AdWords Tanfolyam

Gondolom, hogy azért találtál ide, mert mert AdWords tanfolyamot szeretnél végezi, mert ebben a szakmában szeretnél elhelyezkedni, és most nem tudod, hogy hogyan indulj el.

 

Mielőtt belemennénk az AdWords tanfolyam részleteibe, kezdjünk egy kis történelemmel:

A kívűlálló embereket a marketingesek akaratukon kívűl feltüzelték, hogy micsoda csudi-mudi móka online marketingesnek lenni, így keletkezett egy piaci igény erre a szakmára. Így logikus, hogy 2017-ben elszaporodtak az online marketing képzések, hiszen az igény megvan erre a viszonylag új szakmára.

Sajnos nekem is volt némi szerepem a kívűlállók izgatásában, szintén akaratomon kívűl.

A koncepció az volt, hogy mi, marketingesek elkezdjük egy kicsit oktatni a vállalkozókat a marketingre. Elárulunk nekik pár szakmai titkot és csinálunk jó pár csináld magad segédletet. Tehát felnyitottuk a szemüket, hogy azért nem megy a boltjuk, mert nincs marketing stratégiájuk és hogy rosszak az általuk házilag barkácsolt reklámok, melyeket multikról koppintottak. Ingyenes oktatás keretén belül el akartuk nekik magyartázni, hogy pl. ez:

READ MORE

Miért ne nézegessem a saját hirdetéseimet a Google-ban?

Hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszköz

A túlvezérelt ügyfeleknél gyakran előfordul az, hogy elkezdik naponta többször is nézegetni a hirdetéseiket, miközben azon törik a fejüket, hogy miért nincs több vásárlójuk.

A saját AdWords hirdetéseid rendszeres nézegetését több okból sem ajánlom. Egyrészt, mert időigényes és felesleges. Ez idő alatt sokkal hasznosabb dologgal is el tudod csapni az idődet, pl. írj meg az oldaladra egy blogbejegyzést vagy hívd fel a vásárlóidat, hogy minden rendben volt-e a szállítással és hogy elégedett-e a termékkel.

READ MORE

Mennyibe kerül egy kattintás az AdWords-ben?

A kezdő hirdetők legelső kérdése, hogy mennyibe kerül egy kattintás és hogy mikor térül meg a reklámjuk.

Lőjük le a poént, nézzük a kattintási árakat:

AdWords kattintás ár2015. júliusában 52,48 Ft míg 2018. januárjában 40,81 Ft-ba került egy kattintás az AdWords-ben.
20-25 partnerünk fiókja alapján készült a fenti statisztika.

De, ez közel sem azt jelenti, hogy a valóságban évről-évre egyre olcsóbban lehet hirdetni. Sőt, pont az ellenkezője az igaz. Évről-évre nő a CPC (kattintásonkénti költség), mert egy webáruházat elindítani manapság fillérekből kijön, így egyre több és több embernek lesz webáruháza.

READ MORE

Mikor lesz nyereséges az AdWords?

Ezt a kérdést leginkább a kezdő vállalkozók szokták feltenni nekünk. Nos, ez attól függ, hogy mekkora a hozzáadott munkád értéke.

Itt egy gyors kis csekklista, hogy mire is gondoltunk:

  1. Mikor fejlesztettél utóljára a webáruházadon?
  2. Van marketing stratégiád?
  3. Mikor gondoltad újra a marketig stratégiádat?
  4. Hány kommunikációs csatornát használsz?
  5. Hány marketing eszközt használsz?
  6. Mikor nyitottál új kommunikációs csatorna felé?
  7. Mikor próbáltál ki új marketing eszközt?
  8. Mikor konzultáltál utóljára egy marketingessel?
  9. Rendszeresen képzed magad?
READ MORE

Mennyibe kerül az AdWords-ben hirdetni? Van minimális költés?

Az AdWords költését te határozod meg, nincs minimális költés a szó klasszikus értelmében. Viszont azt tudnod kell, hogy az AdWords egy licit alapú rendszer. Tehát a költés attól függ, hogy a konkurenseid mennyit hajlandóak adni egy-egy kulcsszóért.

Van olyan kulcsszó amely 10 Ft-ba kerül és van olyan is, amely 2.000 Ft-ba kerül kattintásonként.

A kulcsszavak kattintási (CPC) költségét te határozod meg, nem lesznek meglepetések. Ha túl kevés összeget adsz meg egy kulcsszóért, akkor legfeljebb nem jelensz meg a keresési hálózaton. Két ajánlattételi stratégia között választhatsz a kézi ajánlattétel és az automatikus ajánlattétel között. A kézi ajánlattételnél te szabod meg minden egyes kulcsszó CPC-jét, az automatikusnál pedig a rendszer határozza meg, attól függően, hogy mi a célod.

READ MORE

Mennyi idő alatt tudom megtanulni a Google AdWords használatát?

Ez attól függ, hogy mi a célod vele. Ha van egy kicsi blogod, fórumod vagy vidéken a nagyszülőknek van egy gumis műhelye amit napi 300-400 Ft-os költéssel ki akarsz próbálni, akkor boldogulni fogsz. De, amennyiben az online reklám fontos a vállalkozás életében, mert vásárlókat kell szerezned és a napi költés meghaladja a 2.000 Ft-ot, akkor már más a helyzet. Először a marketing szakmát kéne kitanulni és tapasztalatokat gyűjteni benne, még akkor is, ha csak egy vállalkozást szeretnél felfuttatni. Egyetemen, fősulin vagy audiktata módon is tudsz tanulni. Legyen szó egyetemről vagy otthoni tanulásról, bele kell tenni pár milló forintot. Tapasztalat is kell, amelyet olyan 100.000.000 Ft elköltése után szerezhetsz meg. Fontos megérteni, hogy az AdWords csak egy marketing eszköz. Az autóvezetést is el lehet sajátítani 1-2 hét alatt, de ettől még nem fogsz tudni eljutni vele Horvátországba, mert nem ismered a kreszt és nincs tapasztalatod.

READ MORE

Van még itt egy bökkenő, ami a siker útjában áll

Nem elég csak elindítani egy AdWords-öt. Én hiába hozok neked olyan embereket akik meg akarják vásárolni a Te termékeidet, ha a webáruházad nem elad, hanem csak árlistát ad.
Önmagában az, hogy feltöltötted a termékeket egy felületre ahol van kosár gomb, még nem elég. Ilyet bárki tud csinálni, akinek van 2.000 Ft-ja kibérelni egy webáruházat.
Itt sokan el is véreznek, mert nem tudnak online értékesíteni. Az online értékesítés ma már egy nagyon komplex dolog, nem véletlenül vannak erre szakosodott ügynökségek, mint amilyen a miénk is.

READ MORE

Át kell adnom a jelszavaimat?

Nyilván egy Google fiókban baromira érzékeny adatok is vannak, és ezt tudja a Google is! Egy Google fiók nem csak AdWords fiókból áll, hanem gmail, Analytics, YouTube, stb… Nem kell átadnod jelszavakat, csak egy 10 jegyű AdWords fiókazonosítót.

READ MORE

Tudunk YouTube-on reklámozni?

Hogyne! Én videót forgatni nem tudok, de egy kész anyagot tudok reklámozni. YouTube-on is sok célzási lehetőség van, pl.: kor, nem, lakhely, érdeklődési kör.

READ MORE

Google AdWords vagy SEO?

A két rendszert nem lehet egymástól elkülöníteni. De, mi az a SEO azaz a keresőoptimalizálás? Én a SEO-t úgy tudnám meghatározni, hogy magas felhasználói élményt biztosítunk a weboldal látogatóinak, megfűszerezve pár trükkel. Tehát, SEO nélkül nincsen AdWords!
Tapasztalataim szerint a kezdők élnek-halnak a SEO-ért, mert azt hiszik, hogy ezt majd valaki pár ezer forintért megcsinálja neki egy fél nap alatt. Ezzel szemben az igazság az, hogy 3-6 hónap kemény munka kell ahhoz, hogy legyen eredménye is a keresőoptimalizálásnak. Miközben eme sorokat írom én is SEO-zom a dajka-gabor.hu-t, sőt folyamatosan foglalkozok vele már évek óta. A MOZ.com elfőzietési díja 150 dollár / hó. Továbbá fel kell venned egy szövegírót is.
Az AdWords-ben pedig azonnal megjelenik a hirdetésed, de hosszú távon csak akkor éri meg, ha folyamatosan foglalkozol az oldaladdal, ha úgy tetszik a SEO-zod.

Ha azért találtál ide, mert keresed a könnyen és olcsón járható utakat, akkor van egy rossz hírem. Sok időt, energiát és pénzt kell a vállalkozásodba fektetni! A munkát nem tudod megkerülni a SEO-val. A SEO maga a munka.

READ MORE
1 2 3