összecsapott megoldások gyakran több kárt okoznak, mint hasznot.

A piacot tovább rombolja az a mentalitás, hogy mindenki marketingesnek állhat, ha elolvas egy-két könyvet vagy részt vesz egy online kurzuson. Az ilyen „képzett” marketingesek gyorsan megjelennek a piacon, de mivel nem rendelkeznek tapasztalattal, hibás stratégiákkal és félmegoldásokkal próbálnak érvényesülni. Ez nem csak a vállalkozókat vezeti félre, hanem a szakma presztízsét is csökkenti. A bohóckodás és a valódi stratégiai gondolkodás hiánya hosszú távon károsítja a piacot.

A Hobbi Webáruházak Kártékony Hatása

A webáruház tulajdonosok másik csoportja – gyakran hobbi webáruházak vezetői – szintén hozzájárulnak a piac rombolásához. Az „adjuk olcsóbban, mint a konkurens” stratégia a legalapvetőbb és legveszélyesebb hibák közé tartozik. Azok a kezdő vállalkozók, akik a versenytársak alá ígérnek, gyorsan eljutnak oda, hogy veszteségesen működnek, és végül kénytelenek bezárni a boltot.

Az olcsóbb árképzés rövid távon talán vonzó lehet a vásárlók számára, de hosszú távon komoly károkat okoz mind a vállalkozásnak, mind a piacnak. A nehezen összespórolt pénzt sokan két népszerű hirdetési csatornába, például a Google Ads-be és a Facebook-hirdetésekbe öntik, abban a hitben, hogy ez elég lesz a sikerhez. Azonban a megfelelő stratégia nélkül ezek a hirdetések gyakran nem hoznak eredményt, és a vállalkozók csak pénzt égetnek el. Ez pedig nemcsak nekik okoz kárt, hanem megdrágítja a hirdetési költségeket más, tapasztaltabb vállalkozások számára is.

Miért Nem Élik Meg Az Első Évet?

A probléma egyik gyökere az, hogy sok kezdő vállalkozó nincs felkészülve a piaci versenyre, és nem rendelkezik sem megfelelő üzleti tervvel, sem stratégiával. A marketingesek és webáruházak egyaránt hajlamosak arra, hogy rövid távú megoldásokra építsenek, miközben hiányzik a hosszú távú stratégiai gondolkodás.

Csak 5775 Ft
kozepen

A marketingeseknél gyakori, hogy azonnali eredményeket ígérnek, miközben az üzleti sikerhez elengedhetetlen a jól kidolgozott, hosszú távú marketing stratégia. Hasonlóan, a hobbi webáruház tulajdonosok sokszor nincsenek tisztában a piaci trendekkel és a fogyasztói magatartással, így nem tudják, hogyan építsenek fel egy fenntartható üzletet.

Az első év gyakran a tanulásé és a hibáké, de ezek a hibák sokszor annyira súlyosak, hogy a vállalkozások már ekkor elbuknak. Ha nincs megfelelő üzleti terv, ha a hirdetési költségek megnőnek, vagy ha a piaci árverseny túlságosan agresszív, akkor a vállalkozások nem lesznek képesek fennmaradni.

Mit Lehet Tenni?

Az első lépés, hogy felismerjük: a marketing és az e-kereskedelem nem egyenlő az azonnali sikerrel. Mindkét terület komoly szakmai tudást és hosszú távú gondolkodást igényel. Fontos, hogy a vállalkozók szakértőkkel konzultáljanak és alaposan felkészüljenek, mielőtt belevágnának a vállalkozásba.

A marketingeseknek el kell fogadniuk, hogy nem lehet ingyenes tanácsokkal és rögtönzött megoldásokkal valódi értéket teremteni. Ehelyett az ügyfelekkel való partnerségre kell törekedni, ahol a minőség és a stratégia áll a középpontban.

A webáruház tulajdonosoknak pedig meg kell érteniük, hogy az árképzés nem lehet az egyetlen eszköz a versenyben. A minőségi termékek, az ügyfélélmény és a marketingstratégia mind-mind fontos szerepet játszanak abban, hogy egy webáruház hosszú távon is sikeres legyen.

Összegzés

A marketingesek és a webáruház tulajdonosok rövidlátó stratégiái rombolják a piacot Magyarországon. Az ingyenes tanácsok és a hamis ígéretek aláássák a marketing szakma hitelességét, míg a webáruházak olcsósági versenye megemeli a hirdetési költségeket, és rövid távon veszteséges működéshez vezet. A megoldás a hosszú távú stratégiai gondolkodásban és a valódi szakértelemben rejlik. Csak így lehet fenntartható és sikeres vállalkozást építeni az online térben.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Jung archetípusainak használata a marketingben

A „Jung-féle archetípusok” kifejezés sokszor hangzik el úgy, mint valami misztikus trükk a márkaépítésben. Valójában nagyon is prózai dologról beszélünk: közös mintázatokról, amelyekben az emberek értelmet keresnek. Jung megfigyelése szerint a kollektív tudattalanban vissza-visszatérő ősképek (anya, hős, bölcs, tréfamester stb.) szervezik a történeteinket. A marketing nem klinikai pszichológia, de történetmesélés és jelentésadás: a vevő értelmezi...

Big Five személyiségmodell használata a marketingben

A Big Five – más néven OCEAN (Openness, Conscientiousness, Extraversion, Agreeableness, Neuroticism) – a személyiség ötdimenziós leírása. A vállalati oldalon sokszor félreértik: nem „dobozol be” vele embereket, és nem is varázspálca, ami minden kreatív problémát megold. Amiért mégis érdemes foglalkozni vele, az az, hogy rendet tesz a fejünkben: érthető, konzisztens nyelvet ad ahhoz, hogyan különböznek...

Myers–Briggs-típuselmélet használata a marketingben

A marketingben mindig is volt egy csábítás: „ha meg tudom nevezni az embert, akinek eladok, akkor előre tudom írni, hogyan fog viselkedni”. A Myers–Briggs‑típuselmélet (MBTI) ezt a vágyat játssza ki ügyesen: négy dichotómia, tizenhat típus, egy könnyen megjegyezhető kód – és máris kész a „persona”. Itt kezdődnek a félreértések. A típusok nyelve kényelmes, de a...

DISC-modell használata az értékesítésben

Az értékesítés ritkán a „jobb ajánlatról” szól, és még ritkábban a „jobb emberről”. Sokkal gyakrabban dől el azon, hogy a vevő milyen kommunikációs ritmusban képes meghallani, amit mondunk. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), Szabálykövető (C) – ehhez ad gyakorlati térképet. Nem személyiségdiagnózist készít, hanem akcióképes nyelvet ad ahhoz, hogy percek alatt...

Itt érsz el

© Copyright 2025